Jump to content

Millaisia ongelmia luvassa?


diid

Recommended Posts

Siis ihan pakasta vedetty uusi MINI? Siitä ei varmaankaan kovinkaan monella voi vielä olla koeajokokemusta kummempaa. Edellisessä versiossa vm. 2001-2006 löytyykin sitten jo melkoisesti kaikkea pientä ja mielenkiintoista. Kun kahlaat nämä footumin topicit läpi (ei niitä nyt niin paljoa ole, etteikö parin illan intensiivilukemisella pärjäis), niin eiköhän jonkinlainen kuva tule.

 

Lyhennelmänä:

- oven kahvat jäätyy talvella (ei kaikissa yksilöissä)

- sähköjuttuja (keskuslukko yms.)

- kolinoita (paksin luukku jne.)

- jo-jo efekti (erityisesti ässä) vanhemmissa vuosimalleissa

- erinäiset osat irtoilee (ikkunoiden listat, a-pilarin muovi jne.)

- ohjaustehostin vinkuu/hajoaa lopulta

- vaihdelaatikko leviää (vanhemmat Cooperit)

jne. jne.

 

MINI2.comissa on valtaisa määrä tietoa englanniksi tavutettuna, joten sieltä lisää, jos täältä ei löydy.

 

Oma ex-Cooper alkoi loppuvaiheessa syödä öljyä (2 litraa viimeisellä 10 000km), jota se ei tehnyt aikaisemmin ollenkaan. Lisäksi kynnyskotelot olivat alkaneet ruostumaan sisäpuolelta (oven tiivisteen irroittamalla näkee sisään) ja valtava määrä erilaisia sähkövikoja sai kupin täyttymään lopullisesti. Kilometrejä oli vaihtohetkellä 87000 ja ikää reilu 4 vuotta.

 

Tuohon kun lyöt päälle pääkaupunkiseudun Laakkosen "huippuhalvat" huollot, niin kasassa on paketti, joka saa lähinnä raivon partaalle, jos jotain menee rikki takuuajan ulkopuolella.

 

Ja jottei syntyisi väärää kuvaa. Auto on loistava ajettava ja pois en olisi vaihtanut, ellei muitakin syitä olisi ollut.

 

Onnea taipaleelle! :)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

:P

hieno luettelo... pitäis parin viikon kuluttua ilmestyä ikioma MINI Cooper, kesän oon ajellu 2007 MINI ONE-lla, se on ollu tähän asti vaan lystiä...

Yks pikkujuttu, miten muilla etuikkuna, mulla on keräntyny jo 10 000 ajon jälkeen 2 kiveniskua, onko toi epäonni, tai johtuuko juttu aika pystyssä olevasta etuikkunasta?

Link to comment
Share on other sites

:P

hieno luettelo... pitäis parin viikon kuluttua ilmestyä ikioma MINI Cooper, kesän oon ajellu 2007 MINI ONE-lla, se on ollu tähän asti vaan lystiä...

Yks pikkujuttu, miten muilla etuikkuna, mulla on keräntyny jo 10 000 ajon jälkeen 2 kiveniskua, onko toi epäonni, tai johtuuko juttu aika pystyssä olevasta etuikkunasta?

 

Mulla kasaantui tuon neljän vuoden aikana 5 isompaa kiveniskemää, joista kolme repes halkeamaksi asti. Lopulta oli tuulilasi alareunastaan halki koko matkaltaan. Uusi lasi oli muistaakseni 245 euroa töineen Rengaslasilla Itä-Helsingissä, joten ei mikään mahdottoman hintainen. Vertailun vuoksi Laakkosen hinta on jossain 550-650 euron luokaa. Ja tämä siis sen edellisen sukupolven versioon. Tähän uusimpaan inkarnaatioon homma voi olla ihan täysin eri luokkaa.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

lisätääs tohon vikalistaan vielä: jostain tulee kuskin puolen turvavyökoteloon kosteutta, epäilivät metro-autossa että joku tiiviste olisi liikkunut pois paikaltaan, seuraus:en jaksanut korjauttaa, olis kuulemma mennyt koko päivä ja ilmeet oli niin epäuskoisia että jätin asian sikseen... no nyt sitten tulee takalosteriin jostain vettä kaatosateella, tiivisteissä ei mitään vikaa, kai se koko luukku on aivan viutilo, ei jaksa sekään kiinnostaa, taidan viedä kärryn vaihtoon ja olla hiljaa kuin myyrä mukissa noista asioista... muuten on kyllä mun mini one vm 2005 pelannu kuin unelma, hermot on pysyneet oikein hyvässä kunnossa ::)

Link to comment
Share on other sites

Parivuotta on tullut Onella nyt rullattua ja aika helpolla oon päässy.

Kuskinpuolen oven sarana pitää välillä kovaa ääntä. Pientä rasvausta oon suorittanut ja "vika" hävii aina hetkeks.

Yks kiveniskeymä lasissa ja viime kesänä joku fiksu veti avaimella ison naarmun takalokariin (noi nyt ei tietty mitään vikoja oo) :-?

 

Nyt viellä kun laakkonen sais päivitettyy noi hinnat nii vois käydä tilaamassa sen uuden ässän... dieselikin ois aika mielenkiintonen, lastutettuna?!? :o

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...