Jump to content

Uuden Minin häiriöäänet


JPTT

Recommended Posts

Tyytyväinen olen Miniin autona, mutta välillä tietyt ylimääräiset nitinät ja kolinat jurppii, joita ei pitäisi uudessa autossa olla.

 

Minissä tuntuu olevan tapana, että kun ajaa soratietä tai nupukiveä, jää kolinat ns. päälle ja kaikkoavat sitten ajan kanssa (paneelit tekeytyvät takaisin paikalleen?).

 

Lähinnä apukuskin ovi pitää melkoista kolinaa epätasaisella tiellä, liekkö tyypillistä, ihan kuin jotain olis irti?? Huollossa oli vähän sellaista mielipidettä että ominaisuus....

 

JEnkkifoorumilla on paljon valitusta hälyäänistä, mutta vähän vastauksia, joten ei niitä ole viittiny lukea läpi.

 

Oisko tänne yleensäkin hyvä laittaa tietoja noista hälyäänistä ja miten ne on on saatu vaimennettua.

 

Massaus ei ilmeisesti vaimenna ääniä juurikaan?

Link to comment
Share on other sites

terve kyseessähän on takuunalainen mini mene merkkiliikkeeseen ja koeaja samallaista miniä onko siinä samallaisia vikoja kuin omassasi jos ei niin viat kuuluu korjata takuuseen ja vaikka olisikin takuu kattaa aika paljon kolinoita ja nitinöitö riippuu kuinka sitkeä olet huollossa ja vaadit vikojen korjausta ei kannata uskoa että on auton ominaisuus on helppo sanoa asiakkaalle kun ei jaksa takuukäsitteliä kirjoitella takuuraportteja.ps olen itse ollut 20v merkkiliikkeessä pläkkärinä ja olen nähnyt miten palvellaa ihmisiä ne jotka vaativat niitten autot tulee kuntoon tälläississä tapauksissa, ;)

Link to comment
Share on other sites

uusissa tois merkkisissä autoissa oli paljon nitinöitä ja kitinöitä useasti omistajan itse aiheuttamia kun laitettiin tiivisteisiin silikoonia tai jotain liukastetta ettei ovet jäätyisi talvella kiinni tiivisteisiin.kitinä hävisi kun pyyhittiin tiivisteet ja tiivistepinnat rarvanpoistoaineella(entverner silikooninpoistoaine) kannattaa kokeilla miniinkin. :)

Link to comment
Share on other sites

Tuo oven ääntely ei ole oikein nitinää. Enemmänkin semmoista muovi muovia vasten helinää. Varsinkin epätasaisella tiellä, kuskin ovi ei pidä vastaavaa ääntä. Senverran on eroa, että jos vetää repsikan oven poikkipalkista, niin antaa periksi noin sentin, kuskin ovi ei yhtään. Oven purku siis edessä. Jostakin varmaan löytyy ohjeet.

 

Noitten nitinöiden paikkaamiseksi saa yleensä tehdä itse töitä, korjaamot ei niitä viiti korjata. Varsinkin jos liike on asennoitunut niin, että bemu ei nitise ja mini taasen nitisee aina.

 

Kokemusta karmittomista ovista on kyllä aiemminkin, tarkoitus talvea vasten hommata bemu huollosta tiivisteille oikeaa ainetta. Silikoonia siellä ei ole.

Link to comment
Share on other sites

takuu on uudessa autossa sen takia että asiakkaan ei tarvitse tehdä mitään autolle itse jos vikoja tulee on sitten kyseessä mini mersu tai lada. esitä ovien eroovaisuudet merkkiliikkeessä niin kyllä niiden pitäis korjata vika jos ei korjaa takuuseen, kyseenalaista takuu ja mitä se oikein kattaa.sen jälkeen soita maahan tuojalle kysy kattaako takuu tälläiset viat,paikalliset diilerit eivät mielellään korjaa takuu vikoja jos maahantuoja ei erikseen määrää. :)

Link to comment
Share on other sites

Tavallaan tuo oven hälinä laukaisi myös ajatuksen vaihtaa kaiuttimet, jos sinne noitten kolinoiden takia joutuu kurkkaamaan.

 

Voihan se olla, että autosta on jääny pari asiaa tehtaalla kiristämättä...

 

Jos oven aukaisu vie 15 min ja tappelu merkkiliikkeen kanssa viikon + menetetty aika huollon varauksessa, niin yleensä en jaksa nähdä vaivaa. Oon tottunu suomessa siihen, että jos se ei ole rikki, niin sitä ei korjata asenteeseen. Nitinät todennetaan yleensä ilmastoidussa korjaushallissa autoa paikallaan käyttäen kahvikuppi kädessä.... sit sanotaan, että "ei huomattu mitään". Tämä johtaa siihen, että siellä huollossa saa ravata 3-5 kertaa ihan turhaan. Huolto ei tee mitään, kun "katteet" menee takuu asioita korjatessa ja sitten lopulta asiakas vaihtaa huoltoa. Tämä on suomalaista asiakaspalvelua.

 

Tietysti käy niinkin, että oven avaus maksaa sit ittelle 10 Euroo, kun menee nastoja rikki...

 

Ensi viikolla siis ruuvitaltta käteen...

Link to comment
Share on other sites

Kun lukee esim. tämän jutun niin saa kyllä kuvan siitä, missä auton painossa on tingitty

 

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... -nuts.html

 

Eipä jäykkäkorista alustaa äänettömäksi saa, mutta peruskolinat pitäis olla jo karsittu tuotannon tässä vaiheessa.

 

Sekään ei aina auta, että joku istuu repsikan paikalla kuuntelemassa kolinoita, koska paino apukuskin penkillä voi poistaa osan häiriöistä...

 

Voihan se tietty olla niinkin, että pitää ottaa parisataa kilsaa nimismiehen kiharaa, jotta kaikki jännitykset paneleissa purkautuu  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Senverran updatea että selvisi että apukuskin oven kolina johtuukin ikkunoista.

 

Näissä uusissa mineissä on joku tyyppivika, että ikkunat sekoaa ja saattavat jäädä hieman raolleen. Vaikeahan sitä on todentaa kun ei sinne tiivisteen väliin näe...

 

Eipä paljon naurata jos vesisateeseen parkatessa tai autopesuun mennessä jää ikkunat compuutterin toimesta raolleen.

 

Asia on kuulemma tiedossa ja parannusta luvassa valmistajan toimesta. Eli kannattaa olla hereillä ennen takuun loppumista. Vielä ei kuulemma lopullista ratkaisua ole saatavilla, mutta syksymmällä kuulemma kyllä.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Tulipa tuossa mieleeni, että miniin voi myös itse aiheuttaa melkoisia häiriöääniä asentamalla kaiuttimet huolimattomasti. Nimim. kokemusta on.

 

Etuovien panelit on ns. "nipussa" kaiuttimien ruuveilla. Jos kaiuttimen ruuvin kärki siis karkaa yhden panelikerroksen väliin, on tarjolla epämääräistä räminää.

 

Verhoilunastoja ovessa kyllä riittää parikymmentä, mutta kriittisellä rei-itetyllä alueella homma hoituu alle kymmenellä ruuvilla.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...