Jump to content

Webasto Hollandia 400


Hiffe

Recommended Posts

Webasto rättikattoluukkujen Konalassa toimiva piirimyyjä on asentanut kahteen uuteen Miniin Webaston Hollandia-kattorätin. Eli sen taakse laskostuvan vanhasta Ministä tutun mallin. Voipi tietenkin olla että jossain muualla on asennettu niitä kans.  

 

Jos jommankumman Minin omistaja sattuu olemaan tämän foorumin lukijoita, niin kommenttia olis kiva kuulla  :)

 

Mini2:ssa on kommentointia paljonkin, ei vaan yhtään omistajan. Eli pelkkää mutu-kauhustelua. Ja meikäläiset olot poikkeaa monessa tapauksessa pikkusen...  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mulla on -98-mallisessa mk-II minis tuollanen katto. Kokemuksia: Ei ole koskaan toiminut, kiskot ja sielä olevat pienet hilkkeet helposti rikkoontuvaa tavaraa. Sähkömoottori pelaa kyllä hienosti mutta katto jumittaa. Purkasin sen ja ehkä koitan saada uutta jostain tai osia tai sit korvaan tuon rätin targatyyppisellä ohuella elastisella pleksilasilla, saa nähdä.

Myykö/asentaako joku suomessa noita?? olis kiva tietää paikka, nii vois harkita korjausta.

 

kankjo@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

Mulla on -98-mallisessa mk-II minis tuollanen katto. Kokemuksia: Ei ole koskaan toiminut, kiskot ja sielä olevat pienet hilkkeet helposti rikkoontuvaa tavaraa. Sähkömoottori pelaa kyllä hienosti mutta katto jumittaa. Purkasin sen ja ehkä koitan saada uutta jostain tai osia tai sit korvaan tuon rätin targatyyppisellä ohuella elastisella pleksilasilla, saa nähdä.

Myykö/asentaako joku suomessa noita?? olis kiva tietää paikka, nii vois harkita korjausta.

 

Taitaa olla tuo minin katto omaa kokoaan eikä ole ollut myynnissä kuin varusteena. Jälkiasennetut katot ovat sitten yleensä erikokoa eli huomattavasti pienempiä, mutta niihin taitaa olla varaosia paremmin tarjolla. Onko sulla se katon "kangas" rikki vai mikä siinä on? Ittellä tuo kangas on elähtänyt paahasti, kutistunut auringossa ja siinä on yksi viilto. Mekanismi toimii kyllä hyvin kun muistaa rasvata ne kiskot sillointällöin. Oma on siis tuossa -93 British Openissa. Muita osia löytyy esim:  saksasta minimotorsportilta Kangas osia en ole onnistunut mistään löytämään muuta kuin käytettynä Täytyisi käydä jossain verhoomossa kysymssä mitä tuommoisen tekeminen Cabrio kankaasta kustantaisi.

 

Ps. Nuo saksan MK- merkinnät eivät vastaa muualla tunnettuja minin versiota. menevät noissa ruisku vehkeissä about näin MK VI 1992 - 10/96 SPi  ja  MK VII 10/1996 - Lokakuu 2000 MPi

 

Mutta noissa kattoissa ei taida olla ruskuvehkeissä eroja kuin sisäkatoissa. Mulla pehmeää kangasta viimesimmissä kova muotoon prässätty.

Link to comment
Share on other sites

Joop..Toi mun katto vastaa nykyistä Webaston mallia Hollandia 400. Nimi on vain vaihtunut jossain vaiheessa 2000-luvulla, ennen se oli juuri toi AERO TOP. Lähettämäsi linkin katto, sulla on varmaan siis sama. Osia myy suomalainen kaha.

 

Tehdasasennettu tai sit jälki, ei osaa sanoa. Kangas mulla on oikein siisti, mutta mekanismi ei pelaa, sieltä on tosiaan liukuja rikki yms. en oo tarkemmin vielä tutkinu.

 

Ja malli on tosiaan Mpi.

 

Multa saatat saada tuosta kankaan, mikäli päädyn vaihtamaan koko systeemin pleksikattoon..Targa-mini. Katotaan nyt, jos vaikka joku osais korjata tuon??

 

 

 

- joni

Link to comment
Share on other sites

Jos päädyt tosiaan pleksi kattoon niin ota ihmeessä yhteyttä niin ostan ton sun vanhan katon pois.

Jonkinlainen pleksi/lasi kattoikkuna olisi kyllä erinlainen ja tyylikäs ratkaisu. Näkisi ainakin liikennevalot huonommallakin kelillä  ;D Samalla saisi painopistettä alemmas eikä hakkaisi päätän joka töyssyssä niihin webasto katon reunalistoihin.

Link to comment
Share on other sites

Tuo Konalassa toimiva piirimyyjä mistä kirjoittelin ekassa viestissä on Uudenmaan autovarustelu Oy. Yhteystiedot ja muita jälleenmyyjiä löytyy Kahan sivuilta.

 

En tiedä korjaavatko vanhoja, mutta olivat ainakin siis muutaman uuden asentaneet. Luulis että osia ainakin saisi tilattua.

 

Olin suht tosissani tuollaista taannoin hommaamassa, mutta säikkyminen jälleenmyyntiarvon kanssa hyydytti hankkeen. Hinta ei ole ihan älytön verrattuna BMW-Minin alkuperäiseen luukkuun, oli asennuksineen jonkin verran halvempi kuin alkuperäinen.

 

Tuo Webaston luukku on muuten BMW-Minin diilerioptiona ainakin Tanskassa  :)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...