Okei siinähän sitä olikin !
Ei ole tiedossa historiaa muuta kuin määräaikaishuollot tehty ja 100tkm jälkeen vain öljyvaihto pari kertaa ei merkkihuollossa.
Onko noin että saa tehdä koneremontin jo 125tkm ? Siis männänrenkaat ja laakerit ? Samaa kyllä käy paremmassakin piireissa, Pirkkamersun 1.8TFSI tekee samaa...
Mitä on lämmönvaihtimen kumit ?
Ei ole tarkoitus viritellä kunhan sais pelaamaan nätisti, ja syöhän se miestä rotan lailla jos sitten ton urakan jälkeen syö öljyä ylenmäärin.
Oli aiemmin R56 1.6dsl ja se vasta keksintö on, se on niinikään ranskalaisten mylly, öljyhärmä tukkii imukanavan pumpulle ja laukee koko vehje ihan tyystiin öljynpuutteeseen.
Tää setti näyttäs kyllä asialliselle, mutta eihän voi pitkästi toistatonnia laittaa osiin ennemmin nakkaa tuoreemman koneen ja päästelee kunnes se on samassa pisteessä. Mutta jos samat osat sais järkevämmin, männänrenkaat ja liukulaakerit nyt linee peruskamaa.
Onko muuten tiedossa missä Pökötissä tai Citikassa on identtinen mylly ? Tie pystyssä jos koittaa Miniin etsiä mutta patonkimaan Ebay vois olla kova sana mutta täytyy eka tietää yhteensopivat myllyt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
Applications:
2006–present Peugeot 207 CC/GT
2007–present Peugeot 308
2011–present Peugeot 508
2008–present Citroën C4
2013–present Citroën C4 Sedan - the car assembled in Russia, Kaluga
2009–present Citroën DS3
2010–present Citroën DS4
2012–present Citroën DS5
2011–present Peugeot 408 Sport
2012–present Peugeot 208
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osat/Citroen/CITROEN-C4-I/2005_2010/Moottori/Moottori-Bensiini/Kaikki/ID-5087544/
Nää on vaan kaikki 80kw mitä löysin, liekkö sitten väliä.