Jump to content

massee

Jäsenet
  • Viestit

    28
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

massee's Achievements

  1. Renkaat hommattu, ei enää tarvetta pyörille. t. Matti
  2. massee

    Lastenvaunut Miniin?

    Hienoa huomata että tilanne ei ole toivoton. Oon ajellut minillä pari vuotta, enkä oikein osaa kuvitella itseäni minkään roomsterin rattiin (vaikka kuinka olisi käytännöllistä ja helppoa). Voi olla toinen ääni kellossa kun ähkii parkkipaikalla muksua takapenkille. Toisaalta kuumottaisi clubman, nyt olis hyvä rako vaihtaa autoa. Emäntä on kyllä asettunut jyrkästi auton vaihtoa vastaan.
  3. Kiitos tarjouksesta. 18" ovat omaan makuuni liian suuret miniin. :)
  4. Hei! Tarttisin miniin vanteet ja kesärenkaat. Pelkät vanteet kiinnostaa myös. Tarjoa tähän ketjuun tai sähköpostilla matti.makela@necora.fi. -Matti, 044-5400448
  5. massee

    Lastenvaunut Miniin?

    Kiitos vastauksista! Olisin ehkä voinut tarkentaa että pitäisi mahtua vielä eukko ja muksukin vaunujen lisäksi. :) Bugaboot näytti hauskoille, täytyy kattella sellaiset jos kerran mahtuvat takakonttiin.
  6. Hep! Onko kenelläkään kokemusta mahtuvatko lastenvaunut mitenkään hatchback-miniin (2009)? Eli onko joku löytänyt sellaiset vaunut jostain jotka sopisivat autoon? Entä clubman, onko joku onnistunut sullomaan lastenvaunuja clubmaniin?
  7. Fiestan täytyy olla kyllä todella hiljainen! :D Vai meinaatte uskaltaa laittaa bitumilevyä pyörän kaariin. Jos mini olisi ihan atomeina niin kyllähän kattokin kannattaisi laittaa. Mä taidan kuuroontua tai sitten tiet alkaa tasoittua nastojen jäljiltä. Tänään tre-hki-tre -reissu sujui jo vähän kivuttomammin.
  8. Softa oli tämä: http://itunes.apple.com/us/app/db-volum ... 32115?mt=8 Mittasin iMetelit ajaessa oikealla kädellä pidellen puhelinta mikki menosuuntaan korvien korkeydella keskellä autoa. Tie oli jotain korpea jyväskylän ja tampereen välissä. 85db oli mittaussession keskiarvo. Nopeus oli 90kmh. Minun täytyy käydä kirjurin kanssa heittämässä joku lenkki moottoritiellä että saan parempia mittaustuloksia. Taas tänään Kankaanpään tienoilta Tampereelle ajellessa tuli sellainen epätodellinen "ei vittu" -elämys että miten helevetissä tällainen meteli voi olla mahdollista. Auto on 2009 One, ajettu nyt 21k. Hyvä kuulla että jo peräosan vaimentamisella saadaan jotain aikaan, se on kuitenkin kohtuullisen helppo operaatio toteutettavaksi kerrostalon pihassa. Silent Coatit on helppo laittaa, eivätkä maksa mansikoita. Ei millään viittisi laittaa tonnikaupalla rahaa tuohon. Oliko Finikorin käsittely tyyris?
  9. Laitanpa tänne linkin kun moni tuntuu ainakin harkitsevan vaimennusopereissönin aloittamista takakontti- ja penkinalusosastosta. Näin lähtee takapenkit irti: http://www.miniacal.com/remove_rear_seats/ Olisi hienoa jos ovipahvien irroituksesta olisi samanlainen tutoriaali.
  10. Vanteet voisivat periaatteessa kiinnostaa. Keksitkö niille hintaa?
  11. Hyvälle näyttää oviverhoilut. Muista laittaa raporttia tuloksista. Itse etsin vielä parasta mahdollista hinta-hyötysuhdetta ja sopivaa motivaatiota. Tänään ajellessa meinasi taas korvat räjähtää. Ihan hullu meteli. edit: Hommasin iphoneen db-mittarin. Ei varmastikaan ole maailman tarkin kapistus mittailemiseen, mutta muistaakseni lukemat olivat 85db paikkeilla kunnon urissa. christ.
  12. massee

    Kesärengassuositukset

    Viikonloppuna oli hävinnyt Huikon vannesetti Autokeskuksesta.
  13. Laitan kyllä raporttia jos innostun paikkoja purkamaan. Tampereella ei paljon kadun varressa laiteta, kotikonnuilla käydessä voisi asiaan paneutua vähän enemmän. Voi olla että tuo mun karvalakkimalli (one) on ylipäätään huonommin eristetty kun ässät. Ainakin omassa kärryssä melu käy hermoille. Jos taas ajaa urien sivussa, ei ole mitään ongelmaa. Vibroplast näyttää kohtuuhintaiselle, sellaista taakse voisi laittaakkin. Dynamat vaikuttaa kalliille, mutta toisaalta tuo homma tehdään vain yhden kerran. Mä oon hyvä jahkaamaan. Mitä mieltä olette mattojen liimaamisesta esimerkiksi ovien ulkopellien sisäpinnalle? Näinkin ilmeisesti tehdään, itseäni huolestuttaisi mahdolliset kosteusongelmat. Entä mikä olisi hyvä mömmöyhdistelmä sisälokareihin? Perän purkaminen on näyttänut ohjeissa aika helpolle.
  14. Oon nyt ajanut ei-runflat-kesäkumeilla viikon verran. Täytyy sanoa että meteli on vieläkin liian kova, varsinkin jos ajaa samaa uraa muiden autojen kanssa. Taitaa olla dynamat-hommat edessä. http://www.northamericanmotoring.com/fo ... th-it.html Tuolla on juttua äänieristyksistä ja aika perusteellista kokeellista toimintaa äänieristämiseen liittyen. Joku esitteli myös työmäärän ja kustannusten näkökulmasta tehokkainta ratkaisua. Ameriikkalaisten mukaan suurin osa tiemelusta tulee rengaskoteloiden kautta. Amerikaanot ovat innostuneet dynamattaamaan lokasuojien peltipintoja, itse en ehkä tuohon lähtisi. Taidan itse purkaa sisälokasuojat, puhdistaa pellit huolellisesti ja sutia äänieristysmassat ja ruostesuojat siihen päälle. Sitten vielä sisälokarit takaisin päälle. Pitäisi auttaa. Seuraavaksi sitten ovet...
  15. massee

    Kesärengassuositukset

    Nyt on kesäkumit alla, ei kylläkään tarkkaan harkitut hiljaiset gumekset, eikä myöskään autokeskuksen runfuck-paketti. Laitoin kokeeksi alle 15" vakiopellit conti supercontact2-renkailla. Noissa kumeissa ei ole RFC-merkkejä, ne eivät varmaankaan sitten ole runflatit? Kyyti on toDella paljon hilaisempaa. Myös ohjauksen löllöisyys lähti ja pääsi hilpeä nauru moottoritien ramppia kaasutellessa. Meteliä on vieläkin. Luonnehtisin sitä laakerivikaääneksi joka esiintyy vain kun tienpinta on todella karhea. Sellainen todella ärsyttävä kumina. Mekkala on paaaljon vähäisempää mutta silti vielä riittävän raivostuttavaa.
×
×
  • Luo uusi...