Jump to content

mkenita

Jäsenet
  • Viestit

    13
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Profile Information

  • Sijainti
    0
  • Interests
    Mini 1.3 Spi vm.92, Saab 96 vm.63, Bsa C11 vm.52

mkenita's Achievements

  1. Tämmöisestä projektista olisi tarkoitus luopua. http://www.nettiauto.com/mini/cooper/2779519 Mielellään hyvään kotiin. :'( P. 044 5948533 Mikko
  2. mkenita

    paperit hakuses

    1998 mallissa on koriin isketty numero konepellin ja tuulilasin välissä olevan uran pohjaan auton keskilinjalle. Auton valmistusnumero on helpompi löytää, se on tuulilasiin ja takalasiin kaiverrettuna. Sieltä konepellin takaa se numero sitten löytyi. Kiitoksia. Ikkunoissa mulla ei ole mitään merkintöjä, mut onhan toi kuusi vuotta vanhempikin.
  3. mkenita

    paperit hakuses

    Missä tämän korinumeron kuuluisi olla 1992 vuosimallissa? Ei nimittäin löydy kovin helpolla.
  4. mkenita

    Käyntiongelmia..

    Aika huima kulutus (mullakin oli uutena tuolla tasolla), kun ottaa huomioon matkamittarin virheen. Virhe on yli 3% eli todellinen kulutus on vielä neljänneslitran isompi... Mulla flekti menee päälle kovemmissa töyssyissä/kuopissa tai, jos tekee tiukan käännöksen. Jos vettä on yhtään alle ylärajan, niin on tosi herkkä menemään tuo flekti päälle ko. tilanteissa. Mieluummin hieman yli ylärajan. Kyseessä lienee auton ominaisuus. Tai, jos tuolle voi tehdä jotain muuta kuin mainitsin (pitää vettä vähintään ylärajassa), toki olen kiitollinen. Ei tosin hirveesti haittaa käytössä. Mulla kulutus on jossain 100 km/h keskinopeudella matka-ajossa noin 6 litraa satasella. Btw, 110 mittarinopeus = kone "huutaa" 100 km/h todellisella nopeudella ajettaessa tasan 3002 kierrosta minuutissa. Yli 8 litran kulutus vaatii säädöissään olevalta Miniltä matka-ajossa yli 150 mittarinopeutta. Itse en moista vauhtia enää raaski ajella pitkää matkaa... Mulla pienin kulutus mihinkä ikinä olen päässyt on ollut 6.7l satasella mittarin mukaan. Ajan autollani hollannissa ja joka päivä on ruuhkassa seisomista ym. mukavaa. Ennätyksenä mainitsisin työmatkan 50 km ja aikaa tasan 2h. Flektin anturi saattaa mennä päälle tärähdyksissä ym. jos se toimii. Itselläni anturin uusiminen ei saanut flektiä pyörimään, joten vikaa jossain johdoissa tms. Kytkin napin sisälle ohjaamoon ja pidän sitä päällä aina tarvittaessa.
  5. mkenita

    Käyntiongelmia..

    Ei minunkaan mielestäni pitäisi vaikuttaa mitenkään. Kyse voi olla taas sattumasta. Yhden heikon lenkin poistaa, niin uutta pukkaa. Kaikki noi sanomasi osat olen uusinut puolenvuoden sisällä ja vaikka mitä muuta, mutta ongelmia vaan riittää. Tänään auto ei lähtenyt lainkaan käyntiin, joten en päässyt tarkastelemaan mitään antureita tai maadoituksia. Huomenna starttisprayn kanssa haastamaan...
  6. mkenita

    Käyntiongelmia..

    Kuulostaa liiankin tutuilta noi ongelmat. Itselläni on ollut kaikenlaista ongelmaa auton sähköissä ym. Nyt uusimpana ongelmana ilmeni huono käynnistyvyys. Saa startata kaks,kolme kertaa ennen kuin lähtee käyntiin, aiemmin ei mitään ongelmaa. Ohitin polttoaineen "katkaisu napin" kuskinpuolelta konetilasta, jolloin kiihdyttäessä tapahtunut tukehtumisongelma lakkasi. Noh tilalle tuli hieman korkeampi tyhjäkäynti ja suurempi polttoaineen kulutus (8,1 maantiellä), moottorijarrutuksella polttoaineen syöttö ei katkea suoraan niinkuin ennen. Lämpömittarikin lakkasi taas toimimasta, joka saattaa olla toinen syy noin yhden litran suurempaan kulutukseen. Joskus kun auto tärähtää oikein kunnolla, lämpömittarikin saattaa nousta ja näyttää normaalia muutaman minuutin. OI voi, liitoksista lähes kaikki uusittu.. Tänään olisi tarkoituksena tarkastaa kaasupolkimen juuressa oleva anturi, mikä kertoo ECU:lle missä asennossa poljin on. Jos konetta kaasuttaa reippaasti konetilasta, se rykii ja kakistelee. Jos kaasuttaa auton sisältä, tottelee kaasua paljon paremmin.. Eli sen anturin liitokset ja kunnon tarkastus seuraavana. Heti kun pääsen takaisin Suomeen, tilaan uuden johtosarjan koko autoon ja heitän kaikki vanhat rieskat roskikseen. Luulisi jo jotain auttavan. Nim. Lähes toivonsa menettänyt :'(
  7. Irroitin käyntinopeusanturin ja putsasin sen. Hieman oli kökköä anturissa, mutta ei mitään vaikutusta oman autoni pieneen tukehtumisreaktioon (nykiminen/nytkähdys) kiihdytyksen alkuvaiheessa. Lisää vinkkejä kaivataan miten tämän ongelman saisi poistettua.
  8. Terve! Nyt näyttäisi aika lupaavalta tapahtumalta! http://www.miniunited.com/MINIUnited/en/index.jsp Onko joku käynyt kyseisessä tapahtumassa tai onko joku menossa? Itse asun tyttöystävän kanssa Hollannissa/ Utrechtissa, joten tuonne meneminen tulee olemaan ehdoton juttu. Suomalaisia Ministejä olisi kiva nähdä ja vaikka pistää kunnon leiri pystyyn. :D Kuulin myös huhuja, että Delftissä tai sen lähistöllä asuu yksi suomalainen Ministi? Jos kyseinen henkilö tai muutkin(Ministit) jotka asuvat tällä hetkellä Hollannissa ovat kiinnostuneita tapaamaan joko tässä tapahtumassa tai muutoin, ottakaa yhteyttä! T: Mikko
  9. Moi. Joskus se on vaikeaa kun hankkii vanhan auton. Samoja kokemuksia minullakin Spi Ministä. Kerron lyhyesti mitä kaikkee pikku jäynää on ollut vajaan kuuden kuukauden aikana oston jälkeen. Ekaksi kaikki hyvin ja tooodella mukavaa ajelua. Perus hilujen uusimiset tein kadulla ja meno eikun koveni. Bensasuodattimen, tulpat, johdot, pyörijä/kansi, ilmansuodatin, öljyt ym. venttiilien säädöt... Auto kävi ja kukkui, ei mitään ongelmia. Sitten eräänä sateisena päivänä ajoin moottoritiellä ja kaasu alkoi ikäänkuin hirttämään. Vauhti kiihtyi ja laski vuoronperään ja kaasupolkimen painamisella ei ollut vaikutusta. Noh, moottoritien jälkeen ajoin n. 3 km ja auto vain sammui. Eikä inahtanutkaan. Vettä satoi ja ketutti. Kaikki perus jutut katsoin, liitokset, tulpat ym ym. Ei mitään ihmeellistä. Sitten starttispray käyttöön ja sillähän se hörähti käyntiin, muttei pyörinyt kunnolla. Ryki ja paukkui. Ensin ajattelin vian olevan bensapumpussa ja samaa sanoi hollannin tiepalvelun mekaanikko. Eikun auto trailerille ja "kotikaupunkiin", n. 270km. Vein auton paikalliseen Rover korjaamoon missä vaihtoivat pumpun, mutta se ei auttanut lainkaan. Seuraavaksi uusi ECU (kunnostettu kuori), uudet sisukset. Sillä alkoi pelaamaan, mutta päästöt oli aivan pielessä, Kikkailivat jotain johtoja ja saivat päästöt kohdilleen... Ei voi tietää mitä tekivät, kun eivät puhuneet englantia saati suomea ja minä taas en hollantia hallitse. No sama valuutta kuitenkin. Siis laskussa.. :-X Auto pelasi kutakuinkin ja ajoin sillä n. 1000km hyvin suurella kulutuksella. Tais mennä viisi tankillista. Sitten eräänä päivänä vilkut lakkasivat toimimasta ja ajattelin katsovani ne seuraavana päivänä. No yön aikana oli valot syttyneet päälle itsestään ja akku tyhjä. Ai jai ja taas ahdisti. Kaikki kytkennät katkaisinpaneelin takana oli päin persettä. Uusin liitoksia ja ihmettelin miten nämä voivat olla näin sekaisin. Sitten vilkut alkoivat toimimaan, mut valoista paloi vain oikeanpuolen valot edessä ja takana. Kaveri tuli jelppaamaan ja sai sähköt toimimaan kunnolla. Sitten taas ajoin ja ajoin, mutta kulutus oli n. 10l/100 km vähintään. Joku kaunis päivä vilkut hyytyi uudelleen, eiku tien varteen ja ihmettelemään. Moottori oli käynnissä kun rävelsin ilmansuodattimen takana olevia sulakkeita (6kpl) "johtomalli". Vilkut alkoivat taas toimimaan kun heiluttelin näitä sulakkeita ja moottorin kierrokset vaihtelivat 500 rpm- 2000rpm. Jep. Eikun kaikki uusiksi ja lisää ajoa. Kulutus tippui 6,7 - 8.2l/100km ja auto on pelannut sen jälkeen hyvin, n. 4000km. Pikku harmia vieläkin löytyy, kuten vaihde tippuu joskus, jarrut jumittaa, lämmöt nousee ja ikkunat huurtuu, mutta ei haittaa. Vaikeuksien kautta voittoon!
  10. mkenita

    Kolmosvaihde tippuu

    Pitää tilata noi moottorintuennan kumit ym. heti kun ehtii ja katsoa tilannetta sen jälkeen uudelleen. Kiitokset vastauksista.
  11. mkenita

    Kolmosvaihde tippuu

    No moottorintuentahan se oli ainakin osasyy.. Sisältä katsottuna auton oikeassa etukulmassa oleva kiinnike mikä menee vaihdelaatikkoon oli kokonaan irti (mutteri puuttui!!!) vaihdelaatikon päästä. Uusi pultti ja mutteri paikoilleen ja kunnon kiristys, nyt ei tipu vaihde lähellekkään niin helpolla kuin aiemmin. Toinen vaihtoehto saattaa olla vaihdetangon ja vaihdelaatikon välissä oleva "yhdistysholkki" mikä on kiinni putkisokilla, heiluu nimittäin aika reippaasti ja näyttää muutenkin aika rupuiselta. Uudet sokat tilalle vai mikä olisi järkevin korjausvaihtoehto? Samalla vaihdan ne kumilörpylät ym. jos öljyvuotokin hieman helpottaisi. Kiitokset minorv8: lle ja kytkin kysymykseenkin odottelen vastausta. :-?
  12. On tuo autoni etugrilli jo melkoisen solmussa, joten ajattelin saisiko Mk 4: ään vaihdettua Mk 1: n etugrillin? Konepelti näyttäisi olevan kaarevampi etureunastaan vanhemmassa.. Mutta jos hankkisi vanhan konepellin ja sitten sovittaisi Mk 1: n grillin? Onnistuuko, vai onko muutkin mitat/ osat paljon erilaisempia? Miksikö? Paremman näköinen.. 8-)
  13. Ongelmana on kolmosvaihteen tippuminen pois moottorijarrutuksessa. Onko vika korjattavissa jotenkin vivustoista vai onko laatikko hajalla? Vaihdekepistä kiinni pitämällä vaihde kyllä pysyy paikoillaan ja pelaa normaalisti. Ja kytkimestä, käsittääkseni kytkintä ei pysty säätämään lainkaan. Pientä luistamista havaittavissa, joten uusi levy ym. ainoa vaihtoehto? Nestettä on riittävästi ja ilmaa järjestelmässä ei ole.
×
×
  • Luo uusi...