Jump to content

Minittäin

Jäsenet
  • Viestit

    17
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Minittäin's Achievements

  1. Siitä se pikkuhiljaa edistyy Pääsee onneksi aika vähällä, kun ei oo kovin paljoa ruostetta. Pikku pilkkuja siellä täällä. Ne saa aika nätisti dremelillä pois. toinen puoli ikkunan irrotusta. En oo ennen ottanu niin piti kattoa youtubesta ohjeet. Hyvät ohjeet löytyki. Tämän päivän aikaansaannos. Ikkunan tiivisteen alta ei paljastunu ruostepommia, vähän harmittaa että otin pois tuon ikkunan mutta onpahan helpompi hioa ja maalata. Takaosa valmis hiottavaksi ja pakkeloitavaksi vähä jo aloittelin hiontaa käsipelillä. Tankinkin sain paikattua koritinalla. En oo ennen tinaillu niin nyt tietää että sekin onnistuu tarvittaessa.
  2. Lopultaki sain startin irti. Vain kolme viikonloppua meni alemman pultin aukisaantiin ;) Solenoidi jumissa ja hampaat kulunu liikaa, lisäksi akseli kulunu solenoidin edestä niin että solenoidi tökkää siihen eikä liiku vauhtipyörään asti. Kokeilin irroittaa tuota hammasratasta, mutta meni liian vaikeaksi. Sokan sain kyllä irti ja takasinki. Paljonkohan maksaa uus startti ja mistä kannattaa ostaa? Sokka irti!
  3. Tietäskö joku mistä vois ostaa ehjän kuskinpuolen oven?
  4. Hyvän näköstä jälkeä. Minullakin näyttäisi olevan tuo peräkontin pohjan paikkaus edessä.
  5. Minissä alkoi bensatankki vuotamaan niin otin sen irti ja pitäisi paikata se. Onko muilla kokemuksia tankin korjauksista? Luin tuolta netistä että sitruunahapon ja rautaromun avulla saa ruosteen irti sisäpuolelta kun kaataa ne sinne ja heiluttelee. Onko sisällä loiskelevyjä jotka hankaloittaa hommaa? Tankin voi myös pinnoittaa sisäpuolelta kakskomponenttipinnoitteella. Korjaan säiliön ulkopuolelta koritinalla.
  6. oma elämä on todistanu tämän aika hyvin, että voi oppia mitä vaan jos viitsii ottaa vähän selvää ja uskaltaa ryhtyä niihin hommiin. Pessimismiä kait se suomeksi on tuollainen suhtautuminen, ettei voi onnistua, jos ei ole ennen tehnyt. Olen oppinut monta asiaa kun olen tehnyt itse ja kokeillut. Eri asia olenko säästänyt ;)
  7. Mitenkä se pellin oikaisu tuolla pillillä tehdään, riittääkö siihen sellainen koritinauksessa käytettävä kaasutöhö? Kyllä silläki saa pellin hehkumaan. Ja minkä merkkinen tuo hyvä kitti on? http://www.youtube.com/watch?v=3MOEecYganI Tuollainen oikomishoito löyty, saman vois tehdä silleen että tinaa koritinatangon lommon kohdalle ja nykii siitä lommon suoraksi. Vois kokeilla myös lämmittää kuumailmapuhaltimella ja sitte kylmäsprayta heti perään.
  8. Minkälaista pakkelia kannattaa käyttää? Ite oon tähän mennessä käyttäny Würthin yleispakkelia ja sitä on aika hankala levittää tasaisesti, jää helposti ilmakuplia joita joutuu sitten paklailemaan uudestaan. Tuntuu että hyvää pakkelia ois kevyt levittää niinku voita, mutta joka kuitenki kuivuu kohtuullisessa ajassa ja ei ole liian kovaa hioa.
  9. Mulla ei tuo maalaus edes huoleta, vaan lähinnä se että saan suorat niistä pinnoista mitkä on hankala oikoa. Esimerkiksi tuo ovi ja katto, joissa on hankalimmat lommot. Kumpi ois helpompaa katon oikomisessa vaihtaa peltiä, vai yrittää pakkeloida ja hioa? ne on ne lommot niin laajoja ja pakkelointi ja hiominen on varmasti vaikeaa.
  10. Kiitos kannustuksesta ;) Löysin youtubesta ihan ammattilaisten tekemän opetusvideon ja uskon että hieman harjoittelemalla saan tuon auton maalattua itsekkin. Mulla on muutamia kavereita jotka osaa maalata, mutta niille pitää varmaan maksaa oikeasti että ne alkaa maalaamaan, kiireisiä kun ovat. Niiltä voin kysyä tarvittaessa. Asun Kiimingissä, mutta harrastetilat on Taivalkoskella. On varmaan Taivalkosken ainoa mini. Sain projektia eteenpäin taas vähän, kun päätin tehdä pohjatyöt takaluukkuun: Tältä se näytti Kivalta näyttää: Pakkelia pintaan: ennen tätä vaihetta maalasin tuon hiottavalla pohjamaalilla että pintavirheet erottuu paremmin ja on helpompaa pakkeloida. pohjamaalia vaille: Lopputulos: Kuva1 Kuva2 Kuva3
  11. Hyvät ohjeet ja vähä treeniä niin oppii mitä vaan ;)
  12. Olen miettiny myös tuota plastidippiä, mutta se on aika kallista ja ei tuu kiiltävää pintaa. Kattelin sitten noita ruiskuvehkeitä ja eipä ne hirveän kalliita oo ja saa ainaki jotain pysyvämpää aikaan, jos oikealla automaalilla vetää. Maalauskaa ei näyttäny kovin vaikealta, mitä katoin noita opetusvideoita. Pitäs vaan panostaa hyvin noihin pohjatöihin niin ei tule sitten maalauksessa onkelmaa. Onse kätevä tuo youtube, jos vähä ymmärtää lontoota niin sieltä vois opiskella monta ammattia ;)
  13. Onko kenelläkään kokemusta auton yliteippauksesta? Ajattelin säästää aikaa ja rahaa ja teipata tuon minin punaiseksi ja katon valkoiseksi. Kustannuksiksi laskin noin 200€. Pohjatöiksi korjaan ruostepaikkoja ja lommoja ja laitan pohjamaalin. Tästä videosta sain inspiraation
  14. Projektin lähtökohta: Kuva 1 lokasuoja vaihdettu ja maalattu punaiseksi, vaikka muu auto on oranssin punainen. Kuva 2 Kuva 3 Kuva 4 Kuva 5 Kuva 6 takaluukussa ruttu Kuva 7 Kuva 8 Kuva 9 Reikä helmassa Kuva 10 kuva 11 takakontissa pikku vara-akku ;) kuva 12 kuva 13 Maalin alla epätasaista, ehkä pakkelia.
  15. Rauhallista Joulua ja onnelista uutta vuotta! PS. on niin monta lommoa ja huonoa maalipintaa että pakko käydä maalipinta läpi. Ehkä maalaan väliaikaisesti tuon oven että voi ajella kesällä.
×
×
  • Luo uusi...