Jump to content

Jariay

Jäsenet
  • Viestit

    12
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Jariay's Achievements

  1. saakohan tuota ylälistaa mistään kohtuuhinnalla? venäjällä uusi tuulilasi oli 100e, tuon ylälistan ilmeisesti tarvii ennen kuin menen vaihdattamaan lasin, vaihtotyö siellä on 50e, en tajunnut tilata tuota listaa sinne käydessä. tarjoa tai vinkkaa mistä saan tuon, ei varaosakauppiaiden valinnassa ole.
  2. mini vm2002, tarvitaan sylinteri. tarjoa. vika voi olla myös laatikon kyljessä kytkinsylinterissä, tarjoa myös sitä....
  3. pari kertaa pitänyt jo lisätä. nyt kytkin löysempi kuin aiemmin, oliskohan kytkinsylinteri menossa??
  4. Jariay

    Airbag valo syttyi taas

    sama vika, herjaa kuskin penkin kiristin katkonainen.... mitä voi kotikonstein tehdä?? pitäisikö johtoja uusia, liekö johto poikki jostain?
  5. niin unohtui, joudut hieman leikkaamaan sitä alumiinifolio suojaputkea lektun päältä alaspäin että saat mahtumaan suoralle osalle lämmittimen. kiinnitä/tue niitä letkuja jollain nippusiteillä tms. jos et saa sitä laitekiinnitystä autoon hyvin -se taisi olla aika ahdas väli, mutta mieluummin jollain kiinnitystä. tärkeää olisi että ei heilu eikä tärise irti ajanoloon lämmitin. Mersuun olen kyllä joskus laittanut letkujen varaan ja letkut tukenut heti lämmittimen kohdalta nippusiteillä kiinni johonkin , hyvin on kestänyt.
  6. Jep lämmittimestä tuleva sisäätuloksi eli imu ja painepuoli moottoriin, kyllä se kierrättää ja lämmittää myös lämmityskennon...
  7. en muista kumpaan laitoin viimeksi edellisessä minissä, kävin katsomassa ja laittaisin siihen ylempään siten että pumpun imupuoli alaspäin.... edestä pitää purkaa akku ja akkukotelo pois ensin sitten sinne pääsee käsiksi, ahdas paikka se on mutta kyllä se on sinne mahtunut. itseasiassa viimetalvena tuo ero polttoaineenkulutuksessa oli aika iso kun alkoi pitää lämmityksessä, tällä 1000w tai 1500w saa nopeammin ja korkeammaksi sen lämpötilan... toki sähkökin maksaa:) mutta tosiaan pienentämällä lämmitysaikaa tuo lämmityskustannus on ihan sama kuin lokilämppärillä.
  8. www.ebay.de ja laita hakusana motorheizung niin tyrkkää useita.... mutta jos tt thermo maksaa jotain 130e ja vuoden takuu niin mikä järki on tilata netistä euroopasta 120-130e + rahti, kiinan alkuperää ne ovat ja varmuudella eivät täytä suomen kansallisia sähkäturvallisuus vaatimuksia joka poikkeaa mm. tuolla 1,5mm2 poikkipinta kaapelilla ja ip44 tiiveysvaaatimuksella. useita olen ostanut tuolta ebaysta, ja mulla olis tuota mustaa muovista joka siellä ebayssa on, jemmassa hyllyssäkin pari, 125e/kpl mutta se on aika heikon oloinen ., nykyään kun tuo tt thermo vaihtoehto on niin kolmeen viimeiseen tarpeeseen olen sen laittanut .
  9. tuo on kyllä totta. useat ebayssa myytävät ei täytä suomessa kansallisia sähköturvallisuus vaatimuksia, vaikka muutoin voi täyttää CE vaatimukset ja olla Euroopassa täysin hyväksyttykin. mutta tiedän että tähän tt-thermoon on huomioitu suomen kansalliset vaatimukset myös CE vaatimusten lisäksi, eli 1,5mm2 poikkipinta-ala kaapeli joka on öljyn kestävä ja pakkasen kestävä. huom. vaatimusta sille alumiinisuojalle kaapeliin ei ole joka toisin väittää tarkista TUKES, mutta fiksuhan se on paikoissa jossa on hankautumisvaaraa. Lisäksi laitteen pitää olla ip44 roiskevesisuojattu. tämän kaapelin takia on tulossa tuohon malliin myös defa pistokkeella oleva versio, mutta se on vasta menossa valmistukseen, eivät tienneet vielä koska sitä saa. tuontitekniikka on ollut kehittämässä tuota lämppäriä . lämmitintä käytetään paljon muuhunkin kuin autoihin, esim. kelkat, mönkijät, muut nestekierrot. jne.. tässä tt-thermossa on termostaatti joka ohjaa sitä, sekä lisäksi ylikuumenemissuoja joka katkaisee virran. olen kokeillut kuivanakin, ylikuumenemissuoja laukaisee laitteen pois päältä. tiesitkö että defaa valmitetaan Shanghain lähellä, mm. sisätilalämmittimet tehdään kokonaan siellä.
  10. periaatteessa se kyllä toimii kummassakin letkussa. kannattaa sitten laittaa niin että virtaussuunta on sama lämmittimen pumpulla ja letkussa auton käydessä - tässäkään ei käy muuta vahinkoa (jos laittaa väärinpäin) kuin että auton ollessa käynnissä auton vesipumpun virtaus ja lämmittimen pumppu jos ei ole samaan suuntaan, vesi ei kierrä, mutta moottorin seisoessa tätä ongelmaa ei ole ja toimii kyllä. lämmitin ei jarruta letkun välissä kiertoa lämmityslaitteelle, siinä on isommat solat vaikka pumppu ei pyöri. nesteitä ei tarvitse laskea pois, käy motonetista 19e letkupihdit ja laita niillä letku puristuksiin, sitten vain viilto poikki ja lämmitin väliin -en muista otinko pienen pätkän pois letkua ettei mee kurttuun letku. joihinkin olen laittanut kumikaapeliin hankaussuojaa pätkän moottoritilan alueelle. sitäkin on alumiini-muovipinnoitesuojaa, tällöin pitää pistoke ottaa pois ensin ja pujottaa suoja paikalleen ja laittaa uusi pistoke. Jos ei kuuma paikka niin olen suojannut muovisella suojalla jossa halkio eli saa helposti siihen kumikaapelin päälle mutta minissä taisi olla aika ahdas ja lämmin paikka joten huolella se kaapelin kiinnitys ja suojaus.... voisi olla hyvä jopa kuumansuoja sukkaa päälle kietaista siinä pakosarjan lähellä.
  11. www.tuontitekniikka.com pumpullinen letkulämmitin 1000 tai 1500w, tulipellissä keskellä nousevaan letkuun käy pystyyn. Itsellä tarkoitus asentaa lokakuussa sellainen kun tulee defa kaapelisarjaan käyvällä liitännällä uutta mallia, yhden laitoin edelliseen miniin viimetalvena ja hyvin toimi, hinta oli n.130e j a helppo laittaa. Siinä vanhassa mallissa on normaali sukopistoke, mutta tulossa on defa kaapelisarjaan sopivaa mallia. laitan lisätietoa/kuvan kun saan uuden asennettua.
×
×
  • Luo uusi...