Jump to content

TAF

Jäsenet
  • Viestit

    17
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Profile Information

  • Sijainti
    0
  • Interests
    L566TAF

TAF's Achievements

  1. TAF

    Starttiongelma

    Mulla on samainen ongelma, pitänee testata tuota kytkin asiaa. Sain auton juuri pajalta kuntoon ja tyhjäkäynti oli hieman heikko, mutta auton liikkuessa kulku oli kohdallaan. Mulla tosin auto sammui, en tiedä mistä johtui, mutta siis se sammui kun äkisti jouduin hiljentämän eikä se siitä enää lähtenyt käyntiin. Pitkän yrittämisen ja ehkäpä erehdyksen jälkeen se suostui käynnistymään. En muista oliko kytkin phjassa vai ei. Kyselin/kirjoitin otsikon "Automaattilaatikko + kick down + 1.5 SU twin Carb." alla autostani. Nyt se on siis kunnossa ja erittäin mukava peli ajaa, kunhan sen saa käyntiin... Siihen tuli ensinnä vaihdettua pakoputki suoraan laajempaan putkeen ja pakosarjat sekä tupla kaasari sekä tietysti bensaletkut ym tuota ajatellen. Sitten kun kyseessä oli automaatti, niin eihän se ruvennut toimimaan, joten meni vaihtoon moottori ja vaihteisto, hankittua tuli seuraavaa: MSK016 1 Automatic Subframe to Manual Engine Mounting Conversio NAM3116 1 Clutch Pedal Assembly RHD NAM8540 1 Clevis Pin - Brake Pedal Assembly NAM8546 2 Bush-Crank Pin-Brake Pedal SKU101220 1 Pedal Box RHD UKD10029 1 Gear Change Assembly - Rod Type UKE100790 1 Gear Lever Assembly Rod - Late Type 22G2205 2 Gear Lever Housing Rubber Mounting - Rod Change GSY118R 1 Clutch Slave Cylinder - Verto (1982 On) STC100330 1 Master Cylinder - Clutch - Plastic Tank GVP1009 1 Clutch Hose - Rubber - Verto (1982 On) CP11 1 Clutch Master Cylinder Metal Pipe To Hose - 11 - RHD E/GMIN1275AHC 1 Mini 1275 A+ Engine Gearbox & Clutch Unit 10:1 Comp SURE/G5 1 Surcharge - Mini 1275 Engine & Gearbox sekä jotain pientä sälää, jotta paketin sai kasaan... Nyt auto on sii sliikkuessaan mitä mainioin ja tehokkaan tuntuinen ja ne äänet, ne on aivan mahtavat. Yksi kaveri kuvaili ääntä brutaaliksi 8-) Nyt pitää vielä testata onko kyseessä toi kytkinasia startatessa, toivottavasti on... muuten pitänee kokeilla noita muita vinkkejä.
  2. Kokemusta on 90 alun automaattiministä ja siitä, minkälainen operaatio on saada se toimimaan, kysyin ja olen kirjoittanut aiheesta seuraavan otsikon alla: Automaattilaatikko + kick down + 1.5 SU twin Carb. Toisinsanoen moottori kun kaipasi piristystä, niin lopputulema oli se, että siitä automaatista "joutui" luopumaan, korvaamaan manuaalisella vaihteistolla, mikä sitten aiheutti sen, että kone meni vaihtoon ym... :D
  3. TAF

    valojen säätö

    joo eipä siinä mitään... toivotaan ettei liikenteessä mene, tosin vähän haastavaa se saattaa olla kun aiemmin opin, että aina pitää ajaa niin, että kuski istuu siinä keskiviivan tuntumassa. No ei mihinkään voi enää luottaa, ei edes vanhaan muistisääntöön... nyt kun pitää istua penkan puolella. :o
  4. TAF

    valojen säätö

    kiitti linkistä, valitettavasti auto ja minä olemme siis tulossa saarilta mantereen puolelle, joten nyt auto RHD ja pitää saada se valojen osalta LHD:ksi. ;)
  5. TAF

    valojen säätö

    joo siltä vähän näyttää, kun ei siellä sisällä oo mitään säädettävää... ellei sitten se pieni kuuppa polttimon päällä vaikuta siihe keilaan ja sen vaihdolla vois asian hoitaa tms. Umpion päälläkin on teksti made in EU ja RHD, joten se antaa myös viitteitä siihen, että umpion vaihdoksi menee tai anakin jotain pitää vaihtaa... tosiaan siis auto tulossa liikenteeseen saarilta, joten pitäis saada se valojen osalta LHD autoksi.
  6. TAF

    valojen säätö

    kiitokset. Tosin tuo linkki oli xenon valojen säätöä varten, eikä sii svalitettavasti auta mun kohdalla, kun ei oo xenonit keulalla. valoboxi on sisältä erilainen luonnollisesti, eikä tuollaita vipua ainakaan ole... valon pidike näyttää aivan normaalilta perinteiseltä ja valo siinnitetty semmoisella metallisella lukituksella... pitänee tutkailla aihetta vielä lisää ja laittaa sitten tänne komenttia, jos löydän ratkaisun, jos en niin sitten pitää käydä liikkeessä... Sattuuko kenelläkään muuten olemaan tietoa siitä, minkälainen urakka on takasumuvalon puolen vaihtaminen. EU säännöksen mukaan sen pitää olla kuljettajan puolella tai keskellä ja kuljettajan puoli määritellään maakohtaisesti eikä siis autokohtaisesti. ulla se on siis luonnollisesti auton oikealla puolella, mutta se pitäis saada vasemmalle, jossa on tuo peruutusvalo... :o
  7. TAF

    valojen säätö

    tarkennuksena siis, että oikealla ajettavan auton etuvalojen säädöstä oli puhe, ja pitäis saada sopivaksi meikäläiseen ajosuuntaan... nyt keila siis sokaisee vastaantulijat, jos ajan tien oikeaa puolta, koska valot on säädetty ajettavaksi tien vasenta puolta...
  8. TAF

    valojen säätö

    Onko kellään kokeumsta tai vinkkiä siitä, kuinka saadaa oikeanpuoleiseen liikenteeseen säädetyt valot säädettyä vasemanpuoleiseen liikenteeseen sopivaksi? Siis valojen keila niin, ettei valot sokaise vastaantulevaa liikennettä, onnistuuko tuon tekeminen itse? Auto 2008 mallin clubman. (valot perus, ei xenon) Toinen kyssäri liittyy siihen, että minkälainen operaatio on saada takasumuvalo toimivaan toisella puolella autoa, EU säännöksen mukaan sen pitää olla kuljettajan puolella, mutta niin, että kuljettajan puolen määrittelee yleinen liikenne maassa. Tässä tapauksessa se siis pitäis saada oikealta vasemmalle. Vasemmalla on tuossa paikassa peruutusvalo, joten jotain tarttis tehdä, ainakin kaiketi kuuppa menee vaihtoon, mutta pystyykö esim liikkeessä tekemään tuon vaihdon muuten kekitetysti, johdotusta voitanee nykyään ohjata jostain moottorin ja sähköjärjestelmän ohjausyksiköstä tms? Jotain siis tarttis tehdä, mutta mitä ja miten?
  9. En saanut toimimaan tuota kunnolla ja nyt on autossa uusi mylly, vaihteet ja polkimet edellisten muutosten lisäksi ja nyt pelittää... Ei siis kannata koettaa tehdä muutoksia automaattivaihteiseen miniin, mikäli sillä vielä haluaa ajaa :)
  10. TAF

    Vanhan nahkaratin elvytys

    Yleisesti, jos nahkaa haluaa putsata, niin siihen paras aine on marseilles saippua, sitä hierotaan kostuttuun liinaan ja kierretään kaikki ylimääräinen vesi pois. Tuolla liinalla sitten putsataan nahkapinta. Siitä tulee aivan kuin uusi. Ei myöskään jätä minkäänlaisia jäämiä rattiin tai myöhemmin käsiin. Käsittely tekee myös nahasta uudemman oloisen, joten vois toimia tässäkin tapauksessa.
  11. Nyt ollaan jo lähellä säätöjen kanssa. Parin viikon kuluessa pitäis löytyä aikaa sen verran, että saa säädöt kohdalleen. En oo tehnyt muuta kuin pelannut laittanut öljyä eri määriä. Jouset saatan hommata ja testata sitten paremmalla ajalla niidenkin vaikutusta. Nyt kuitenkin kärsii mennä jo kick downin puolelle, mutta menoon se ei juurikaan vaikuta. Tosin kokonaisuudessa auto on paljon pirteempi kuin ennne pientä virittämistä. Tän jälkeen sit hetki kruisailua ja sitten maalaushommiin... :)
  12. TAF

    Renkaat + vanteet briteistä

    Toki varman tiedon saat mailaamalla/soittamalla heille. Sivuilla on toki myös tietoa eri vyöhykkeistä ja postitushinnoista tiettyihin kilorajoihin saakka. Täällä saarilla ainakin hinnat ei ole 20 Euroa kalliimmat, vaikka melkein mitä vain ja kuinka paljon vain tilaisi... Mulle siis oli yllätys toi postitushinnan edullisuus. Mutta siis ei muuta kuin yhteyttä heihin tarkan tiedon saamiseksi. Sen voin sanoa, että laatu on hyvä ko. paikassa. 8-)
  13. Toi jousiasia voi toki olla mahdollinen, jos ajatellaan niin että jouset on ajateltu peruskäyttöön, ei automaatille kick downin kanssa, niin tuosta vois löytyä mahdollinen ratkaisu. Pitääpä tutkailla tuota mahdollisuutta. Öljyä pitäis olla tarpeeksi. (jep Irlannissa auto majailee)
  14. Kiitos kommenteista. Joo onnekseni ei tarvitse mennä Suomessa leimalle. Täällä vihreällä saarella ei moiset häiritse harrastusta. Jep ja joo ei pelkästään tehojen, vaan myös ulkonäön vuoksi nuo tuplat tuli hommattua. Ne on hyvät, kun on kromiset pannukakkuilmansuodattimet kiinni. Yks vaihtoehto on toki hypätä lautalle ja hurauttaa minisportille pukille. Toki "helpompaa" olisi ollut saada noi säädöt kohdalleen itsekseen... inletmanifoldi ja kaasarit tuli yhdessä paketissa, joten hienosäädöstä pitäisi olla kysymys. Nyt on vaan yrityksen ja erehdyksen kanssa väännetty jo jonkin aikaa ja ilman kick downia toimii erinomaisesti. Muuten tosta vähäpäästöisestä en oo muutenkaan 100 varma, kun tää ei oo vielä ruiskukone ja vanhalla kaasarisysteemillä jo tehtaalta tullessaankin. :-/
  15. Jep, niin se on ollut. Säädöt sain kohdalleen jos en mene kick downin puolelle. Mutta vaikka kuinka koetan säätää, niin jostain syystä kick down puolella ei onnistu. Ei viitsisi päätyä kompromissiin, koska perusalueella tuplakaasari pörisee mainosti. Kick downistakaan ei kaiketi automaatissa pääse millään eroon?
×
×
  • Luo uusi...