Jump to content

Recommended Posts

Guest matti.n85
Posted

Moro. Olemme vaimon kanssa harkinneet Minin (vuosimalli noin 93- 98) hankkimista vaimon työ autoksi.

Autolla pitäisi pystyä ajamaan lyhyitä siirtymiä useasti päivässä ympäri vuoden, siksipä haluaisin mielipiteitä Ministä talvi käytössä.

Onko lämmin?

Lähteekö käyntiin pakkasella?

Ja muita huomioon ottamisen arvoisia asioita?

Kiva jos viitsisitte auttaa tutustumaan minin sielunelämään. KIITOS

Guest levyjarrut
Posted

Jos on valmis harrastelemaan pikku puuhasteluja autonsa parissa niin mikä ettei.

Tai sitten on joku luottohenkilö joka pitää siitä huolta. Nykykorjaamot ei juurikaan Minien päälle ymmärrä

En kyllä ympärivuotiseksi työautoksi vanhaa Miniä ottaisi. Kyllä vähän harrastemieltäkin pitää olla mukana ja asenne kohdallaan. Sitten Minilläkin pärjää varmasti.

Jos löydätte ruosteettoman, kohtuuhintaisen 93-98 Minin, niin silloin voi onnitella :)

Guest matti.n85
Posted

Harraste mieltä löytyy kyllä. Pikku puuhastelu auton parissa on vain plussaa :)

Tarkoitus kun juuri ei ole hakkia mitään tylsää "tavallista" autoa, vaan vaimolle silmäterä jota saa puuhailla.

Viime talvi meni Alpina B11:sta ajellessa ja nyt kaipaisi vähän pienempää ja pieni ruokaisempaa työ autoa. Ku ei tuo seiska bemu ole mikään kovin "näppärä" eikä talvisin kovin vähä ruokanenkaa.

On ansainnut jo paikkansa sunnuntai autoksi, hyvin palvelluiden vuosien jälkeen :)

Guest levyjarrut
Posted

No sitten vaan sitä ruosteetonta, hyvin suojattua Miniä etsimään, että pysyy kori kasassa talven suolasumuissa :)

Guest mini1380
Posted

Ei kös ne Minit ole ihan jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettu?

Itse ajelin joskus MK3:lla ympärivuotisesti ongelmitta, lämpöä piisas talvellakin ainakin mulle riittävästi ja aina lähti käyntiin.

Toi ruosteongelma nois vimeisimmissä on mut löytyy niitä hyviäkin yksilöitä ja sellasen kun hyvin suojaa ja pesee tarpeeksi usein/hyvin niin ei se heti häviä.

Guest levyjarrut
Posted

Joo niin olen minäkin ajellut ja 600:lla Fiatilla myös pari vuotta!

Mutta en ajaisi enää:)

Perheautojahan Minitkin oli 60/70 luvulla.

• Create New...