Guest pasisi Posted February 1, 2010 Report Posted February 1, 2010 Mitä kaikkia osia pitää muuttaa/vaihtaa jos tuollaisen -60 lukuisen mini hydrolasticin muuttaa kumikartio jousituksesksi? Vai onko se mahdollista edes samoilla kelkoilla?
Guest levyjarrut Posted February 2, 2010 Report Posted February 2, 2010 Jos kunnolla haluaa tehdä, niin molemmat kelkat, takatukivarret, etuylätukivarret ainakin. Tiedän että on vaihdettu vain kumijouset kartioineen suoraan hydron muitten osien kanssa, mutta korkeuksista ym. pyörän asennoista en ole silloin varma??
Guest pasisi Posted February 2, 2010 Report Posted February 2, 2010 Onko takatukivarsissa hyd/kumi muuta eroa kuin puuttuvat iskarin alakiinike?
Guest mini1380 Posted February 2, 2010 Report Posted February 2, 2010 Eiks ainakin käsijarruvaijerin "rulla"/seurain oo erilainen ja jotain eroa jarruputkien kulussa? Mut ei siitä nyt ihan kaikkea tarvii vaihtaa, käsittääkseni noit kelkkoi on ihan hyvällä menestyksellä käytetty kunhan vaan "mehupussin" kiinnikkeet on poistettu kumikartioitten alta. Ja kaikkihan tietty käyttää HI-LO:ja joilla korkeus pistetään natsaan ;-) .
Guest tapio Posted February 3, 2010 Report Posted February 3, 2010 tää sama aihe kiinnostaa meikäläistäkin. eli jos jollain on lisää vinkkejä niin halutessaan vois kirjoittaa niitä tänne.
Guest pasisi Posted February 3, 2010 Report Posted February 3, 2010 Millä kumikartio kiinnittyy pohjastaa kelkaan? Näissä valmiiksi kuivissa kelkoissa?
Guest levyjarrut Posted February 3, 2010 Report Posted February 3, 2010 Ei millään. Se pysyy "trumpetin" kanssa välissä, kun iskari on kiinni.
Guest 970s Posted February 4, 2010 Report Posted February 4, 2010 Mä oon tehnyt ton muutoksen omaani joku 15 v sitten. Säilytin orggis kelkat ja tukuvarret. Kusipussit ekaks kelkasta veks. Niiden pitäisi lähteä kääntämällä niitä 45 astetta vasemmalle tai oikealle, suunnalla ei ole väliä. Kun ne on saatu irti, kelkassa olevat lukituslipareet painetaan ulommaksi. Vaikea selittää mutta kun elemetti on veks niin silmäys sen poteroon ja homma on suht selkeä. Kumijousi menee sellaisenaan hydroelementin tilalle. Edessä on vähän ahdasta ja mä muistaakseni veistin kumijousiin sopivat lovet, jotta kumijousen sai paikoilleen. Mulla on hilot joilla korkeuden sai passattua sopivaksi. Takatukivarteen täytyy tehdä iskarin alakiinnitys, mulla se on 3/8 UNF pultti.
Guest pasisi Posted February 4, 2010 Report Posted February 4, 2010 Kiitos Hyvistä Neuvoista sillä nämä selvensivät asiaa juuri niin kuin olin ajatellut.
Guest kaha Posted February 5, 2010 Report Posted February 5, 2010 Jos joku haluaa kyseisen muutoksen tehdä, niin multa saa vaihdossa kumijousitukivarret eteen ja taakse..
Guest ministi85 Posted March 28, 2010 Report Posted March 28, 2010 kannattaiskohan itselle vaihtaa toi hydro pois, olis varmaan helpompi/halvempi laittaa kumijousitus mistähän kannattais tilata kumijouset ja iskarit?
Guest jokinen Posted March 28, 2010 Report Posted March 28, 2010 englannista kannattaa tilata valmis paketi missä on oikeestaan kaikki, puslat,reaktiotangot, alatukivarret, iskarit hi-lot ja kumijoiset. maksaa vähä yli 300e ja kuljetus englannista maksaa myös jonkin verran ja jos ei ole kiirettä nii ehtii odottamaan osia kun tulevat sieltä.
Guest jokinen Posted March 28, 2010 Report Posted March 28, 2010 tai jos ei tarvitse kuin nuo kumijouset ja iskarit tilaa vain sen pakerin missä on ne ainoastaan
Guest ministi85 Posted March 29, 2010 Report Posted March 29, 2010 löytyykö nettiosoitetta mistä vois vähän kattella??
Guest jokinen Posted March 29, 2010 Report Posted March 29, 2010 http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=38522 http://www.minisport.com/mini-spare-par ... anels.html ja miniclubin sivulta löytyy myös lisää linkkejä
Recommended Posts