Jump to content

hydrolasticista muutos kumikartioon?

Recommended Posts

Posted

Mitä kaikkia osia pitää muuttaa/vaihtaa jos tuollaisen -60 lukuisen mini hydrolasticin muuttaa kumikartio jousituksesksi? Vai onko se mahdollista edes samoilla kelkoilla?

Guest levyjarrut
Posted

Jos kunnolla haluaa tehdä, niin molemmat kelkat, takatukivarret, etuylätukivarret ainakin.

Tiedän että on vaihdettu vain kumijouset kartioineen suoraan hydron muitten osien kanssa, mutta korkeuksista ym. pyörän asennoista en ole silloin varma??

Posted

Onko takatukivarsissa hyd/kumi muuta eroa kuin puuttuvat iskarin alakiinike?

Guest mini1380
Posted

Eiks ainakin käsijarruvaijerin "rulla"/seurain oo erilainen ja jotain eroa jarruputkien kulussa?

Mut ei siitä nyt ihan kaikkea tarvii vaihtaa, käsittääkseni noit kelkkoi on ihan hyvällä menestyksellä käytetty kunhan vaan "mehupussin" kiinnikkeet on poistettu kumikartioitten alta. Ja kaikkihan tietty käyttää HI-LO:ja joilla korkeus pistetään natsaan ;-) .

Posted

tää sama aihe kiinnostaa meikäläistäkin. eli jos jollain on lisää vinkkejä niin halutessaan vois kirjoittaa niitä tänne.

Posted

Millä kumikartio kiinnittyy pohjastaa kelkaan? Näissä valmiiksi kuivissa kelkoissa?

Guest levyjarrut
Posted

Ei millään.

Se pysyy "trumpetin" kanssa välissä, kun iskari on kiinni.

Posted

Mä oon tehnyt ton muutoksen omaani joku 15 v sitten. Säilytin orggis kelkat ja tukuvarret. Kusipussit ekaks kelkasta veks. Niiden pitäisi lähteä kääntämällä niitä 45 astetta vasemmalle tai oikealle, suunnalla ei ole väliä. Kun ne on saatu irti, kelkassa olevat lukituslipareet painetaan ulommaksi. Vaikea selittää mutta kun elemetti on veks niin silmäys sen poteroon ja homma on suht selkeä. Kumijousi menee sellaisenaan hydroelementin tilalle. Edessä on vähän ahdasta ja mä muistaakseni veistin kumijousiin sopivat lovet, jotta kumijousen sai paikoilleen. Mulla on hilot joilla korkeuden sai passattua sopivaksi. Takatukivarteen täytyy tehdä iskarin alakiinnitys, mulla se on 3/8 UNF pultti.

Posted

Kiitos Hyvistä Neuvoista sillä nämä selvensivät asiaa juuri niin kuin olin ajatellut.

Posted

Jos joku haluaa kyseisen muutoksen tehdä, niin multa saa vaihdossa kumijousitukivarret eteen ja taakse..

• 1 month later...
Guest ministi85
Posted

kannattaiskohan itselle vaihtaa toi hydro pois, olis varmaan helpompi/halvempi laittaa kumijousitus mistähän kannattais tilata kumijouset ja iskarit?

Guest jokinen
Posted

englannista kannattaa tilata valmis paketi missä on oikeestaan kaikki, puslat,reaktiotangot, alatukivarret, iskarit hi-lot ja kumijoiset. maksaa vähä yli 300e ja kuljetus englannista maksaa myös jonkin verran ja jos ei ole kiirettä nii ehtii odottamaan osia kun tulevat sieltä.

Guest jokinen
Posted

tai jos ei tarvitse kuin nuo kumijouset ja iskarit tilaa vain sen pakerin missä on ne ainoastaan

Guest ministi85
Posted

löytyykö nettiosoitetta mistä vois vähän kattella??

• Create New...