Jump to content

Recommended Posts

Guest jiim61
Posted

Tietääkö joku, mistä saisi tietää, milloin Suomeen tuotiin eka van ja montako niitä tuotiin vuonna -60 ? Itsellä ensirekisteröinti 23.11.60. Onko tuonaikaisen vanin takakelkka jotenkin erilainen kuin normaalin ? Entä trumpetit, niissä ilmeisesti jokin pituusero ? Muita eroavaisuuksia ?

Guest levyjarrut
Posted

Salmisen Timolla Jokioisilta on tarkkaa tietoa Vanin historiasta ja Suomeen tuoduista.

On nyt tosin matkalla Englantiin.

Takakelkka on normaali kumijousikelkka. Tuonikäisen Trumpetit on tehty teräksestä, kun uudempien on alumiinivalua. Pituuseroa ei tietääkseni ole, mutta vastinpinta kumijousta vasten on laajempi parempaa kantavuutta varten.

Guest leeharvey
Posted

Olin mittailevanani, että trumpetit on oikeasti hieman pidemmät. Toisaalta, jos tutustuu aikakauden myynti prosareihin huomaa, että perä on aika korkealla. Eli jos ei tee museoautoa, niin houkutus vakio trumpetille on ilmeinen.

Guest leeharvey
Posted

Allekirjoittaneella lojuu Vanin trumpetit pöydällä, joten voin koettaa mittailla, jos kiinnostaa.

Guest jiim61
Posted

Kiitos LeeHarvey, mutta löysin jo vanin terästrumpetit, jotka siistin käyttökuntoon! Vielä kiinnostaisi tuo rekisteröintikuvio jne...

Guest leeharvey
Posted

Skrollaa alaspäin aiheeseen "60-luvun vani". Siellä vähän lisää asiasta.

×
×
  • Create New...