Jump to content

pitkät valot


Guest bruuzna

Recommended Posts

tervehdys.pitkiä valoja ei taho millään saada päälle,kun viiksestä vetää tai työntää niin mittariin kyllä sininen valo syttyy pitkien valojen merkiksi mutta itse valot eivät kyllä syty. oon vetänyt katkasian auki ja viiksen mutta enpä sieltä omasta mielestäni vikaa löytänyt.polttimetkin tarkistin ja nekin kunnossa.vika on tullut seisonnan aikana.olisko jollain ideoita?

Link to comment
Share on other sites

Itselläni oli sama ongelma eilen, mutta vika oli kytkimessä. Pitkien merkkivalokaan ei siis syttynyt omassa autossani. Valoilta kytkimelle menevissä piuhoissa lienee (apiko)?liittimet Ne tykkää hapettua talven aikana.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Moro.

 

Ootteko keksinyt, että missä vika näissä pitkissä on?

 

Itsellä täsmälleen sama ongelma. Auto oli seisonnassa ja sen jäljiltä pitkät hukassa. Vikaa ei tahdo löytyä mistään. Valot syttyy ihan normaalisti jos niihin syöttää suoraan virtaa, mutta ei viiksestä. Lyhyet toimii ihan normaalisti.

Link to comment
Share on other sites

mikä rele - missä rele ?

Ainakaan alle -90 mallisissa ei ole erillistä kytkentärelettä ajovaloille. Pitkien valojen johdin on sinivalkoinen viiksessä ja vika lienee siinä viiksessä. Ylikuumenemista huonosta kontaktista johtuen.. ehkä..

Korjaamolle.

Link to comment
Share on other sites

Itse olen löytänyt tähän mennessä 2 relettä ministä. En tajua missä tuo vika voi olla kun viiksikin toimii ihan oikein. Kytkee johdot ihan ok ja ei ole edes kytkinpinnat palanut. Eipä tässä nyt ole kuin yksi liikkuva osa eli tämä viiksi, joten pakko se vika siinä on olla.

Link to comment
Share on other sites

Vika oli kuitenkin selkeesti sulakkeissa. Vaikka niitä aikaisemmin rassasin, mutta ne oli hapettunut sen verran reilusti, että eivät pelittäneet. Kunnolla pyöritteli niitä ja öljysin niitä, jotta saivat kunnon kontaktia niin taas pelittää...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...