Jump to content

Mk1 sisäpuoliset nivelet väri


Guest rheurlin

Recommended Posts

Tarkennetaan vielä mitä ajoin takaa...

Vetarit ei liene ollut kiinni moottorissa maalattaessa, joten ne on maalattu erikseen. Todennäköisesti mustaksi. Kuminivel ja u-pultit maalaamattomat.

Edelleen viisaammat korjaavat erehdykseni?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

-64 kunnostaessani tein samoin, kuin huonekaluja entisöitäessä. Maalasin osat sillä värillä, joka viimeisenä vastaan tulee. Vetonivelen akselin haarukka oli vihreä. Vanha kumiristikko oli keskeltä vihreä toinen maalaamaton. Oikean puoleista vaihdettiin usein. kun huohotin puhalsi öljysumua suoraan niveleen. Brittien meiningeistä ei aina tiedä. Osia saattaa olla ristissä mm. minulla -63:n yksimäntäiset jarrut edessä, avainstartti kuitenkin (ei löytynyt lattiasta edes paikkaa). Mustapohjainen mittari tod. näk. vaihdettu rikkoutuneen tilalle. Vaihto-osien väreistä ei tiedä. Muutenkin vuosien saatossa osia on vaihtunut ja käytetty eri vuosimallin elinluovuttajia.

Link to comment
Share on other sites

Jos -64:sen tavallisen kasipuolikkaan,joka on kumijousilla, lattiasta ei löytynyt edes starttinapin paikkaa ? Niin oletko varma ettei koko koria ole jossain välissä vaihdettu uudempaan?? Vai oliko se hydrolastikki ja loppuvuodesta -64

Link to comment
Share on other sites

Tiedän varmasti, että vuoden 1976 jälkeen, kun tämä siirtyi omistukseeni huikeaan 400 mk:n hintaan ei mitään korivaihtoja ole tehty. Ensirekisteröintipäivämäärä 03.10.1964 Raimon päivä. Akelta tilasin (entisöintiä aloittaessani) kaikki rekisteripaperit ja historia niiden valossa täysin aukoton. Olen sen neljäs omistaja. Etuhelmapeltikin oli (ennen vaihtoa) alkuperäisen kaltainen. Olen tätä asiaa viimeisen viisi vuotta kysellyt ja ihmetellyt, että mikähän tämä lienee. Ei silloin juurikaan mitään korinvaihtoja tehty, kun Mini muutenkin oli halpa ja aliarvostettu auto. Tiedä häntä, kun tuolla JAWA puolella törmää välillä numerottomiin runkoihin kulumisen, kolarin tai muun rikkoutumisen vuoksi on runko vaihdettu varaosaan, joka on merkkaamaton.

Link to comment
Share on other sites

Pitää vielä jatkaa. Harmittaa, kun ne yksimäntäiset jarrut ovat hävitetty (huonothan ne olivatkin). Olen itsekin syyllistynyt yhdistämään eri vuosimallin ja jopa merkin osia kyseiseen vehkeeseen. Saunan seinässä on Morriksen konepeltimerkki, joka on peräisin jostain muinaisesta autosta. Oman kattokerhopyörähdyksen jälkeen nokalle laitettiin Morriksen konepelti merkkeineen. Konepelti jatkaa tehtävässään reijät tukittuna ja Austin keulamerkillä varustettuna. Aaltomaskikin on tietääkseni alkuperäinen. Hiukan kiilloitettuna tosin. Sain yhdeltä kerholaiselta harmaapohjaisen mittarin, mutta en taida sitä laittaa vielä, kun tuossa vanhassa mustassa on sellaista tunnearvoa. Niin vaihteisto on synkronoimattomalla ykkösellä. Voihan sillä olla salainen menneisyys, pitänee oikein ruveta asiakseen kyselemään, jos enää elossakaan ovat nämä alkupään kuskit.

Link to comment
Share on other sites

Siinä vanhassa etuhelmapellissähän oli konepellin lukon vieressä korin numerolätkä pistehitsillä kiinni,jonka perusteella saa varaosakirjoista numeron perusteella selville millä osilla auto on kasattu ja korin vuosikertakin varmistuu.

Link to comment
Share on other sites

En ole asiaa ihan perinpohjin tutkinut, mutta mielestäni 60-luvun alkupuolen tavallisissa,kumijousisissa Mineissä oli siihen asti kun tuli hydrolastic jousitus -64 syksyllä, harmaa mittari ja starttinappi lattiassa.

En lähde siitä kyllä vetoa lyömään.

Cooperit oli sitten oma juttunsa, kaikissa mustapohj.

Link to comment
Share on other sites

Oli miten oli. Kaikki osat, jotka siihen on asennettu ovat joko alkuperäisen kaltaisia, alkuperäisiä tai niin vanhoja, että museostatus täyttyy. Harmittaa, kun olen niiden muiden "alkuperäis" osien lisäksi hävittänyt johonkin ne vanhat aurinkoläpättimet. Niissä oli merkittynä kaikkea kivaa mm. puhelinumeroita kaukaa nuoruudesta, öljynvaihtokilometrejä....jne. Hauska aihe, vaikka kohde ei aivan rotupuhdas -64 taida ollakaan. Kävin viime lauantaina pienen lenkin ajelemassa ja kaikki toimii, jopa vilkkuviiksen päässä oleva merkkivalo.

Link to comment
Share on other sites

Näin sitä entisöitiin. Sisustus oli huono ja etupenkit eri paria. Molemmat punaisia, mutta tämä raitajako oli tiheämpi kuskin penkissä. Oletus: teetetään uudet päälliset (V-S automuseo Uusikaupunki) takapenkin mukaiset, joka on suurimmalla todennäköisyydellä alkuperäinen. Matot olivat riekaleina eikä niitä mistään saanut, joten tekstiilimatot De luxe, väri musta ja tyylikkäät ovat. Moottori 0,8l. numero ok. kansi halki otettiin -65 luovuttajasta valunumero sopi ajankohtaan. Kannesta tuli parannettu painos uudet venttiilit ja ohjurit nykymetaleja ja kovametalli-istukat. Männät Hepolite helmarenkaalla 3:s ylikoko. Laakerit uudet Cooper. Vesipumppu uusi ALUMIINIA, vanha säilötty. Vaihteiston kaikki laakerit uudet. Renkaat Good Year 135/10 vyöt. Ovinarut itse tehdyt. Ovipahvit uudet Minitron, kuten paljon muitakin osia, kiitos sinne. Puskurit aivan näköiset rst:tä, maalit parhaita uusia väri vanha. Lopputulos, vaikka itse sanonkin aika pirskatin hyvä. Eikä katsastajillakaan ole paljon huomauttamista ollut. Neljä vuotta siinä meni (katsastettu edelliskesänä 13.07.2007 perjantai). Työ jatkuu. Autoradio ASA Car ULA kunnostettava, kaiutin Shaub Lorenz -67. sopinevat tyyliin. Että sillä tavalla

Link to comment
Share on other sites

Jos oman auton historiatiedot oikeasti kiinnostaa, niin Englannista saa alustannumero ym. tiedoilla tilattua paperin jossa on kaikki tiedot milloin ja millä varusteilla auto on tehtaalta lähetetty.

Tiedot sinänsä eivät paranna eivätkä huononna autoa, mutta jos tosiaan itseä kiinnostaa!

Minitronin sivuilla on muistaakseni? linkki mistä paperin voi tilata. Voi olla Miniclubinkin sivuilla??

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...