Jump to content

Kuvia farmarin sisustasta?


Guest ketzi

Recommended Posts

Mittarin kehys valkoinen noin -64(?) asti, takapenkit joko itsetehtyjä (montaa eri malli) tai tehdastekoisia, ruskeaa keinonahkaa. Kattoverhoilu vain edessä, takaosa peltiä. Takavalojen suojana ruskeaa kovalevyä. Vararenkaan suojana vanerilevy, reunoilla pellit.

Mullakin olisi muutamapenkin pohja/vanerilevy ylimääräisenä, jos on tarvis. Myydään asevelihintaan pois. timo.salminen@surffi.net

Link to comment
Share on other sites

Niissä Suomitekosissa peräosaston verhoilut vaihteli ymmärtääkseni aikapaljon, koska niitä kukin teki oman makunsa mukaan muutostöitten jälkeen. Virallisestihan Suomipajat ei tehneet muuta kuin leikkasivat reijät kylkiin,asensivat ikkunat ja jonkinlaisen takapenkkivirityksen.Alunperinhän niissä on sama peltiverhoilu kuin umpikyljissäkin. Ikkunoissakin on paljon eroja ihan tekijän mukaan. Joku teki itse kotona.

Jos alkuperäisestä Travellerista haluaa sisäkuvia,tai haluaa tulla Tampereelle katsomaan, niin minäkin voisin auttaa.

Link to comment
Share on other sites

jollei liikaa ole vaivaa niin laita kuvia vaan tulemaan,.. kattoon en oo vielä keksiny ratkaisua. sivupahvit ja takaluukku tekeillä. alkunperinhän tuo akku on takapenkin alla ilman mitään syvennyksiä. silloinhan takapenkki jää melko korkeelle. suunnittelin että siirrän sen takaluukkuun ja teen sille syvennyksen. ei sinne vararengas kuitenkaan mahdu (12")

Link to comment
Share on other sites

Todella matalia akkuja on myös olemassa. Älä hulluttele tuon kanssa.Vararenkaalle voi olla joskus käyttöä. Soppiihan tuo kymppituumainen aina taka-akselille. Älä edes kysy, mitä sitten jos menee eturengas...

Link to comment
Share on other sites

Alkuperäisessä tehtaan farmarissa,Travellerissa, on akku ihan samassa paikassa tehdastekoisen takapenkin alla. Ihan normaalikokoinen akku. Ei siinä istuimessa paljon ole pelivaraa pudottaa alaspäin, vaikka akkua ei olisikaan. Jos se jalallista ihmistä varten tehdään.

Link to comment
Share on other sites

Ainakin omassa vanissa tuo penkki on suht korkealla, kun on akun päällä ja vaikken mikään pitkä itse olekaan, niin kyyryssä siellä pitäisi istua jos en halua pään hakkaavan kattoon. Tarkoitus on ainakin madaltaa penkkiä (pehmustuksia hieman pois), jos en muuta keinoa keksi miten voisi istua alempana.

Link to comment
Share on other sites

Tekemällä ja muuttelemallahan saa mitä vaan, mutta kyllä tällainen 173 senttinen kaveri pystyy selkä suorassa istumaan tehtaan tekemillä varustuksilla. Mukavuus ei tietenkään täytä tämänpäivän normeja, enkä haluaisi takapenkillä matkustaa montaa sataa kilometriä (alle 10 vuotiaat pojat ovat kyllä matkustaneet takapenkillä muutaman kymppitonnin)

Link to comment
Share on other sites

Normi minin takapenkillä on kyllä tullut matkattua useampi tuhat kilometriä ja se on ollut "kohtuumukavaa".

 

Pieni penkin muotoilu kyllä tekee ihmeitä matkustusmukavuudelle, pitänee siihen hieman panostaa jos ja kun joutuu/pääsee siel takapenkillä matkustamaan.

 

Ideana tuosta akusta tuli mieleen, että voisi hankkia kaksi optiman puolikasta, molemmin puolin penkin alle, jolloin penkkiä voisi huoletta laskea alaspäin ilman pehmusteen poisottoa.

Link to comment
Share on other sites

Jos sä lasket sen penkin kovinkin alas ei siellä pysty istumaan kunnolla. Kyllä se Issigonis on miettinyt noi ergonomia jutskat viimottenpäälle ettei niitä enää muiden tarvii pohtia puolvuosisataa myöhemmin ;) .

Link to comment
Share on other sites

Tätä tarkoitin "jalallisilla" ihmisillä! Penkkiä pitäisi myös siirtää taaksepäin, jos lähtee laskemaan. Ja se on sitten oma savottansa.

Meidän emäntä istui kerran reissun Pirkkalasta Saariselälle farkun takapenkillä, eikä kovasti valitellut! Ei tietysti ollut varaakaan!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...