Jump to content

Jarrutehostin


Guest 722168

Recommended Posts

77-mallissa taitaa olla kaksipiirinen pääsylinteri ? Siihen on hankala laittaa Cooper S:n tehostinta, koska se on tarkoitettu yksipiirisille jarruille. Jotkut kai (?) ovat tehostaneet pelkän etupiirin mutta se ei kuulosta kovin hääppöseltä ratkaisulta.

 

Jos 2-piirijarrut säilyttää niin ehdottomasti paras vaihtoehto on laittaa viimeisimmän Minin poljinpaketin ja apparin puolelle tulevan tehostin/pääsylinterihässäkän. Niitä on ollut tarjolla tasaisesti Saksan maalla ja hinnat huitelee nykyään jossain 100 € lukemissa.

 

Kyllä S:n himmeleillä pitäis pelin pysähtyä ilman tehostintakin, lapikasta toki vaatii verrattuna nykyautoihin.

Link to comment
Share on other sites

Joo kyllä se hyvin pysähtyy mut mukavuus syistä sitä ajttelin.Auto on 1300cc ja muutoskatsastettu ilman tehostajaa.Viime kerran katsastuksessa vaan insinööri ihmetteli missä on tehostin.Pihan perältä löytyy kyllä yks metro ja siitä vähän sitä tehostajaa mittailin mut taitaa olla vähän liian iso.

Link to comment
Share on other sites

tais olla insinööri aika nuori ku ei tollasta tiedä et aikast harvassa vanhassa minissä on tehostin!! Eli Cooper S Ja se todellakin yksipiirille tarkoitettu.

Löytyy lukemattomia esimerkkejä joissa ei tehostinta ole.

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Kun "ennen vanhaan" esim. 80-luvulla vielä, piti oikein anoa moottorinvaihtolupa kats.konttorilta kun Miniin laittoi 1300:n koneen, Piti olla maahantuojan tms. edustajan paperi millä varusteilla Minejä eli cooper S:iä on ollut 1300:lla koneella. Silloin piti Aina olla 1300:sen koneen kanssa S:n jarrut ja TEHOSTIN. On tapauksia esim. Alavudella, missä hommia hoidettiin "hyvillä suhteilla" eikä oltu niin tarkkoja. Mutta jos kaikkien pykälien mukaan homman teki, niin aina TEHOSTIN. Nämä uudempien Minien isommat levyjarrut ym. hilppeet ei kuulu enää "papan" tietämyksen piiriin.

Link to comment
Share on other sites

8,4" jarruilla ei ole ollut tehostinta ennen kuin "moderni" pääsylinterihässäkkä ilmeistyi apparin puolelle konehuoneeseen. Taidettiin elää 80-luvun loppupuolta, se tarkemmin en vuosilukua muista.

 

Metron tehostin ei sovi ihan pienellä vaivalla, joudut leikkaamaan rintapeltiin tilaa, tod. näk. siirtämään kytkimen pääsylinteriä ja epäilisin että on vielä liian korkea. Mulla on Minorissa metron pääsylinteri ja se on herättänyt aivan hillitöntä aprikointia aiheesta "kuuluuko ton ihan varmasti olla pystyssä???"

Link to comment
Share on other sites

Innocentissa( 1973-75) on 2-piirijarrut, 7,5" S:n levyt ja tehostin, joka on kytketty etujarruihin. Ei ole mikään huono ratkaisu, sillä takajarrut ei Minissä paljon "jarruttele".Ajettu pitkään ilman ongelmia ja kevyt jarrutella.

Link to comment
Share on other sites

Se metron sylinteri mahtuu korkeudesta juuri ja juuri.Eikä se rintapelti ole ongelma kun auto on muutenkin peltitöiden alla.Pitää tutkia josko vois pistää siitä metrosta koko poljin hässäkän.

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Kannattaa varmaan tutkia onko siitä olemassa olevasta Metron systeemistä mihinkään, vai vaatiiko se täyden kunnostuksen tai onko jopa kunnostuskelvoton! Ennenkuin alkaa leikkelemään peltejä! Tulee pian yhtä arvokkaaksi kuin hommata Minin omat systeemit, jotka toimii ja sopii varmasti! Itse en ymmärrä kyllä alkuunkaan, että joku viitsii sovitella ja leikellä autoaan tällaisissa asioissa, joilla ei edes saavuteta alkuperäisiä osia parempia ominaisuuksia!? Tietysti jokaisen oma asia! Siis satasella saa osat, jotka toimii/sopii hyvin! Jos kysymyksessä on pelkästään rakentelun ilo, niin sillä sitä voisi perustella.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...