Jump to content

850:sen ja 1000:sen erot


Guest ajr-615

Recommended Posts

Guest ajr-615

Noviisina miniharrastajana seuraavanlaista:

 

projektina Mini 1000 (MK4, vm 1977) ja varaosia Mini 850:sta (vm. 1969)

 

- ovatko jarrut (etu), nivelet sekä vetoakselit noissa identtiset eli voiko 850:stä käyttää suoraan osia 1000:seen?

 

- Onko moottori, vaihteisto sekä kytkin 1000 / 850 täysin erilaiset vai voiko joitain osia käyttää 850:sta tonniseen?

 

Taitaa olla dorkia kysymyksiä listalaisille, mutta jostain se on aloitettava!

Link to comment
Share on other sites

Guest mgbgt67

"- ovatko jarrut (etu), nivelet sekä vetoakselit noissa identtiset eli voiko 850:stä käyttää suoraan osia 1000:seen?"

 

jarrut samat, ulompi vetonivel sama.Vetoakselit ja sisemmät nivelet erilaiset

 

"- Onko moottori, vaihteisto sekä kytkin 1000 / 850 täysin erilaiset vai voiko joitain osia käyttää 850:sta tonniseen?"

 

samoja ovat mm. kansi, vauhtipyärä/kytkin mutta esim. vaihdekeppi/vaihteensiirtomekanismi erilaiset kuten myös sisemmät vetonivelet lisää tieoa löydät esim täältä: http://www.limora.com/index/lang-2/lkz- ... pl,x-a.htm

 

lataa koko 50MB tiedosto auttaa monessa pulmassa

Link to comment
Share on other sites

Guest ajr-615

Olisiko täten mahdollista käyttää 850cc konetta tonnisessa (vaihtomottina) mikäli vaihtaa myös vaihteensiirtomekanismin ja -kepin sekä vetoakselin nivelineen? Olisiko liikaa säätöä vai toteutettavissa?

 

Ongelmana vanhan tonnisen täydellinen huollon tarve, ja täten varastossa erinomainen 850cc kone...

Link to comment
Share on other sites

On mahdollista. Jos tonnisen laatikko on kunnossa niin varmaan yksinkertaisin session on korvata tonninen kone kasipätkällä. Jos taas 850 laatikko on hyvässä kunnossa niin pudotat koko voimansiirron tonnisen keulalle ja vaihdat pelkät vetarit.

Link to comment
Share on other sites

Guest ajr-615

Briljanttia! Eli jos käytän 850 mottia ja vaihdelaatikkoa niin otan mukaan vaihteensiirtomekanismin 850:stä vetarin lisäksi - joutuuko peltihommiin jos vaihtaa vaihteensiirtomekanismin tonnisesta kasipuolikkaaseen vai meneekö samoista korin aukoista?

 

Kytkinhän ilmeisesti istuu suoraan tonnisesta 850:seen ilman kommervenkkejä? Entä moottorin kiinnikkeet? Pakosarjan/ilmaputsarin kanssa täytynee sompailla, eivät käyne tonnisesta 850:seen?

 

Kiitos tuhannesti tiedoista!

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Jos nostat 850 moottorin vaihdelaatikkoineen nokalle niin siinähän on vaihteensiirto sille pitkälle kepille. 77 Minissä ei ole enää valmiina korissa reikää sille. Mutta koska 850 moottori on "jo"69, niin siihen sopii vanhan tonnisen alumiinitunneli, millä saa kepin omaan reikäänsä. Mutta silloin pitää tietysti löytää se tunneli keppeineen.

Moottorin kiinnikkeet sopii suoraan ja pakosarjan,kaasarin ja ilmanputsarin voit ottaa suoraan 1000:sta. Neulaa voit kaasarissa joutua vaihtamaan, mutta muuten rojut sopii suoraan. Tai käytä 850 osat. Pakoputki on sama. Saikohan tästä mitään selvää? Mutta yksinkertaisesti sulla ei ole mitään muuta ongelmaa kuin vaihdekeppi.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...