Guest noosimies Posted September 2, 2008 Report Posted September 2, 2008 Terve, Tuntuu, että meno on hiukan nykivää ja muutenkin bensaa menee aikalailla, joten miten saisin seokset säädettyä kohdalleen? Kone kuumaksi ja sitten mitä? Seosruuvia pyörittämällä mutta mikä on oikea tapa ja seos sitten?
Guest levyjarrut Posted September 2, 2008 Report Posted September 2, 2008 Jos sulla on perusmini yhdellä SU:lla, niin koneenkäydessä lämpösenä lähdet ruuvaamaan mutteria kiinnipäin kunnes käynti alkaa huonota(kierrokset laskee)Siittä lähdet avaamaan ja haet nopeimman tyhjäkäynnin. Siinä se. Pätee tietysti jos kaasari on muuten kunnossa, oikea neula ja bensan pinta. Tulppien väristä voi katsoa nykytilaa, jos mustat niin liian rikkaalla. Virikoneitten oikeitten neulojen haku yksilöllista.
Guest noosimies Posted September 2, 2008 Report Posted September 2, 2008 Juu yhdellä SU:lla on kai? ja ihan perus kone pitäisi olla. Tarviiko tuossa koskea tyhjäkäyntiin lainkaan? mietein vain, että vaikuttaako tyhjäkäynnin suuruus tuohon seokseen mitenkään? eli ruuvaan seosmutteria vain ja sitten, kun kierrokset ei enää nouse niin seos on suht kohdillaan?
Guest levyjarrut Posted September 2, 2008 Report Posted September 2, 2008 Tyhjäkäyntiruuvi ei vaikuta seokseen. Kannattaa pistää tyhjäkäynti mahd. pienelle ennenkuin alkaa säädellä. Sitten säädön jälkeen ruuvaa tyhjäkäynnin taas sopivaksi. Eihän sulla vain kaasari tulvi, eli neulaventtiili kohokammiossa ole viallinen tai roska välissä? Haiseeko bensa?
Guest noosimies Posted September 4, 2008 Report Posted September 4, 2008 Sain säädettyä jotenkin mutta mielestäni kierrokset kasvoi, kun ruuvasin kiinni päin seosruuvia ja taas lisää syöttöä, niin kierrokset laski.. No nyt toimii jotenkin mutta miten saisin vielä pois sellaisen ominaisuuden, että kone toimii oikeastaa hyvin vasta suuremmilla kierroksilla? Onko seosta liian vähän vai? Tarvitseeko neulan korkeutta säätää? Sitä tuntuis pystyvän nostaa ja laskea männän pintaan nähden?!
Guest levyjarrut Posted September 4, 2008 Report Posted September 4, 2008 Sehän on juuri sen merkki että kone sai ainakin liikaa, jos kierrokset nousi kiinniruuvatessa. Säädät siihen missä nopein tyhjäkäynti. Jos sulla on kiinteä neula,niin olake männän pinnan tasolle. Oletko katsonut tulppien väriä?
Recommended Posts