Jump to content

Tavallisen ja Cooperin erot?


Guest janio89

Recommended Posts

Guest janio89

Eli tuolla yhdessä ladossa tai oikeammin vanhassa kaupassa lepää kolmeen osaan pilkottu Austin Cooper. Siitä on siis leikattu katto erikseen ja sitten etu ja takapää erikseen. Mitkä ovat Cooperin erot tavalliseen miniin, että osasaisi ainakin harvinaisemmat osat pelastaa talteen ensimmäisenä. Kone ja eturipustukset siitä ainakin puuttuu jo, eikös levyjarrut ainakin pitäisi olla? Onko ne puskurien päädyissä olevat raudat joku Cooper-erikoisuus? Ja miten tunnistaa eri vuosimallit toisistaan, tai ainakin kun kuuluu puhuttavan mk1 ja mk2 mineistä, mitä eroa niillä on?

Link to comment
Share on other sites

Guest mgbgt67

tuntuu olevan mk1 mallia, kun puskureissa on käpyjen lisäksi "raudat". Puskurit talteen kuten myös verhoilut, penkit, merkit, avattavat takasivuikkunat, ovet tai ainakin ovien ikkunalistat, lattiamatot, jarrupääsylinteri, nämä tuli ensin mieleen. Muutama mk1 ja mk2 ero: maski, takavalot, takalasi, verhoilu/penkit, mk2 cooperissa on puskureissa pelkät kävyt jne. Joku muu voi jatkaa listaa.....

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Löytyykö "raadosta" konehuoneen puolelta alumiinilätkää jossa alustannumero tai konehuoneen "viistotuesta" meistettynä.

Takakontista pitäisi löytyä pohjavanerin kiinnikeraudat tai ainakin niitten kiinnityskohdat. Vain coopereissa ja mk1 superdeluxeissa (erittäin harvinaisia)oli sellaiset.

Arvokkainta on jos auton kokonaisuutena tunnistaa cooperiksi ja jäljittää sen menneisyyden ja paperit.

Link to comment
Share on other sites

Guest leeharvey

Mk I pisteosia ei tunnu olevan liikaa mitään, joten pelastaminen kannattaa aina, jos vain on tilaa säilöä. Paloiteltu autohan ei purettuna paljon tilaa edes vaadi.

Cooperissa on erikoista verhoilut ja tekniikka.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest inno75

Takapenkin verhous ja takaluukun "merkit" ja ikkunan kehykset viittaa vahvasti Cooperiin. Tosin "parasta ennen "aika on mennyt jo (valitettavasti).Ota osat silti talteen, kyllä niille varmaan ottajia riittää.

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Kyllä se Cooper on 100%:lla varmuudella. Vieläpä vanha sellainen! Veikkaanpa -61 tai -62 997. Vanhan mallin lämmityslaite esim. Miksiköhän aikanaan pilkottu?? Ollut ennen sitä täysin kunnostettavissa! Näkyy paljon Cooperin pisteosaa! Jos otat osat talteen ja myyt niitä, niin olisin kiinnostunut kuvassa 1391053 näkyvästä repsikan puolen lokasuojanreunalistasta! Itsellä on museorek. -64 Cooper S ja kyseinen lista puuttuu. Soittele 0400 334084, jos päätät yrittää kunnostaa kokonaisuutta(ei mahdoton,vaikka lähes) niin soittele sittenkin.

Link to comment
Share on other sites

Guest leeharvey

Minua kiinnostaa kuskinpuolen etulokasuojan lista.

Eli varmaan löytyy tarvitsijoita muillekin osille. Eli minuunkin saa olla yhteydessä, jos osia tulee myyntiin.

Tatu

0400-288205

Link to comment
Share on other sites

Guest janio89

Täällä niin paljon kiinnostuneita että muistutetaan nyt vielä ettei ole minun ainakaan vielä. Kiinnostuneita on tällä palstalla ja sit sähköpostin kautta ja oli joku jotenkin onkinut puhelinnumeronkin käsiinsä, mutta se oli vain isäni numero. Kyllä netti on ihmeellinen...

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Älä kerro paikkaakaan kenellekään ennenkuin olet saanut hommat selväksi ja käyttökelpoiset nippelit talteen! Alkaa pian sellainen "pyhiinvaellus" paikalle ja yön pimeydessä kaikki vähänkin käyttökelpoinen voi kadota! Moni on innostunut, vaikkei tietäisi mitä romuilla ikinä tekisikään. Auton tekeminen tuosta aihiosta vaatisi valtavaa työtä/taitoa,rahaa ja tuuriakin. Mutta kaikenlaisia keplottelijoitakin on!! Jos tosiaan päätät itse yrittää kartoittaa aihion kunnostusmahdollisuuksia, niin minulta voi saada kohtalaisen "asiantuntevia" neuvoja.N. 20 vuoden kokemus kaikenlaisista cooperien ja niiksi väitettyjen aihioitten koplaamisesta,kunnostamisesta ja osien kartoituksesta.

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Löydön tekijälle vielä senverran, ettei tässä nyt mistään maailmanharvinaisuudesta ole kuitenkaan kysymys, eikä varsinkaan kun kuntokin on vähän lähempänä toivotonta.Vastaavia löytyy entisöitynä Suomestakin. Mobilistissakin on tällä hetkellä 1 MR-rek myytävänä! Rahaa ei kannata tämän aihion pelastamiseen kovin paljon laittaa. Monet pisteosatkin ovat varmasti lähemmin tarkasteltuna melko huonokuntoisia.Talteenotonarvoinen ilman muuta! Kaikki Ministit vain ovat töpinöissään kun kuuluu/näkyy sana COOPER.

Link to comment
Share on other sites

Guest janio89

Joo, en missään vaiheessa ole harkinutkaan että tuosta vielä auton tekisi, se on taloudellisesti erittäin kannattamatonta, enkä harrastuksenkaan halusta ihan noin isoa projektia halua. Osia siitä toki vielä saattaa saada.

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Jos teet "romuista" kaupat, niin jos vain mahdollista, jäljitä jäänteille myös paperit! Vaikka nyt tuntuisi turhalta, niin eihän sitä koskaan tiedä...!!!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...