Jump to content

Kuumaa huumaa


Guest munmini-74

Recommended Posts

200 km:n neitsytajon jälkeen vakio -74 tonnisella huomasin seuraavaa:

1. Jäähdytimen ylivuotoputkesta pudotti koko matkan nestettä.

2. Reissun jälkeen tarkastettuna nesteitä hävisi 0,5 L

3. Lämpömittari kieppui N:nän tasolla tai hiukan yli näin lämpimillä keleillä.

4. Sammutettua reissun jälkeen, käynnistyi huonosti lämpösenä ja savutti runsaasti.

5. Savuttaminen olikin ajoittaista, seuraavana päivänä ei taas ongelmaa.

 

Aiemmin näin jälkikäteen "tajuttua"

1. Kylmäkäynnistys (näin kesäkeleillä hankalaa (melkein ryyppyä tarttee joka kerralla)

2. Motti käy tosi kuumana pienenkin käytön jälkeen. (seokset ja sytytys säädetty korjaamola kun oma taito ei riittänyt)

 

Mitäs tarttis tehrä?

 

niin, jäähdytin uusi, korkki uusi, vesipumppu uusi, kannen tiiviste uusi, jne... tulpat näytti normaaleilta, mahdollisesti yksi "puhtaampi" juurestaan.

Kannen tiiviste vai jokin muu?

Link to comment
Share on other sites

Kansitiivistetesti avaa jäähdyttäjän korkki ja käynnistä. Anna käydä tyhjäkäynnillä tai nopealla normaali lämpöön, että termostaatti avautuu. Tarkkaile jäähdyttäjän nestevirtaa, jos siinä esiintyy kuplia kansitiiviste vuotaa. Öljyssä ei välttämättä esiinny nestettä, koska tiiviste öljykanavaan saattaa olla ehjä. Kuumana käynti on minin tyyppivika, joka aiheutuu monesta asiasta suurin syy on useimmin tukkeutunut jäähdytin tai vuotava kannentiiviste. Tiivistevika kerää kaasua letkuihin ja haittaa virtausta aiheuttaa ylikuumenemista (ja jossain määrin myös savutusta itseasiassa höyryä). Jäähdyttäjän putsaus auttaa tulevaisuudessa (sisältä, että päältä). Kenno ulkoa puhtaaksi ja ohuelti mattamustaa maalia syöpymistä vastaan lamellit pitää oikaista, että ilma kulkee. Sisältä "väärään" suuntaan alavesiletkun reijästä vettä ja paljon, syyläri ylösalaisin. Pieni koeponnistus viimeiseksi ettei vuoda mistään. Uutta siitä ei tule. Uusi syyläri olisi varma valinta, uutta näillä ym konsteilla ei tule. Tulevaisuuttta ajatellen oikean paineinen tomiva korkki.

Link to comment
Share on other sites

jep, termari nyt 74:nen eikä lämpöjen kanssa ongelmia, tai ei ollut aiemminkaan, mutta hieman liian täysi syyläri ja ylimääräinen tihkui ulos. syyläri ja oikeestaan kaikki on uutta, joten vian ei pitäisi ainakaan olla niiden seurausta. Kiristin kannen ja vaihdoin aineet tankkiin, savut katos, eli tiiviste tai bensan joukossa (jotain???) nyt tuntuis kaikki olevan ok. Silti teen tuon testin, minkä rampe mainitsi, kiitos vaan avusta.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...