Guest uhm619 Posted July 14, 2008 Report Share Posted July 14, 2008 1275cc, HIF44, turbon neula (muistaakseni). Vaihdoin toukokuussa öljyt ja jätin öljytason min-max puoliväliin. Nyt öljytikussa öljytaso n. 3cm yli MAX ja kun tikkua haistaa niin todella bensa haisee voimakkaasti. Auto käy ja kulkee hyvin, starttaa ilman ryyppyä heti kylmänä ja kuumana. Huolestuttavaa on myös se, että öljynpaineet ovat "20", kun ne normaalisti ovat mittarin mukaan "60"-"80". Viimeksi keväällä tämä korjautui kun vaihdoin öljyt. Nyt taas ilmeisesi öljyt "ohuet" kun bensaa seassa. Täytyy taas vaihtaa öljyt, mutta aika kalliiksi tulee jos koko ajan pitää niitä uusia... Voiko olla että mulla on säädöt liian rikkaalla? Jäähdytinnesteentaso ei ole muuttunut, eli seassa ei ole ainakaan vettä. Tiedätttekö jotain paikkaa PK-seudulla joka saa säädöt kohdilleen ja mahdollisesti dynottua tehot koneesta? kiitos! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest minimaalinen Posted July 14, 2008 Report Share Posted July 14, 2008 Jos sulla on bensapumppu lohkon kyljessä, niin katso ettei se vuoda kalvosta bensoja öljyn sekaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 970s Posted July 14, 2008 Report Share Posted July 14, 2008 Jos Mini lähtee SU:n kanssa ilman ryyppyä kylmänä käyntiin niin voit olla varma että rikkaalla on. Turbon neula on vapariin liian rikas, tosin vasta isoilla kierroksilla. Voisit ihan ekaksi käyttää missä hyvänsä päästömittauslafkassa tarkistamassa millaiset arvot on tyhjäkäynnillä. SU:n saman sarjan neuloissa ei niin hirvittäviä eroja ole tyhjäkäyntiosastolla, erot tulevat sitten muilla kierrosalueilla. Dyno löytyy mm. Juvanmalmilta ST-Motorsilta. En tiedä kuka siellä nykyään vastaa dynotuksesta, viimeksi kun kävin vuosia sitten maestro Rikamo osas SU:n kanssa pelata. Onko sulla mitään hajua koneen reseptistä ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts