Jump to content

Kuvia kaivataan avuksi!


Guest juha83

Recommended Posts

Guest minimaalinen

Mulla on samanlainen mini, mutta kuvia en pääse ottamaan.

 

Ei mulla mitään suodatinta ole siellä takana. Itse laittaisin suodattimen pumpun painepuolelle. Mulla on siis mekaaninen pumppu koneen kyljessä.

 

Laki vaatii sen säätimen jos se on siellä ollut. Omassa ei tietääkseni ole säädintä ja jarrupiirit menee ristiin, joten ei kai sellaiseen järkevästi saakaan säädintä.

Link to comment
Share on other sites

Minun tietääkseni ei Minissä ole mitään Bensansuodatinta ollut koskaan missään. Ainakaan kaasarikoneissa.

2-piirijarrullisessa ei ole takana säätöventtiiliä. Vaikken itse ole koskaan omistanut niin UUTTA Miniä.

Haynesin korjausopas kyseisen vuosikerran Miniin olisi hyvä apu, jos Mini on pahvilaatikoissa.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksista. Kasasin jarrut jo ilman paineensäädintä. Katsastusmies päättäköön aikanaan hyväksyykö. Tuossa tuli mukana aika iso bensasuodatin, varmaan jostain muusta kulkineesta. Mikä mokkula siinä kaasarin kyljessä on johon bensaletku kiinnitetään?? Onko se jonkinlainen suodatin? Miten jäähdytin kiinnitetään? Tuskin letkujen varassa pysyy?

Link to comment
Share on other sites

Mokkulalla tarkoitat varmaan uimurikammiota.

Jos tietosi Ministä on tuota tasoa ja aiot kasata sen tältä palstalta kyselyjen perusteella saamien tietojen voimalla, niin onnea vaan!

Miksiköhan parinkympin korjauskirja tuntuu niin kalliilta investoinnilta?? Veikkaan että niistä pahvilaatikoista puuttuu aika paljon osiakin?!

Link to comment
Share on other sites

Edelliselle tiedoksi että mini OSTETTIIN osina ja on nyt jo kasassa ja ajokunnossa, tarvin vain lisätietoja. Sori jos vaivasin yliherkkää mieltäsi kysymyksillä. Minulla on jo parikin korjauskirjaa, mutta esim tuosta jarrujen paineventtiilistä ei ollut tietoa niissä! Kaasari oli valmiiksi kasassa ja moottori kunnossa, niin en tehnyt niille mitään paitsi normihuollot. Ja syylärin kiinnitykestä ei ole kuin pieni piirroskuva josta ei käy ilmi kiinnitystapa. Ihme lynkkausmieli näkyy olevan täälläkin vallalla.

Link to comment
Share on other sites

Anteeksi nyt kovasti jos loukkasin herraa.

Kysymyksistäsi vain paistoi pieniä puutteita Minitietämyksestäsi esim. mokkula kaasarin kyljessä? Siitä päättelin että kirjallisuutta ei ole.

Tässä nyt mistään lynkkaamisesta kyse?ehkä väärinymmärrys! Anteeksi vaan toisenkin kerran.Moni vaan tuntuu puskevan mutu tuntumalla osia kasaan ilman mitään ohjeita. Eihän kukaan seppä syntyinsä.

Link to comment
Share on other sites

Sekotellaas vähän muurahaispesää.

Kyllä Juha83 sun kysymyksistäsi saa täysin sen käsityksen,että minituntemukseksi on melko vähäistä (tai ainakin annat sen kuvan): SU:n uimurikammio on mokkula ja auto on ajokunnossa vaikka jäähdytin ei ole kiinni,onko näin? Jarrupaineen säädintä ei ole ko. vuosimallissa - pitää käyttää oikean halkaisijaisia takajarrusylinterejä = 12,7mm ( 0,5"). Levyjarrumiehen kommentit asiallisia. Käy vaikka www.minimania.com sivuilla imuroimassa varaosaluettelo niin eiköhän jäähdyttäjänkin kiiinnitys selviä. Ei herneitä nenään!!! Taisi olla taas turha sohaisu, tehty kuitenkin.

Link to comment
Share on other sites

Minituntemus on tietenkin vähäistä kun ensimmäinen mini talossa. Siksi kyselenkin neuvoja. Mutta palataanpa asiaan, syyläri on vain letkujen varassa ja nesteet moottorissa =ajokunnossa :) mutta tuleeko siihen joku kumireunus, minitronilla ei ollut kuvaa siitä. Jarrut on jo selvillä, kasattu uusilla sylintereillä. Opiskelin tuota kaasarihommaakin tänään ja se on selvä. Pitääpä käydä katsoon tuo minimania.com niin eiköhän selviä. Oli se silti tyly vastaus kysymykseen ;) Ei herneitä.

Link to comment
Share on other sites

Minin mukana tuli yksipiirisen jarrupaineensäädin ja tuo iso bensasuodatin, niin piti vähän kysellä. Kumpikaan ei kuitenkaan kuulu tähän miniin kun on ne kaksipiirijarrutkin, mistä lie mukaan joutuneet. Jos joku saisi niitä kuvia moottoritilasta lähetettyä, niin olisin kiitollinen. (mm. Sähköjohdoissa vielä vähän setvimistä)

Link to comment
Share on other sites

Eikös tuo syyläri tule kiinni peltisellä tuella termostaattikoppaan ja alapäästään jonkunlaisella metallikiinnikkeellä kiinni kelkkaan? Näin ainakin omassa 1300 koneessa. Tosin itse aion kiinnittää syylärin moottorin eteen niinkuin nykyautoissa on tapana.. Virtaa ilmakin.

Link to comment
Share on other sites

Joo löysin tuolta minimaniasta kuvat kiinnittimistä. Kiitos linkkivinkistä. Onko monet mineihin laitellu eteen syyläriä, aika ahdas väli saa tieten sopimaan kun sovittaa sen siihen. Minkälaista öljyä ootte käyttäny siinä kaasarin "männässä" jos tarvii lisätä joskus?

Link to comment
Share on other sites

Guest minimaalinen

Automaattivaihteistoöljy sopii kaasariin (ATF = automatic transmission fluid)

 

Itsellä on aikeissa laittaa MPI minin syyläri eteen. Se on sellainen A4 kokoluokkaa oleva paketti :D. En ole vielä tosin sovitellut sitä millään tavalla. Saa nähdä mahtuuko.

Link to comment
Share on other sites

Minimaalinen: Tiukkaa voi tehdä jos on normikeulainen Mini. Clubmaniin sopii paremmin. MPI:ssä ei ole virranjakajaa ja laturi on nostettu vanhaan verrattuna ylemmäs. Noihin se keulassa oleva syyläri ekaksi nappaa kiinni. Jos sen syylärin saat sinne survottua niin flekti on seuraava ongelma. Mulla on Clubmanissa keulassa sekä syyläri että välijäähdytin, ne vaati melkoista kikkailua että sopivat tilaansa. Tarkoittaako muuten tuo A4 audia vai paperiarkkia ? Minin omakin on suurempi kuin A4 arkki, MPi on huomattavasti leveämpi.

 

Jotkut ovat käyttäneet prätkän syyläreitä keulassa, jäähdytystehosta en osaa sanoa mitään.

 

Juha83: Minimanian luettelossa pitäis löytyä eri jarrusysteemien layout, single, dual, diagonal vai miten lie ovat nimetty. Yleensä 2-piirisysteemeissä on takapiirin paine rajoitettu jollain konstilla, joko erikokoisella männällä pääsylinterissä tai erillisellä paineenrajoittimella. Mineissä on käytetty myös erikokoisia takasylintereitä. Mulla oli itsellä etu/takapiirijako ja yksipiirisysteemin paineenrajoitin. Isoilla etulevyillä tuli aika ajoin mutinoita "heikoista" takajarruista. Katsastuksessa olis haluttu enemmän takajarruja mutta hiekalla ja märällä takapää tuppaa hiihtämään...

 

Sohaisenpa vielä omalta osalta kusiaispesää. Herrat "levyjarrut" ja "mgbgt67" ovat harrastaneet Minejä yhteenlaskettuna varmaan about 60 vuotta joten kannattaa ihan oikeasti kuunnella mitä heillä on sanottavaa. Etenkin jos ostaa auton palasina eikä sitä ole purkanut. Itsellä ei ole Morristen kanssa kasassa kuin vajaa 30 vuotta joten vielä joutuu kaivamaan niitä korjauskäsikirjoja esiin. Tiedän että em. herrat toimivat samalla tavalla. Se siitä.

Link to comment
Share on other sites

Guest minimaalinen

Mini on pyöreällä keulalla, mutta virranjakaja siirtyy pois. Lähinnä Laturin kohdalla voi tehdä tiukkaa, mutta ei se varmaankaan ole tekemätön paikka.

 

A4 oli vaan sellainen heitto, joka kuvaa syyläriä hel..tin pieneksi. En uskonut että siihen kukaan puuttuu, mutta nyt kun tarkemmin ajattelen niin onhan se tosiaan isompi kuin A4 :D Siis se paperi A4.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...