Guest munmini-74 Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2008 ...kytkin ja öljynpaine. 1. Kytkin ei irrota, tai irrottaa, ilman työsylinterin palautusjousta. Palautuu kyllä ilman sitäkin. Ilmattu, mutteritemput kokeiltu, teräspunosletku, uusi pääsylinteri (muovi), ei vuotoja. Polkimen 1. liike ei riitä työsylinterin kokonaisliikkeeseen, 2:lla painalluksella irrottaa kyllä (ilman jousta). Missä vika? 2. Ölynpaine ei nouse (riittävästi, kai?). Kone ja ö-pumppu uusittu, paineensäätöventtiili putsittu, teräspunosletku liittimineen uusittu, ei vuotoja, ö valvoline 20w-40. Mittari hiukan värähtelee ja nousee maks yhteen. Missä vika vai säädin? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest munmini-74 Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2008 ja vielä täsmennys, 1. Jos työsylinterin työntötankoa painaa käsin sisäänpäin, painuu, ja kuulee "lirinän/lorinan" pääsylinterin päästä. Normaali? eihän väliin kuulu minkään sortin venttiiliä? 2. öljy siis toki valvoline racing 20w-50, ei -40. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest levyjarrut Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2008 Jos sulla kaikki kytkimen säädöt ja koko kasaus on kaikkien ohjeitten ja sääntöjen mukainen, niin kyllä oireet vielä ilmalta vaikuttaisi. Jos kytkimen vipu on alapäästään oikein kulunut (kuula kulunut puolikkaaksi)niin sekin vaikuttaa toimintaan. Mitään venttiiliä ei väliin kuulu. Onko moottori jo käynyt? Vai oletko startilla koittanut nostaa paineita? Tuliko O-rengas paikoilleen Ö-pohjan ja lohkon väliin? Kai venttiili sulkeutuu? Öljypumpun kiinnitysruuvit kiinni? Öljyn imuputki pohjassa oikein? Jos tuntuu että kaikki on OK niin kokeile toisella mittarilla. Jos kasasit öljypumpun kuivana paikoilleen, voi olla ettei heti nosta.Koitappa ruikkia siemenöljyä lohkonkyljestä mihin öljyputki tulee putsarilta. Öljyllä ei tässä asiassa ole merkitystä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest rampe_58 Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Toukokuuta, 2008 Kyllä startilla öp:n pitää nousta aivan reippaasti yli öp valon rajan, jos ei nouse niin koneelle ei ennuste ole kovin lupaava. Kytkinongelma lienee ongelmista se pienempi. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest munmini-74 Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2008 nyt heräsin kysymys ö paineen valosta, käsittääkseni tähän ei edes kuulu, vaan hoidettu mittarilla, oikein? siis 1000 -74 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest levyjarrut Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2008 Ö-paineen valoa ei ole kun on mittari. Mittarihan on mekaaninen. Mutta sehän ei tässä ole kovin oleellinen asia. Mittarissakin voi olla vikoja !!! vanhoja kun ovat. Otat mittarinputken/letkun irti. Jo startilla pitää lentää öljy kunnon kaaressa putkesta. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest munmini-74 Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Toukokuuta, 2008 kiitos ö vastauksista, paineongelmat ratkaistu. Otin uuden painemittarin, ja mittasin lohkon kyljestä, pomppas het viiteen Bar:iin, Smithsin mitskukin pelas kun paineilmalla täräytin sisään. Eli ainut vaihtoehto oli et teräspunosletkussa oli jokin liian tiukka mutka, mutta nyt pelaa samoilla järjestelyillä. Henkimaailman asioita. Kytkinongelma edelleen, selvittely jatkuu huomenna. ja hyviä vinnkejä otetaan toki edelleen vastaan... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts