Jump to content

mini käyttöautona?


Guest masse

Recommended Posts

Hep!

 

Myin projektiminin pois kun totesin että mahdollisuuksia jatkuvaan korjaamiseen ei ole.

 

Nyt kuitenkin kuumottaisi hyvässä kunnossa oleva vanha mini vm. 66-79 tai sitten tällainen uudempi vanhakoppainen.

 

Käyttötarkoitus on huoleton ja hauska kesäauto kaupassakäyntiin, mökkireissuille ja pienille roadtripeille. Minkälaisia kokemuksia porukalla on ministä käyttöautona ja satunnaisesti vähän pitemmillä matkoilla?

 

Budjetti olisi noin 5000 luokkaa, uudemmasta roverista täytyisi maksaa vähän enemmän?

 

Entä onko kokemuksia saksan tuontikärryjen verotuspäätöksistä? (1990-luvun minit)

 

_matti

Link to comment
Share on other sites

Toisaalta minä olen tuonut 2 Miniä Saksasta jo 80-90 lukujen vaihteessa ja yhden 90 luvun lopulla, kaikki ovat vielä liikenteessä eikä yhtään ruosteessa ;-) Kannattaa kattoo mitä ostaa. Itte en ostaisi mitään ilman että olen itse sen nähnyt. Vanhemmissa Mineissä kyllä joutuu korjailemaan, mutta niitä vielä pystyy korjaamaan. Pisin reissu mulla on ollut Kroatiaa/Serbiaan Minillä ja takaisinkin. Eihän se mersu ole, mutta ei ole hintakaan...

Link to comment
Share on other sites

67 mallin Minillä on tehty perheen (2 aik.+ 2 alle 10 vuotiasta)kanssa pari pitkää reissua viimesen 5 vuoden aikana. Englanti ja Tanska. Teltta ja makuupussit ym parin viikon roinat mukana. Hienosti on mennyt, ei ongelmia ihmisten eikä auton kanssa.Jos Minä olisin Sinä ja olisi 5000 rahaa Miniä varten, niin katselisin täältä kotosuomesta jonkun hyvin kunnostetun yksilön 60/70 luvulta. Saat varmasti paremman ja huolettomamman kuin jostain 90 luvun tuontipelistä.

Link to comment
Share on other sites

Ei minullakaan mitään tuontipelejä vastaan ole, mutta näitä 90 luvun 5000 euron hintaluokan pelejä pitää kyllä tarkastella aika kriittisesti. Joukossa on varmasti joiltain yksityisiltä tosi helmiä, mutta jobbareilta aivan romuja.

Ja oikeessa Minissähän on 10" pyörät,mittari keskellä ja kioski-ikkunat! Inno mieskään ei ota hernettä nenään!!?? Ei vaiskaan,kaikki Minit hienoja!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...