Jump to content

mini 89 viritys


Guest kalle_s_

Recommended Posts

Kansi, nokka-akseli, imusarja/peltipakosarja yhteensopivana pakettina. Ongelmaksi tulee vuosimalli, eli mitään kovin tiukkaa nokka-akselia ei voi laittaa saastemittausten vuoksi. Eli mitään tolkutonta teholisäystä ei ole luvassa.

 

Helpoin konsti saada käyttökelpoista voimaa on heivata se tonninen mosa ja laittaa 1275 kone. Siitä saa vastaavilla piristyksillä tommoiset 70-80 heppaa ilman että päästöjen kanssa tulee suurempaa ongelmaa. Eli melkein tuplaten nykytehoihin.

Link to comment
Share on other sites

mitäs tommoset 1275 motit maksoo löytyisko jostain irtonaisii halvalla voisin ite käydä läpi !!!! ja mitä noi Kansi, nokka-akseli, imusarja/peltipakosarja setti maksaa löytyykö suomesta?? oon uusi harrastaja ostin juuri minin vasta ?

Link to comment
Share on other sites

N. 1000 - 2000 euron sijoituksella voi itse tehden saada jo jotain aikaan. Riippuen löytyykö hyviä käytettyjä osia vai joutuuko hommaamaan kaikki uutta.

Kaikkea saa rahalla esim. Minitronin kautta Suomesta.

1275 moottoreita on tälläkin palstalla ollut myytävänä, mutta harvoin alan harrastajat niitä puoli-ilmaiseksi lahjoittelee.

Link to comment
Share on other sites

Niemisen Jari kauppaa 1300GT:n konetta myydään palstalla. Se on hyvä aihio, tehdasvakiona pukkas 70 hp:tä ulos. Jarilla on siihen vielä läjä osia, kantsis hieroa tommoisesta kauppaa. Kansi oli noissa GT-versioissa jo vakiokantta parempi, joten siihen ei tarvitsisi satsata extraa.

 

Laatikkohan käy nykyisestä tonnisesta kunhan se vain on muuten kunnossa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Mulla olis mini 1000 ja kone paloina. 15tkm sitte uusittu mahlen männät kytkinlevy ventiilit laakerit ym..kampiakselin laakeri leiponut mutta se siitä. Osia olisi siihen, peltipakosarja,tuplakaasarit,1300 kansi(pitäs hiukan muokata vielä) jatarkotus olis muokkauttaa vakio nokkaa herkemmäksi. olisko ihan ok pikku viritys vai mitä pitäisi muokata että saa toimivan padan?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...