Jump to content

Vaakaimu miniin


Guest minimaalinen

Recommended Posts

Guest minimaalinen

Onko mahdollista laittaa Dellorto / Weber vaakaimua miniin ilman että joutuu leikkaamaan koriin aukkoa?

 

Joillain imusarjoilla se taitaa mennä, mutta ajattelin Maniflow:n 3.75" imusarjaa.

 

Ei toi korin muokkaaminen mitään haittaa, haluaisin vain pitää MK3:n keskimittariston.

Link to comment
Share on other sites

Guest minimaalinen

Mä en oo kuullu muuta ku pahaa niistä. Voi tosin olla tietämättömien puheita.

 

Vizardin kirjassa tosin kehuttiin yhtä joutsenkaulan mallista imusarjaa. Olikohan joku Jonspeed racingin tekemä.

Link to comment
Share on other sites

Guest minimaalinen

Maniflown vastaus samaan kysymykseen:

 

"HI YES YOU WILL HAVE TO MODIFY. WE DO MAKE AN INLET THAT FITS STD BAY, BUT IT DOES NOT FLOW AS WELL AS 3.75 OR 5”

 

REGARDS DAVID

"

Link to comment
Share on other sites

Guest mini1380

Eihän tolla varmaan viimesiä tehoja saada mut silloisessa koneessa toimi hyvin, alkoi ykkösellä tehot rullilla. Säädettynä ei ikinä sotkenut tulppia ja meni muutoinkin ihan kivasti.

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Jollet hae mitään yli 100 hepan tehoja ja haluat välttää ongelmia ja rahanmenoa, niin unohda dellortot ja weberit!

1 1,5" SU timmiin kuntoon,hyvällä imusarjalla ja oikealla neulalla. Pelaa!

Ps. Minitonnit käyttää 1,5" SU kaasaria kilvanajossa ja parhaista tonni koneista otetaan liki 100 heppaa!

Link to comment
Share on other sites

Guest minimaalinen

Weberi lojuu jo hyllyssä, joten sitä ei voi laskea rahanmenoksi enää. Enemmän tossa houkuttaa säädön täsmällisyys ku ääretön huipputeho.

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Sitten kun alat etsiä siihen sopivia suuttimia ja kurkkuja, sitten rahanmeno alkaa.

SU:n säädöt on ihan täsmällisiä(riittävän), jos kaasuttaja on kunnossa. Yleensä väki pelaa SU:issa kuluneitten sohlojen kanssa.

Onko sun weberi uusi?

 

Mutta onhan se siellä pellin alla hieno ja pitää mukavaa ääntä.Ja sehän on hienoa että värkkäillään, sehän tämän touhun idea on.!!

Link to comment
Share on other sites

Guest minimaalinen

Uusi se ei ole, mutta ei sitä juurikaan ole käytetty.

 

Värkkäilyn piikkiin suurin osa tämänkin kaasarinvaihdon järkevyydestä menee :D

 

Jos noita, keltaisessa kirjassa kehuttuja, Janspeedin imusarjoja on jäänyt jollekin palstanlukijalle hyllyyn tarpeettomana niin saa tarjota! Minimaalinen77@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

Guest samuli.koivusalo

itellä on 40 vaaka dellorto tonnisessa,toimii jo nyt aivan asiallisesti vaikka ei ole säädetty vielä pätkääkään.täytyy odotella parempia kelejä että pääsee seosmittarin kanssa oikeen kiihdyttelemään ja testaamaan.

imusarjana on joku peco en muista minkä mittainen on mutta 5cm kiihdytyssuppilot mahtuu juuri ja juuri.putsareita ei taida kyllä mahtua,enintään jotku "superlooninpalat" :)Imuäänet hyttiin on todella rajut kun suppilot on heti mittarin takana.Niin ja tälle paketille piti mittarin aukon ympäriltä leikata pelliä parin sentin soiro pois.

Link to comment
Share on other sites

Guest mini1380

Älkää nyt vaan ruvetko poraamaan itse mitään suuttimia, hyvin suuri todennäköisyys että niist tulee erikokoisia ja myöhemmin hankala tietää oikeaa kokoa!!

Link to comment
Share on other sites

Guest mini1380

Vizardin-kirjasta löytyy eri viritysasteisille/kokoisille koneille säätö-osa taulukot joilla pääsee kohtuu lähelle totuutta vaakaimuilla. Ja loppu hienosäätöä/hakemista onnistuu rullilla jos on tarpeen.

Link to comment
Share on other sites

Guest minimaalinen

Rullista puheenollen: missä olette käyneet ajamassa rullilla. Onko jotain tiettyä pajaa jolle minit/SUt/Weberit/Dellortot on tuttuja?

 

Tästä kirjata löytyy myös taulukko Weberille ja Dellortolle A sarjan koneelle:

 

How to Build & Power Tune Weber & Dellorto DCOE & DHLA Carburettors

Link to comment
Share on other sites

Guest samuli.koivusalo

suuttimia saa porattua kun vaan on mies joka sen osaa tehdä!poraamista varten on suutinporat niissä on kyllä koko merkitty....... :)

Tätähän on harrastettu iät ja ajat.

Ps.itte en kuulu niihin jotka osaa mutta onneksi osaaviakin löytyy!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Saa porattua ja poria löytyy mutta mistäs sitten tiedät niiden suutinten koon ? Poraamalla tehty reikä ei ole pyöreä eikä se välttämättä virtaa sitä mitä pitäisi. Osassa kaasareita suuttimen koko ei ole fyysinen koko niin kuin esim. Dellortossa taio Webrussa, se voi olla suhdeluku suuttimen virtaamaan ilmaan/polttoaineeseen nähden.

 

Jos niitä pitää mennä poraamaan niin näkisin sen lähinnä kokeilutouhuksi, kun saa kokoluokan selville niin käy sitten ostamassa oikeat suuttimet. Itse olen käyttänyt kalvaimia porien sijasta, saa vähän hallitumman reiän.

 

Moposport otti aikoinaan vaihdossa vanhoja suuttimia mutta homma loppui aika nopsasti kun hoksasivat että osa vaihdossa tulleista oli porattuja.

 

Mistäs muuten tiedät käytetystä kaasarista sen, onko suuttimet jo aikaisemmin porattu ?

 

Itse laittaisin HIF44 kaasarin Miniin, toimii hyvin ja mahtuu paikoilleen. Riittää tonne 120 hepan kantturoille ilman suurempaa tuskaa. Sivuimujen säätöjen täsmällisyys voi muuten vaatia sen että sulla on lopppumetreillä kopallinen suuttimia ja seosputkia, riippuu ähän siitä kuinka täydelliseksi haluaa kaasarinsa säätää.

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Olen Jukan kanssa erittäin samaa mieltä!! Ja nuoret viilaajat!! Jukan mielipide tuli kokemuksesta!!

Mutta toisaalta eihän harrastuksen helppoa pidä ollakkaan. Kun tekee ja oppii kaiken vaikeimman ja kalliimman kautta, silloin sen tietää ja osaa !!

Link to comment
Share on other sites

Guest mini1380

Sitten kun SU:llakin halutaan se namein toiminta/teho ni tarvii ruveta neuloja hieromaan ja erilaisia jousia kokeilemaan, ei sekään nyt maailman helpoin temppu ole.

Link to comment
Share on other sites

SU:lle löytyy esim. saksan suunnalta tosi hyviä reseptejä neulojen suhteen eikä niiden viilaaminen itse ole mitenkään ihmeellinen homma. On se ainakin pirun paljon halvempaa kuin ostaa hiluja sivuimuun. Molemmat on testattu.

Link to comment
Share on other sites

Guest mini1380

Totta, onhan noissa vaakaimuissa helvetisti enempi muuttujia kuin SU:ssa, mut pitää ne vaan niin mukavaa hörpötystä :). Jos meinaa autoa matka-ajoon on SU paljon hiljaisempi vaihtoehto ja veikkaan et taloudellisempikin.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...