Jump to content

jäähdytin 1275 A+


Guest 1275 a+

Recommended Posts

Kirjoitettu

Sovittelin taas jäähdytintä paíkoilleen ja tuntuu ahdistavan sieltä sun täältä.

Ensinnäkin metron koneessa on joku huohotin torvi alavesiletkun tiellä ja sama torvi ottaa kiinni syylärin pelli kehikkoon. no se kehikko ei ole ongelma vaan se vesiletku ei hanki mennä sillee vapaasti eikä oikeen väkisinkään. 998 koneessa ei sitä huohotin torvea ole ollenkaan siinä jakopään pellikuoressa vaan niissä "tuhkaluukuissa".

Jakoketjua toi ilmeisesti voitelee??? vai?.

Mikä neuvoksi. juu ja sellainen vielä kun tossa metron termostaatin kotelossa on se pikku letkun paikka niin kääntää sen minne tahansa niin aina se ottaa kiinni johonkin.

Kirjoitettu

En ole Metron koneen kanssa pelannut, mutta vaihda jakopään koppa tonnikoneesta.

Mitä oikeen tarkotat jakoketjun voitelulla?? Tuskin sellaista on Metron koneessa kun ei missään muissakaan koneissa. Huohottimella ei ainakaan ole sellaisten asioitten kanssa mitään tekemistä.

Termostaatin koppa myös Minin koneesta.

Kirjoitettu

Eipä tuo ole sen kummoisempi kuin koneen huohotus. En muista oliko metroissa ketjunkiristin jakopäässä, jos on niin tonnisen koppa ei käy. Yks vaihtoehto on hilpaista rälläkällä koko huohotin veks ja hitsata reikä umpeen.

Kirjoitettu

No sillä huohttamisella meinasin sitä, että kun se huohotin torvi menee just siihen jakoketjuun päin.

Kirjoitettu

Juu eli kun kone huohottaa niin eikö sieltä aina tule myös hieman öljyä mukana ainakin kaikista omistamistani autoissa jossa hohotus on johdettu ilmaputsarin koteloon on ollut öljyn peitossa. Siitä meinasin et onko silla ton ketjun jonkin asteista voitelua ajateltu.

Kirjoitettu

Juu ja on tossa ketjun kiristin. Eli se torvi pois ja peltiä tulpaksi.

Kiitos taas kerran.

Kirjoitettu

Uudemmissa Mineissä (90-luku) oli kapeampi huohotin. Suosittelisin ennemmin käyttämään kyseistä koppaa kuin poistamaan huohottimen; kerää aikalailla paineita, jos laittaa reiän tukkoon. Huohottimia on harvoin liikaa.

Kirjoitettu

Jahas, taidan kuitenkin tukkia tuon reijän ja jos sitten juottais siihen uuden natsan johonkin kohtaan minne se nyt paremmin sopis.

Kirjoitettu

Aikaisemmin oli jossain keskustelussa puhetta jäähdyttimen asennuksesta ja kampiakselin hihnapyörastä.

Tolla 850 koneen korvalla, jäähdyttimen ala kiinnike menee kiinni hihnapyörään.

Joku tiesi kertoa että toisenlaisella koneen korvalla toi ongelma pitäs poistua. Siis kyseessä taitaa olla sellainen mihen tulee se alumiini klontti ja korva taas siitä alumiiniklontin kyljistä kiinni. Mutta eikös syylärin alakiinnike rautakin kuuluis olla toisenlainen.

×
×
  • Luo uusi...