Jump to content

apua vailla...


Guest jari25

Recommended Posts

Heti kärkeen sanon, että olen ummikko näissä asioissa...

 

Eli olen ostanut metron 1300 koneen ja nyt olis tarkoitus laittaa sitä hieman kuntoon.

Myyjä sanoi, että kone on kunnossa mitä nyt hiukan öljyä vuotaa, joten ostin tiiviste sarjan.

Olen pers auki eikä rahaa ole hirveesti näkyvis(puualan lomautuksia =( ja mini on ainoa auto(tiedän ei fiksuin valinta, mutta pakon sanelemana tilanne tämä) eli olen kusessa toisin sanoen. En ole tehny ikinä kone hommia eikä löydy sitä itsevarmuutta alkaa siihen. Mutta onko Minin kone rehellisesti sanottuna vaikea itse remontoida? Ja minun Mini on 70vm 850. Minulla on levyjarrut samaisesta metrosta eli mitä kaikkia ongelmia mulle tulee ko. koneen vaihdos? 1.5 asteen alatukivarret mulla jo on(onko väärät)? Säädettävät reaktiotangot mulle on tulossa(sanottiin että noi on hommattava)... Mitä vielä?

 

Jos kukaan vaan viitsii joko kirjoittaa novellia mitä kaikkea mun pitää tehdä, tai hommata(tiedän lista on pitkä), tai jos joku tuntee jonkun, jolla olis mielenkiintoa kunnostaa konetta halvalla työhinalla, osat ostan tietysti. Ymmärrän, että takuuta ei silloin koneelle saa, mutta aikasempi koneen laitto kokemus olis hyvä =) Kunhan ennen vappua sais koneen muuta kiiretä ei olis...

 

Sijaitsen Äetsässä ja kone ja auto Vammalassa, eli Tampereelta 50km Turkuun päin.

 

jarilindgren@yahoo.co.uk

Link to comment
Share on other sites

juu unohtu laittaa että 12" pyörät löytyy jo. mut kuinkas vetareiden kans menee? siellä oli ne kumiset ristinivel hommat. ja tos konees ainakin tällä hetkellä on niinku räikän hylsyn tyyliset jutut(huomaa että alottelia asialla)

Link to comment
Share on other sites

juu nuo jarrut ei ehkä ihan niiiiiin huoleta mut tuo kone juttu on kyl aika kinkkinen ja tänään kokeilin ottaa kantta siitä irti ni ei sit millää perkeleelkää.... ei ees se termostaatti lähde irti... ( ja juu irrotin mutterit =)

 

motivaatio alkaa hukkua =)

Link to comment
Share on other sites

Vaarnaruuvit ovat koko pituudeltaan ryytyneet alumiinikoppaan. Olen joskus joutunut rikkomaan termostaattikopan saadakseni irti. Jos on mahdollista lämmittää, sitten niin kuumaksi koppa vaarnojen kohdalta kun vain uskaltaa, sitten on toiveita.

Link to comment
Share on other sites

Jos koneessa ei ole muuta vikaa kuin öljyvuotoja eiköhän remontti kannata aloittaa uusimalla stefat kampiakselin molempiin päihin, vetoakselin laippoihin ja vaihdetangon sisäänmenoon sekä venttiilikopan tiiviste. Kansipahvi harvemmin vuotaa öljyä ja termostaatin koppa vielä harvemmin. Minin kone/vaihdelaatikko yhdistelmä ei ehkä ole paras mahdollinen "harjoittelu moottori". Hanki ainakin korjaamokäsikirja ja varaosakuvat remontin tueksi.

Link to comment
Share on other sites

kiitos mgbgt67 vastauksesta jotain tollasta meinasinkin että tekisin ton kansipahvin olen nyt päättäny vaihtaa ku se kert tos on ja oon koittanu sitä kantta irti ottaa =) mut muuten meinaan noin tehdä miten kerroit itsekkin. levyjarrut saitko kannen kuitenkin irti helposti? täytyy tänään mennä kokkeilee mitä kaikkee tuhoa saan aikaan =)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...