Jump to content

Kytkin -98


Guest janneahvenainen

Recommended Posts

Guest janneahvenainen

Paljon minin kytkimillä ajellaan? Onko siis kaikissa Mineissä poljon todella "lyhyt"? Kävin koeajamassa erästä autoa ja kytkin tuntui aivan käsittämättömän lyhyeltä... Ainakin normaaliin "isoon" henk.autoon verrattuna. Onko kytkin siis aivan finaalissa vai kuuluuko sen olla tosiaan vain lyhyt kun sitä polkee?

Link to comment
Share on other sites

Guest janneahvenainen

Paljonko kytkimen remppa maksaa? Siis ihan noin yleisesti jos ajattelee että vain esim. alkaa luistamaan tai tekemään tuota että ei irrota kunnolla? Mitä tulisi vaihtaa esim. tälläisessä 100tkm ajetussa autossa jossa tuskin kytkintä on remontoitu vielä? Mietin vain tulevaisuutta ajatellen...

Link to comment
Share on other sites

Jos ei muuta ongelmaa ole kuin luistava kytkin niin voi selvitä pelkällä levyllä. Vanhemmissa kannattaa kuitenkin harkita levyjousen vaihtoa jos kilsoja on paljon takana. Jos painelevy on hyväkuntoinen niin sitä ei tarvi vaihtaa. Painelaakeri ei kauheita maksa joten se kantsii vaihtaa samalla. Eli itse vaihtaisin kytkinlevyn, levyjousen ja painelaakerin.

 

Verton kytkimestä (A+ mosat9 mulla ei ole kokemusta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mulla rutisi jossain vaiheessa ja homma korjautui, kun lisäsin hieman nestettä. Oli ehtinyt hieman vajumaan 8,5 vuotta vanhat nesteet 1998 mallisessa autossani. Seuraavassa huollossa vaihdettiin uudet nesteet (oli homma unohtunut tehdä maahantuonnin jälkeen seuraavassa huollossa). Autossa oli ostaessa 8tkm mittarissa ja nyt hieman yli 4 v. myöhemmin 92tkm, joten kytkin kestää normaaliajossa jopa näin pitkään.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...