Jump to content

Kampikammion tuuletus


Guest minimaalinen
 Share

Recommended Posts

Guest minimaalinen

Eli auto on 1977 1000. Mulla on laitettu se letku, joka tulee jakopäältä, suoraan kaasarin kyljessä olevaan nippaan (juuri ennen imusarjaa). Pitäisikö se laittaa ilmanputsarin koteloon ja tukkia kaasarin nippa?

 

Mulla ei ole minkäänlaisia venttiilisysteemejä siinä letkussa, niin kuin korjaamokäsikirjassa. Mites tää oikeasti menee?

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Siihen se taitaa alunperin kuuluakin, mutta jos et tavoittele alkuperäisyyttä, niin toiminnan kannalta on paras kun tukit kaasarin nipan ja vedät huohotinletkun vapaasti koneen taakse kohti maata.

Link to comment
Share on other sites

Guest minimaalinen

Laitoin se siihen missä se on ollutkin. Erikoista, että kaasarissa on ø8mm ja jakopäässä ø12,5mm. Sellaista letkua on vaikeampi löytää, jossa on erikokoinen reikä toisessa päässä. Etolasta ø11mm bensaletku sopi, mutta ei se aivan täydellisesti sinne kaasarin päähän istu.

Link to comment
Share on other sites

Parempi se on siinä kaasarissa, koska muuten saattaa tulla melkoinen katku lämppärin kautta sisälle. Kampikammion höyryt eivät nekään ole ihan terveellisiä. Kaasarin kautta palaa liiat pois. Tiukemmassa koneessa saattaa olla tarpeellista laittaa kaasarin puoleiseen liitokseen supistaja, jos sitä jo siellä ei ole. Ainakin 1300:ssa tuollainen näyttää olevan. Teoriassa letkun liittäminen kaasariin vaikuttaa siten, että öljyvuodot vähenee kun kampikammiossa ei ole ylipainetta. Yksi juttu vaan -tonnisen moottorin takana tuhkaluukussa pitäisi myös olla paikka letkulle. 1300:ssa sellaisia luukkuja ei ole. Sitten pitäisi laittaa T-kappale, että molemmista saisi letkun menemään kaasarille.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...