Jump to content

vetonivelet 850/1275


Guest 1275 a+

Recommended Posts

Jahas veljet, ton 850 laatikosta lähtevät vetarit siis se eka pala mihen tulee kiinni se kumi nivel on mutterilla kiinni, kun tossa metron laatikossa on vain se jousi rengas siinä akselin päässä. Ja kun taannoin sain sellaiset ohjeet noitten vetarien suhteen et vanhat vetarit ja metron vetonivel kun on noi jarrut metrosta. Onko sillä mitään merkitystä et ne ei tule millään kiinni????.

Link to comment
Share on other sites

ÖÖh, nyt meni kyllä hippasen yli ymmärryksen. Jääkö sulle edelleen se 850 loota autoon ? Jos jää niin silloin käytät samaa vetarin sisäpäätä kuin ennenkin. Eli se teräshaarukka on edelleen loodan kyljessä kiinni. Vetoakselin sisäpäässä on rihloilla sen haarukan vastakappale ja niiden väliin tulee kumi/teräsristikko (tai modernimpi nailon/teräsversio) U-pulteilla kiinni. Vaihdat vain ULOMMAN nivelen vetariin.

 

JOS käytät uudempaa tankovälitteistä laatikkoa (kuten Metrossa) niin tarvitset sen laatikon nivelet. Eli siinä tapauksessa joudut hommaamaan tankovälitteisen Minin vetarit. Ne ovat samantyyppiset kuin Metrossa mutta vain lyhyemmät.

Link to comment
Share on other sites

Siis juu tai ei tai jotain...

Eli kone on laattikkoa myöten metron. Mutta joskus taannoin kysyin et sopiiko noi metron akselit ja vastaukseksi sain et ne on liian pitkät että käytä minin omia. ja joku aika takas kysäsin uudestaan tota samaa nivel juttua ni vastaukseksi sain et minin alkupäätä ja vain se vetonivel metrosta. Ja jarrut on ja siitä metrosta.

Link to comment
Share on other sites

Juttu päti nyt vain 1000:seen. Vuosimalli 74 ylöspäin.Nyt tarvitset sitten ihan oikeasti Minin akselit vuosimallista 74 tai nuoremmasta. 99-00 asti käy. Jos ostat uudet, niin saat mukana myös uloimmat nivelet. Käytetyt saattaa olla jo aika huonossa kunnossa sisäpään puolelta.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...