Guest m1n1 Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2008 On nuo standardi mittaisia. H koodit ilmoittaa valmistusajankohdan. A on sovituskoko. B-koodattu mäntä olisi hieman tiukempi sylinteriin. Mutta nyt tarkkana.. Metron mäntiin sopii vain Metron omat renkaat. Alimman renkaan ura voi olla matalampi kuin normaalisti, eli voi olla että tarvikerenkailla korvattuna et saa mäntää asennettua sylinteriin. Jos sylinterit ovat mitoissaan, voi olla parasta laittaa uudet männät tai porata ylikokoon. Renkaat vanhoissa vakiomännissä ovat melko varmasti tiensä päässä.
Guest 970s Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2008 Metron renkaat on millimitoituksella (metric) kun taas vanhemmat ovat imperialistiset (tuumamitoitus). Vaikka laittaisit oikeat renkaat niin monesti renkaiden urat ovat männässä kulahtaneet niin pahasti että renkaat hölskyy pystysuunnassa urissaan. Jos meinaa ajaa ihan oikeasti paljon koneella niin uudet vakiomännät tai sitten poraus ekaan ylikokoon.
Guest m1n1 Kirjoitettu 4. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 4. Tammikuuta, 2008 Vielä jatkuu.. Metro 1275 -82 koneen männät eivät olleet vielä puhtaasti ns. metrisiä. Ainoastaan öljyrengas oli 4,00 mm leveä( vastaavasti tuumamittaisissa 3,97 mm) mutta puristusrenkaat oli samat kuin Mini 1275 GT:ssä paitsi niitä oli yksi vähemmän ja siten yläkannas oli leveämpi. Ei ihme, että monelta sepältä on sormi mennyt suuhun.Öljyrengas menee nippa nappa uraan, mutta mäntä ei sovi sylinteriin. No, uutta mäntää vaan veiveihin kiinni. Tässä vielä puristusrenkaiden koot: Metriset 1,50 mm ja Tuumaiset 1,59 mm,ihan vaan kuriositeettina.. Maailma on ihmeellinen paikka.
Recommended Posts