Jump to content

kumielementeistä


Guest munmini-74
 Share

Recommended Posts

Guest munmini-74

Vaihdoin eteen uudet, meni juuri ja juuri, kun puristi elementin kasaan. Nyt ylätukivarret nojaa etukelkkaan kiinni niin rajusti, että rajoitinkumi ei edes mahdu väliin. Elementti piti puristaa kasaan saadakseni myös oikean puolen vetarin paikalleen (vastasi muuten kelkkaan). Nyt kun nostan hallitunkilla pyörän navasta, antaa ylätukivarsi puol senttiä anteeks ja sen jälkeen nousee koko auto. Jotain epänormaalia vai uudet elementin vaan niin järjettömän tiukat?

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Katsoitko ettei kuulatapin ja "trumpetin"väliin jäänyt mitää ylimääräisiä prikkoja? Sillä konstilla usein nostetaan lässähtänyttä keulaa ja uudet elementit ei niitä tarvitse.

Tai menikö jousielementti varmasti oikein paikalleen yläpäästään.

Kyllä uudet elementit aika jämäkät on aluksi. Elementin valmistusvuosien mukaan on myös eroja kovuuksissa. Eli onko uutta tai vanhaa varastoa!?

Link to comment
Share on other sites

Guest munmini-74

juu, yläpää kunnolla paikallaan, eikä kuulatapin ja trumpetin välissä mitään ylimääräistä. Toki autosta puuttuu paljon kamaa vielä, eli on normaalia kevyempi. samoin yritin iskaria paikalleen, mutta ei pituus riitä em ongelman takia. Onko muita apuja?

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Jos sulla on vakiomittainen iskari eikä mene paikalleen, niin kyllä jotain mätää on? Mutta koittakaa nyt hyppiä ja rytkytellä, ehkä se siittä asettuu.

Onko jotain uustuotanto "made in intia" mallin elementtejä?!

Link to comment
Share on other sites

Guest munmini-74

no niin, paikallaan on, iskari myös. Kuormaliinalla kun veti iskarin yläkiinnikkeestä tukivartta ylöspäin, niin noushan se. On ihan originaalit elementit, mutta pirullisen tiukan tuntuiset. katotaan nyt miten asettuu kun saa pudotettua pyörilleen (jos ne jostain löytää)...

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Iskari ja yläkorvake ei kyllä tykkää hyvää, jos jossain kevennyksessä ajossa pohjaa yläasentoon.

Voi olla aluksi keula aika korkealla moottorinkin kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Guest munmini-74

motti on kiinni ja konehuoneessa "lähes" kaikki isommat palikat paikallaan, mutta sisältä puuttuu vielä kaikki. Pudotin renkaille, niin hieman on keula vielä korkealla, mutta eiköhän se lähde tuosta asettumaan. Kiitos jälleen vinkeistä.

Link to comment
Share on other sites

Guest mgbgt67

Onko ylätukivarret varmasti kumijousitukselle tarkoitetut?

Hydrolastic-tukivarret aiheuttavat varmasti eo. ongelman erilaisen "jousisuhteen" takia, vaativat melko paljon trumpetin lyhentämistä että sopivat. Minitonni kilpureissa hydrolastic-tukivarsia käytettäneen jäykemmän alustan rakentamiseen.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...