Jump to content

moottorin kiinnitys 850/1275


Guest 1275 a+

Recommended Posts

kopsataampa tämä omalle otsikolle jos tulis vastauksia paremmin. Jaahas, Miniin en ole koskenut 1,5 vuoteen, jos rupeis taas herättelemään inspiraatiota. Eli moottorin jos sovittais paikoilleen. Elikkäs miten on noiden kiinnikkeiden kanssa kun auto on 850 mk2 ja kone on metron 1275 A+ sopiiko noi metron kiinnikkeet vai pitääkö ruveta itse vääntelee ja toinen oli sellanen juttu et miten noiden vetoakseleiden kanssa jarrut on ja metron 8.4 levyillä siis 850 akseli ja metron nivel vai kuinka????

Link to comment
Share on other sites

Kiitos, eli noilla vanhoilla kiinnikkeillä kone asettuu oikeaan kohtaan. Eilen katselin noita vanhoja romuja ja löysin ainoastaan sen kiinnikkeen mikä on siinä kytkin kopassa kiinni ja sen koiraluun näköisen mikä on siinä koneen päällä rintapellissä kiinni. Ei se koneen toisen pään kiinnike satu olemaan samanlainen kuin siinä kytkin kopassa????.

Link to comment
Share on other sites

joskus 70 luvulla 850 tilalle rakantelin Mailerin 1275:n ja se moottori sopi muuten suoraan minin kiinnitysosilla, mutta Mailerin kansi oli hiukan suurempi (pitempi), niin syylärin yläkiinnityrauta piti tehdä itse. Jäähdyttäjäksi suosittelen sitä isompaa opnko se sitten 5.rivnen vai mikä ja potkurituuletin niin kyllä jäähtyy.

Link to comment
Share on other sites

Öljynjäähdytin autta myös moottorin lämpöjen ongelmiin. Tässä muinaisessa karvalakki Cooperissa oli Mossesta lainattu öljyn lauhdutin, joka kesti paineet, vaikka jotkut sen kestävyyttä epäilvätkin. Nykyisin tämä viritys on entistetty alkuperäiseen asuunsa. 850 Austin

Link to comment
Share on other sites

Kyllä kai! Se ehkä kannattaa sovittaa siihen etukelkkaan ja kiinnittää koko klotti sitten kerralla koriin. Sovitus on kuitenkin hiukan sellaista viilaamista ja tilaahan siellä Minin konehuoneessa ei liiemmin ole. Koekäytöt ja muut testaukset voi tehdä siinä mukavasti.

Link to comment
Share on other sites

Miksei sopisi ? Loodan ulkomitat on samat on se mosa sitten mistä hyvänsä kotoisin. Moottorin kiinnikkeet taas tulee lootaan kiinni. Noita etummaisia kiinnikkeitä on ainakin kahta sorttia, pelitinen joka pultataan suoraan lootaan kiinni ja myöhempi version jossa lootaan tulee alumiinilimppu ja korvake puolestaan siihen limppuun 2 pitkällä pultilla.

 

Jäähdyttimen kiinnikkeitä on ollut useampia matkan varrella mutta se nyt ei ole iso rasti ratkaista kunhan koneen saat keulalle.

 

Kumilimput jotka tulee mosan korvakkeeseen/kytkinkoppaan kiinni kannattaa vaihtaa. Niitä on nykyään semmoisia joissa on mutterit valmiiksi kiinni. Helpottaa kasaamista aivan järkyttävän paljon.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia taas kovasti, voi kuulostaa tyhmiltä nää mun kysymykset, mut sillo ku ostin ton minin noin 4 vuotta sitten, niin lähes kaikki osat oli irti ja umpi ruosteessa ja mukaan tuli vielä ylimääräisiä osia mitä tää jo edesmennyt mies oli kohnannut, joten mukana oli hämärän näköistä osaa jotka eivät varmasti edes kuulu miniin, mut eiköhän sieltä tarvittavat osat löydy.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...