Jump to content

Takatukivarsien kunnostus


Guest minimaalinen
 Share

Recommended Posts

Guest minimaalinen

Muistelen nähneeni jossain ketjun takatukivarsista, mutta en löytänyt sitä enää. Miten on, saiko noita takatukivarren laakereita kalvettua oikeaan mittaan jossain jos asentaa kunnostussarjan?

Link to comment
Share on other sites

Guest 1275 a+

Mulla muistaakseni on yksi ylimääräinen kalvain jossain, kalvain on säädettävä muistaakseni 18-22mm. Ellen väärin muista se takaakselin halkaisija on 19.jotain. No oli mitta mikä tahansa niin sen kalvaimen alue riittää siihen. Jos kiinnostaa voisin sen etsiä ja myydä sulle sopu hintaan. Jos ei oo kiire, on ittellä meinaan kaikki romut sekaisin.

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Kalvamisen ideahan tässä kohteessa on se, että akseli tulee samaan linjaan neulalaakerin kanssa.

Siihen tarvitaan kalvain joka ottaa ohjauksen neulalaakerista. Jos helan kalvaa erikseen oikeaan mittaan, niin on kovasti todennäköistä ettei akseli pyöri kun sen tunkee molemmista läpi, jos edes menee!?

Link to comment
Share on other sites

Guest 1275 a+

juu tää on sellanen joka ottaa ohjauksen sieltä toisesta päästä, alkuperäisesti siinä on sellainen kartio holkki mut oon sorvauttanut siihen sellaisen pitkän ja jämptin holkin just sillä mitalla mikä siinä vääntövarressa on.

Ja selvennys vielä, sttä se sorvattu holkki on sopiva ilman sitä neulalaakeria.

Link to comment
Share on other sites

Guest rampe_58

Juu olihan siellä taanoin juttua tästä tukivarren laakerista. Vingulla v****u ja sitä rataa. Sitä ei voi tehdä oikein, kuin oikealla kalvaintyökalulla ja se tod. näk. löytyy paikallisten harrastajien kalulaatikosta. Valmis akselisysteemi on sitten sellainen , että se pyöriii tahmeasti käsin. Linjat ovat oikein ja välykset kohdallaan. Minkäänlaisia ylimääräisiä välyksiä ei saa olla siellä, koska ovat voimat kovat. (Huom loppusointu)

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...