Jump to content

Takatukivarsien kunnostus


Recommended Posts

Guest minimaalinen
Posted

Muistelen nähneeni jossain ketjun takatukivarsista, mutta en löytänyt sitä enää. Miten on, saiko noita takatukivarren laakereita kalvettua oikeaan mittaan jossain jos asentaa kunnostussarjan?

Guest 1275 a+
Posted

Mulla muistaakseni on yksi ylimääräinen kalvain jossain, kalvain on säädettävä muistaakseni 18-22mm. Ellen väärin muista se takaakselin halkaisija on 19.jotain. No oli mitta mikä tahansa niin sen kalvaimen alue riittää siihen. Jos kiinnostaa voisin sen etsiä ja myydä sulle sopu hintaan. Jos ei oo kiire, on ittellä meinaan kaikki romut sekaisin.

Guest minimaalinen
Posted

OK, jos sillä hoitaa homman. Laita postia minimaalinen@gmail.com kun kalvain löytyy. Ei tällä mikään älytön kiire ole, mutta auto on kuitenkin todennäköisesti ajossa talven.

Guest levyjarrut
Posted

Kalvamisen ideahan tässä kohteessa on se, että akseli tulee samaan linjaan neulalaakerin kanssa.

Siihen tarvitaan kalvain joka ottaa ohjauksen neulalaakerista. Jos helan kalvaa erikseen oikeaan mittaan, niin on kovasti todennäköistä ettei akseli pyöri kun sen tunkee molemmista läpi, jos edes menee!?

Guest 1275 a+
Posted

juu tää on sellanen joka ottaa ohjauksen sieltä toisesta päästä, alkuperäisesti siinä on sellainen kartio holkki mut oon sorvauttanut siihen sellaisen pitkän ja jämptin holkin just sillä mitalla mikä siinä vääntövarressa on.

Ja selvennys vielä, sttä se sorvattu holkki on sopiva ilman sitä neulalaakeria.

Guest rampe_58
Posted

Juu olihan siellä taanoin juttua tästä tukivarren laakerista. Vingulla v****u ja sitä rataa. Sitä ei voi tehdä oikein, kuin oikealla kalvaintyökalulla ja se tod. näk. löytyy paikallisten harrastajien kalulaatikosta. Valmis akselisysteemi on sitten sellainen , että se pyöriii tahmeasti käsin. Linjat ovat oikein ja välykset kohdallaan. Minkäänlaisia ylimääräisiä välyksiä ei saa olla siellä, koska ovat voimat kovat. (Huom loppusointu)

×
×
  • Create New...