Guest minimaalinen Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2007 Ajattelin laittaa sähköflektin -77 miniin. Missä autossa/kaupassa olisi hyvä ehdokas? Oletteko käyttäneet imevää vai puhaltavaa flektiä?
Guest mini1380 Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2007 Spal valmistaa litteää ja sopivankokoista flektiä, kestää on tehokas eikä hinta hirvitä ns.parempimalli maksaa 100e paikkeilla. Ehdottomasti litteä imevä lokasuojan sisään.
Guest minimaalinen Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2007 Mistä noita Spaleja saa? Tarkoititko tätä: http://www.spalusa.com/fans/automated/t ... 4-0365.pdf 11" low profile malli. Miksi ehdottomasti imevä? Eikö se ole lokarin sisällä alttiina kaikelle p..kalle. Itse haaveilin puhaltavaa alkuperäisen ropelin paikalle.
Guest ominio Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2007 Minin lokasuojan alla oleilee ajon aikana jonkinasteinen alipaine, joten ilma virtaa paremmin konehuoneeseen päin. Asensin tavalliset vakio siivet aina talvisin toisinpäin ja johan alkoi lämpenemään.Ihme juttu, mutta tosi. Vähän vain jo vanha.
Guest mini1380 Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2007 Ainakin sellainen paikka kun Turun jäähdytinkeskus myy niitä ja koko tuo 11" pn:SP30100134. Se on kuulalaakeroitu ja pölysuojattu malli "ammatti" käyttöön enkä usko että kestävyys tulee ongelmaksi. Itsellä ollut tollanen vuosia ja velipoika käytti samanlaista ralliminissä vuosia ilman ongelmia. Kun laitat sen lokasuojan sisään saat käytettyä sisälokasuojassa olevaa tunnelia ja tuuletin imee suuremmalta alalta kuin jäähdyttäjässä kiini ollessa imisi, eli imee tehokkaammin, lisäksi voit pistää kaksilapaisen mekaanisen flektin avittamaan niin ei tarvii sähköstä käyttää niin paljoa.
Guest mini1380 Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2007 Motonet myy samanlaista kopiota hiukan halvemmalla, mutta laatu/kestävyys/teho heokompia. Varmaan tota spallia saa joistain isommista autosähköosia myyvistä liikkeistäkin.
Guest minimaalinen Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2007 Autosähkö Nykäseltä ainakin löytyy Spalin puhaltimia. Ei ollut sopivaa mallia, mutta epäili että saa tilattua. Käyttävät noita pienempiä kuulemma ilmastoinnin puhaltimina :D
Guest morris66 Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2007 kannatanee pitää se alkuperäinenkin flekti imevän sähköflektin lisänä, näin on ainakin meikäläisellä. pelkällä sähkö flektillä voi tulla lämpöongelmia? hyvin tuo laskee jälkilämpöjä koneen sammutamisen jälkeen
Guest minimaalinen Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2007 Mulla on kokolailla vakio kone toistaiseksi ja tehokkaampi jäähdytin, joten en usko että ongelmia sen suhteen tulee. Yritän päästä vakioflektistä eroon lähinnä sen puhinan vuoksi. Teen s-flektiin vielä lämpötilan mukaan säätyvän kierrosnopeuden, ettei se ole vain ON-OFF. Hiljenee entisestään (toivottavasti).
Guest morris66 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2007 no kerropa sitten kokemuksia kun pääset kokeilemaan
Guest inno75 Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 13. Marraskuuta, 2007 Joo, kyllä on hiljainen. Mulla on vain Polon sähköflekti, eikä alkuperäistä ollenkaan. Hyvin on riittänyt ja normaaliajossa vain I-vaihe on päällä. Liikennevaloissa ja auton sammutettaessa II-vaihe lyö hetkeksi päälle.
Guest minimaalinen Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2007 Joo, laitan kommentteja kunhan saan laitteet kasaan. Voi kestää jonkin aikaa kun tämä on vähän sellainen taka-alalla tehtävä homma. Onko, inno75, Polon flekti imevä vai puhaltava?
Guest inno75 Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2007 Flekti on syyläristäpäin imevä, eli puhaltaa lokasuojan sisältä ulos :-) selviskös ?
Guest minimaalinen Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2007 Joo, selvis. Onko sullakin se laitettu lokarin sisälle? Katselin vähän sitä paikkaa ja flekti voisi sopia imevänä lokarin ja syylärin väliin kun siirtää syyläriä hieman koneeseen päin tai sitten alkuperäiselle paikalle siirtämällä syyläri lokaria vasten. Lokaria vasten siirrettäessä voi lokari tukkia ilman virtausta, joten olen kallistumassa tuohon imevään lokarin ja syylärin väliin. Pyöräkotelon sisälle en haluaisi laittaa pa..an ja sen vuoksi että joutuu nakkaamaan sisälokarit mäkeen. Puhe oli kokoajan siis Spal 10" low profile flektistä. Jos jostain löytyy matalampia, niin aina parempi. Tietääkö kukaan miten toi Sparesin Kenlowe flekti tulee?
Guest mini1380 Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2007 Puhe kylläkin oli spal 11" lowprofile flektistä ja niistäkin siitä suojatusta tehokkaammasta mallista 9,8A/virrankulutuksella. Sitä ei oikeesti kannata laittaa suoraan flektiin kiinni jos haluaa et se toimii kunnolla (on kokeiltu joskus), jos se on kiinni se ei ime kuin kehänsä sisältä.
Guest inno75 Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2007 Mulla sattuu myös olemaan lokarit(alumiiniset) ja flekti puhaltaa osin lokarin sisää ja osin sen alapuolelle eli vapaaseen tilaan. Ainoa haitta, että melkein aina kun sammuttaa auton flekti alkaa puhaltaa hetken päästä jonkin aikaa (tuntuu pitkältä)joten akku on syytä olla kunnossa. Muuten Minin käyntiääni on TOSI hiljainen tyhjäkäynnillä.
Guest minimaalinen Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2007 Siirryin omissa kaavailuissani tohon 10" flektiin kun en meinannut laittaa sitä pyöräkoteloon. 11" flektistä ei tosiaan taida olla paljoakaan hyötyä lähellä syyläriä kun syylärin kennon leveys on vain 10". inno75: Eli sulla on ilmeisesti flekti konehuoneen puolella? Jouduitko siirtämään syyläriä koneeseen päin?
Guest inno75 Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2007 Joo rilän ja syylärin välissä.Pistäisin digikuvan, jos auto ei olisi talvisäilytyksessä, niin asia selviäisi (puhallin on koteloineen VW Polosta. Ps tehot eivät lisäänny kyllä yhtään sähköflektistä !
Guest minimaalinen Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 18. Marraskuuta, 2007 Viimeisin vaihtoehto on Kenlowen 10" puhaltava flekti koneen ja syylärin väliin. Mahtuisi jotenkuten alkuperäisen flektin reikään jos siirtäisi syyläriä lokariin päin.
Guest minimaalinen Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2008 Eikös uudemmissa mineissä ollut syyläri edessä. Tuli mieleen laittaa se siihen, niin ei sitten tarvitsisi pyörittää sitä sähköflektiäkään niin usein. Jakopään ropaamiseen ja flektille olisi enemmän tilaa. Koneeseen on joka tapauksessa tulossa EDIS, niin virranjakajakaan ei ole tiellä. Onkos tässä jotain sudenkuoppia mitä pitäis ottaa huomioon? Mistä autosta saisi sopivan kokoisen syylärin? Eniten ihmetyttää letkujen vetäminen siististi sinne eteen. Yksi vaihtoehto voisi olla putkien vetäminen eteen ja siitä letkunpätkillä syylärille. Ideoita? Pitäisi tehdä jotain valmiiksi niin ei tarvi tehdä montaa kertaa kun suunnitelmat tuntuu muuttuvan aika tiuhalla tahdilla :D
Guest 970s Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2008 Esimerkiksi MPi Minin syyläri ? Se kun on niissä siinä keulassa... Voi sitten käyttää ihan MPi Minin omia letkuja.
Guest minimaalinen Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2008 Totta. Eipäs tehdäkään tästä liian vaikeaa.
Recommended Posts