Jump to content

8,4" levyt


Guest munmini-74

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mitenkäs se on, eikös noihin 8,4" levyihin ole 12" pyörä pienin mahdollinen? Ja olenko ymmärtänyt oikein että, 5x12 pyörä pienin ilman peltitöitä paikalleen menevä (mini 1000)? Eli vakiokoriin 5x12 suurin mahdollinen? ja mikäs on max renkaan leveys ko vanteeseen, että mahtuu vielä pyörimään?

Kirjoitettu

Minispeedin 10" peltivanteet menee 8,4" levyjen päälle, itseasiassa niitten offsetti on sellainen, että vanne ei edes ole satulan päällä =) 10" 3-osaset Split rimssit kaiketi menevät noitten jarrujen päälle JOS satulasta viilaa jonkin verran pois...

 

5x12" menee sellaisenaan ilman peltitöitä, mutta takana on hyvä olla gt:n rummut, itellä ainakin otti 5x12" vanteilla kiinni sisälokariin kapeilla rummuilla. renkaina oli 165mm.

Guest rockboy ́79
Kirjoitettu

Sopiiko ne 8,4"levyt Minispeedin 10" peltivanteen kanssa ihan ongelmitta? =)

Guest rockboy ́79
Kirjoitettu

Hoo...aika villi offsetti on noissa!Saattaa, kuten taisi olla todettukin, tosin kuluttaa laakeripuolta aika nopeasti tuommoiset.Mutta aika kivanoloiset vanteet ne on.Onko suomalaisilla käytännön kokemusta tuommoisista 8,4"jarrujen kanssa?

Kirjoitettu

Nuo mun mainitsemat alumiiniset peltivanteet menee autoon kuin autoon. Tarttee vain SportPack -levikkeet ja ET15. Aika lähellä kai muiden vanteiden offsetteja. Ei näyttänyt yhtään kummalliselta kuvassa.

Guest rockboy ́79
Kirjoitettu

Niin näemmä menevät. Mielestäni näytti että tuo renkaan linja tulevan aika ulkosalla, mut ylläriylläri, se voi ihan johtua siitä että omassa autossani on Mk1 orkkislinjoissa rumpujen kanssa, joten siihen kun vertaa,heh....Oletteko muuten laskeskellut/satutteko tietämään, tuleeko kalliiksi jos kunnostaa Minitronin 8,4"-levyjarrupaketin joita on myynnissä "kunnostettavaksi"?

Kirjoitettu

juu, mulla sellanen "kunnostettava", ei kun kiinni vaan jos ei ulkonäöllä väliä. Ite purin paloihin, irrottelin ja putsasin osat, epoksi pohjille ja maali pintaan ja nippuun. Tuo oli minun kokemus, päivän työ.

Kirjoitettu

Jos paljon ET:tä ulospäin ja tehokas pata, voi tulla aika "vetelevä" auto (voin olla väärässäkin).

Kirjoitettu

Noi jiikoon linkin aluvanteet on Cooper S peltivanteiden kopiot. Mitä noita silmäilin Tanskan Immissä niin vaikuttais siltä että niiden offset olis koko lailla sama kuin alkuperäisissä 4,5" peltivanteissa. Ne orggisvanteet ei anakaan käy isommille vanteilla.

 

Noihin jarrujen kunnostukseen semmoinen kommentti että itse tapaan painaa satuloista aina männät ulos. Aika uusissakin jarruissa on ollut mäntien kromauksessa sanomista ja pienikin pintavika syö helposti tiivisteet. Minitronin sivuilta tsekattuna männät + tiivistesarjat tekee 80 euroa. Laakerit harvemmin tarvii mitään, pallonivelet on normaalia minin huoltoa, levyissä on usein aika lailla varaa eikä palatkaan maksa tolkuttomia. Jos kaikki jarruhilut vaihtaa niin menee ehkä joku 150 euroa.

×
×
  • Luo uusi...