Guest munmini-74 Posted October 1, 2007 Report Share Posted October 1, 2007 Mitenkäs se on, eikös noihin 8,4" levyihin ole 12" pyörä pienin mahdollinen? Ja olenko ymmärtänyt oikein että, 5x12 pyörä pienin ilman peltitöitä paikalleen menevä (mini 1000)? Eli vakiokoriin 5x12 suurin mahdollinen? ja mikäs on max renkaan leveys ko vanteeseen, että mahtuu vielä pyörimään? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mini1380 Posted October 2, 2007 Report Share Posted October 2, 2007 Käsittääkseni joihinkin 10" vanteisiin sopis 8,4" jarrut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest minifreak Posted October 2, 2007 Report Share Posted October 2, 2007 Minispeedin 10" peltivanteet menee 8,4" levyjen päälle, itseasiassa niitten offsetti on sellainen, että vanne ei edes ole satulan päällä =) 10" 3-osaset Split rimssit kaiketi menevät noitten jarrujen päälle JOS satulasta viilaa jonkin verran pois... 5x12" menee sellaisenaan ilman peltitöitä, mutta takana on hyvä olla gt:n rummut, itellä ainakin otti 5x12" vanteilla kiinni sisälokariin kapeilla rummuilla. renkaina oli 165mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rockboy ́79 Posted October 4, 2007 Report Share Posted October 4, 2007 Sopiiko ne 8,4"levyt Minispeedin 10" peltivanteen kanssa ihan ongelmitta? =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest minifreak Posted October 5, 2007 Report Share Posted October 5, 2007 Näin käsittääkseni on tapaus. Voihan sen tietenkin aina varmistaa minispeedistä. Tuossa on jotain juttua kyseisistä vanteista: http://www.theminiforum.co.uk/forums/in ... opic=35977 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jiikoo Posted October 5, 2007 Report Share Posted October 5, 2007 Mitenkäs nuo kävis? http://cgi.ebay.co.uk/Classic-Mini-Coop ... dZViewItem --- Cooper S Style Chromed Alloy Wheel Wheel Size: 10" X 5 J, Offset ET15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rockboy ́79 Posted October 5, 2007 Report Share Posted October 5, 2007 Hoo...aika villi offsetti on noissa!Saattaa, kuten taisi olla todettukin, tosin kuluttaa laakeripuolta aika nopeasti tuommoiset.Mutta aika kivanoloiset vanteet ne on.Onko suomalaisilla käytännön kokemusta tuommoisista 8,4"jarrujen kanssa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jiikoo Posted October 5, 2007 Report Share Posted October 5, 2007 Nuo mun mainitsemat alumiiniset peltivanteet menee autoon kuin autoon. Tarttee vain SportPack -levikkeet ja ET15. Aika lähellä kai muiden vanteiden offsetteja. Ei näyttänyt yhtään kummalliselta kuvassa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rockboy ́79 Posted October 5, 2007 Report Share Posted October 5, 2007 Niin näemmä menevät. Mielestäni näytti että tuo renkaan linja tulevan aika ulkosalla, mut ylläriylläri, se voi ihan johtua siitä että omassa autossani on Mk1 orkkislinjoissa rumpujen kanssa, joten siihen kun vertaa,heh....Oletteko muuten laskeskellut/satutteko tietämään, tuleeko kalliiksi jos kunnostaa Minitronin 8,4"-levyjarrupaketin joita on myynnissä "kunnostettavaksi"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest munmini-74 Posted October 6, 2007 Report Share Posted October 6, 2007 juu, mulla sellanen "kunnostettava", ei kun kiinni vaan jos ei ulkonäöllä väliä. Ite purin paloihin, irrottelin ja putsasin osat, epoksi pohjille ja maali pintaan ja nippuun. Tuo oli minun kokemus, päivän työ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mini1380 Posted October 7, 2007 Report Share Posted October 7, 2007 Jos paljon ET:tä ulospäin ja tehokas pata, voi tulla aika "vetelevä" auto (voin olla väärässäkin). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 970s Posted October 11, 2007 Report Share Posted October 11, 2007 Noi jiikoon linkin aluvanteet on Cooper S peltivanteiden kopiot. Mitä noita silmäilin Tanskan Immissä niin vaikuttais siltä että niiden offset olis koko lailla sama kuin alkuperäisissä 4,5" peltivanteissa. Ne orggisvanteet ei anakaan käy isommille vanteilla. Noihin jarrujen kunnostukseen semmoinen kommentti että itse tapaan painaa satuloista aina männät ulos. Aika uusissakin jarruissa on ollut mäntien kromauksessa sanomista ja pienikin pintavika syö helposti tiivisteet. Minitronin sivuilta tsekattuna männät + tiivistesarjat tekee 80 euroa. Laakerit harvemmin tarvii mitään, pallonivelet on normaalia minin huoltoa, levyissä on usein aika lailla varaa eikä palatkaan maksa tolkuttomia. Jos kaikki jarruhilut vaihtaa niin menee ehkä joku 150 euroa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts