Guest sik Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2007 Ostin tuollaisen Volvon B20 koneessa olleen kaasarin, näyttäisi kovasti HIF44:ltä. Alumiinilätkässä luki AUD699, ei ainakaan Google löydä mitään tuolla. Onko tuo edes oikea koodi, vai pitäisikö rungosta löytyä jotain? Pohjassa luki SU Carburetters tms. Neula näytti olevan BCJ, joka on 0.100" neula. Pitäisikö tuo vaihtaa .090"? Mitä tuollaiselle yleensäkin kannattaa tehdä, avata, putsata ja uudet tiivisteet? Kaikki tuntuu liikkuvan, mutta on vähän törkysen näköinen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest m1n1 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2007 Ihan vähän rikkaan seoksen saat jos neulan vaihdat 090:seen. Reikä on liian iso. Jokin B++ neula pitää olla. Austin Metron neula aika sopiva. Riippuu nyt ihan viritysasteesta. Imusarjaa tietysti pitää jyrsiä sopivaksi. Ehkä mitään suurta ei kannata tehdä ennenkuin saa toimimaan. Yleensä toimii idioottivarmasti jos ei nyt ihan sohlo ole. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest sik Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2007 Totta. Eikö tollaisessa voi vaihtaa neulaa vasten tulevaa suutinta eli reikää myös .090" kokoon? Vai onko siellä edes vaihdettavaa suutinta, vai vaan reikä kaasarin rungossa? En tiedä onko tuo vaihto edes tarpeen? Muistaisin lukeneeni vanhoista viesteistä, että .100" neula olisi turbokaasareihin. Olisi tarkoitus MD286 nokka laittaa, puristuksia ~10:1, ja kanavia muotoilla hyvin vähän. Saa sitten nähdä toimiiko noin raju nokka noin vakio koneessa.. Jossain näytettiin suositeltavan 286 nokan kanssa BBC neulaa. Metron vakioneula taitaa olla BDL, näyttäisi olevan aika lähellä tuota BCJ:tä. BBC taas on aika paljon rikkaampi täydellä kaasulla. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest mini1380 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2007 Luultavasti täytyy myös jousi vaihtaa jäykempään et toimii kunnolla. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest 970s Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2007 Volvo 144 vm. 1974 http://www.burlen.co.uk/partList.aspx?pump=&carID=9928 Ellei muisti taas ihan sikana pätki niin HS6 ja HIF6 ja HIF44 (eli kaikki 44 mm kurkkuiset) kaasareissa oli kaikissa Bxx neulat eli 0,100" suutinputki. HIF:n osalta on aivan sama oliko vaparikone vai ahdettu. Se mitä muistelet on neulaventtiili uimurikammiossa. Vapaastihengittävissä on 0,090" eli 2,25 mm, turbossa on 0,100" eli 2,5 mm. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest sik Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2007 No niin, tämä selventää asiaa. Kiitos linkistä. Näyttäisi tuon osalistan mukaan olevan jousena 12oz/3". Jos tuon oikein ymmärsin, niin näyttäisi olevan jäykimmästä päästä, mitä on tarjolla? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts