Guest mini1380 Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 Autossa on 3.4 perä ,13.6% välipyörästö ja 165/70/10renkaat sekä gt-mailerin mittaristo,osaako kukaan sanoa millä sais mtttarin näyttämään (liki) todellista? Eli alta 10km/h heitto. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest levyjarrut Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 Minulla oli joskus Mini GT Mailerin mittaristolla ja kävin mittarikorjaamolla (Palannolla Tre:lla). Siellä mittari kalibroitiin ja näytti ihan just. Kalibrointi tehdään yhdessä auton ja mittarin kanssa. Mittari oltava irrotettavissa ja vaijerin pää näkyvissä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest minifreak Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2007 Pitäisi varmaan itsekin joskus käydä kalibroimassa oma mittari. On nimittäin satkun nopeudessa lähes 20km/h heitto =) Tosin rundimittaristahan sen nopeuden voi yhtä hyvin kattoa kuten nykyisin teen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest lari77 Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2007 Itse hämmästyin oman minin tarkkuutta. Saukkolan matkalla ajoin mittapisteeseen tasan 80 lasissa ja taulu näytti 74km/h. Aika hyvin! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest mini1380 Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2007 Ei niitä laatikon nop.rattaita vaihtamalla sais heittoa pois?Ei viittis tampereel asti lähteä ajeleen mittarin takia. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest rampe_58 Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2007 Tuohon museoitavaan tehtiin viime vuonna siten, että otettiin mittarivaijeri irti ja asennettiin sen päähän osoitin. Renkaat normaalipaineisiin ja tasaisella alustalla työnnettiin autoa (vaihde vapaalla) 25 metriä (mitä pitempi matka sen tarkempi tulos) laskettiin tarkkaan vaijerin kierrokset matkan suhteen ja saatin joku tulos, joka muutettiin vaijerikierrosta/min-80km/h. Tulosta en muista, mutta paikallinen kalloseppä sitä pikku sorvissaan pyöritti ja kalibroi sen siinä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest rampe_58 Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2007 Laskuesimerkki edelliseen 80 km/h=22,22 m/s Mitataan kierrokset em.matkalla, saadaan joku vaijerikerrosluku, em luku x 60 = vaijerin r/min 80km/h. Mitattaessa 44,44 m:n matkalla tulos on 30 x vaijerikierrosluku ja mittari kalibroidaan 80:lle. Ja ei kun mittari kainaloon ja kellosepälle Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest levyjarrut Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Huhtikuuta, 2007 Kai niitä mittarikorjaamoja on muuallakin kuin Tampereella ? Mitään rattaita ei mittarista tarvitse vaihdella. Homma ei kestäny kauaa ! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest antza Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2007 Tarkennatkos vielä mielellään, levyjarrut, mitä teit ja missä? Jäi kiinnostamaan! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest levyjarrut Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2007 Ajoin Minillä mittarikorjaamolle. Nopeusmittari oli asennettu niin, että sen sai helposti irti ja vaijerin pää hyvin näkyvissä. Mittarikorjaamon mies laittoi jonkun "laskimen" mittarivaijerin päähän ja autoa siirrettiin tietty matka. Sitten mittari käteen ja sisälle pajalle, jossa mittaria pyöritettiin ja säädettiin näyttämä, joka säädön jälkeen oli just eikä melkein! Näin se muistaakseni meni. Hommasta aikaa ainakin 15 v. Matkamittari ei tällä säädöllä korjaannu, siihen olisi tarvittu jotain mekaanista osaa. Palannon mittarikorjaamo Tampere Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts