Jump to content

A vaihrelaatikko A+ lohkohon?


Guest makiranta p

Recommended Posts

Kyseessä siis 1300 kone ja mulla on A+ lohko ja siihen oon hakemas vaihrelaatikkoa, nyt olis tíeros A kone, mutta käykö siitä vaihrelaatikko uurempahan lohkohon? Olis tarkootus vähä viritellä tuota konetta ja A+ on siihen parempi

Link to comment
Share on other sites

Kiitti tierosta, kunikas on muuten kestävyyren laita? Onko A+:san laatikko kestävämpi, ku tarkootus olis saara sellaaset 130 hp konehesta irti, ei kylläkää tuu "rallikäyttöhön" vaan ihan BMW misten kiusaksi ajattelin laittaa vähä enempi tehoja ettei tartte jäärä liikennevaloos toiseksi.

Link to comment
Share on other sites

A+ askeissa oli jossain vaiheessa ongelmia kestävyyden kanssa mutta mikä siihen sitten milloinkin on ollut syy niin sitä en osaa varmaksi sanoa. Yksi iso syy on nykyiset laakerit joissa kuulat on sidottu keskenään muovisilla kehillä, kun ne vanhoissa laakereissa oli metallisia.

 

Oli miten oli, kantsii katsoa mikä rattaiden kunto on. Ensimmäisenä niistä tuppaa menemään synkronihampaiden kytkentäpinnat. Ryhmäpyörän akseli on myös kulutustavaraa. Hyväkuntoinen laatikko kestää melko paljon, mulla on 140+ hp ja 200+ Nm ahtimen kanssa eikä laatikkoa vaivaa mikään.

 

130 hp todellista heppaa vapaastihengittävänä on aika kallis rasti eikä välttämättä edes realistinen lukema. Millaisella reseptillä kuvittelet pääseväsi noihin lukemiin ?

Link to comment
Share on other sites

16 V kansi(opel) ja giljotiiniläppä(joka sylinterille omansa), ja ohojelmoitava ruisku. Bemarin kannella ne on saanu 160 hp(kuulemma), oli maininta asiasta myös Ministä kertovas kirjas. Ja yks kaveri on saanu 113 hp Mini omalla kannella(penkis mitattu)vääntöä en muista.

Link to comment
Share on other sites

en oo nähny viel yhtään hyvin toimivaa giljotiini systeemiä katukäytössä.Kyllähän niillä penkissä saadaan isommat lukemat mutta ihan käyttö/liikennekelpoisessa pelissä ongelmia on enemmän kuin läppärungoissa. Radallahan se on parempi kun on läpät suurimman osan ajasta auki eikä tarvi se käyttömukavuus ole se pääasia.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...