Guest astalo Posted March 11, 2007 Report Posted March 11, 2007 Moi! Tulin hakemaan täältä neuvoa mitä pitäisi purkaa ja korjata, kun minini kolisee moottoristaan epänormaalisti. Auto toimii normaalisti kun se on yön yli seissyt, mutta kun sillä ajaa pidemmän matkan se alkaa kolista ja hyytyä ja sammuu. Kun sen starttaa uudestaan se käy huonosti, ja kaasua tasaisesti painettaessa kierrokset nousevat ja laskevat oudosti. Kun sillä yrittää ajaa, se kiihtyy ja hyytyy vuorotellen, kunnes sammuu. Nelonen hyppää myös moottorijarrutuksella pois, mutta pysyy silmässä kun kepistä pitää hieman kiinni (en tiedä liittyykö tämä tähän mitenkään). Öljyä on, vaikkakin joku tiiviste hieman vuotaa, ja moottorin lämpötila näyttää normaalilta. En nyt uskalla ajaa autolla ennenkuin olen selvittänyt mistä tämä johtuu, joten toivoisin että joku voisi auttaa. Autoni oli siis: Rover Mini Cooper 1.3i vuosimallia 1992.
Guest astalo Posted March 11, 2007 Report Posted March 11, 2007 Ainiin; enkä usko että ongelma johtuu virranjakajasta...
Guest astalo Posted March 12, 2007 Report Posted March 12, 2007 Luulisin niin, öljyä on MAX, eikä kojelaudassa pala mikään varoitusvalo.
Guest levyjarrut Posted March 12, 2007 Report Posted March 12, 2007 Se ei kyllä vielä todista mitään. Tiedätkö mikä valo on Öljynpaineen ? Palaako se kun laitat virran päälle ja sammuu kun käynnistät? Jos on epäilystä huonoista paineista, niin ainoa konsti on mitata ne oikealla mittarilla anturin reijästä. Vanhemmissa mineissä oli öljynpaineen mittari vakiona !!
Guest astalo Posted March 12, 2007 Report Posted March 12, 2007 Öljynpaineen anturi on ilmeisesti rikki. Merkkivalo syttyi, kun kytkin sen päässä olevan johdon maihin. Anturi täytyy ainakin vaihtaa. Voisin tietty vielä kokeilla sopisko mun yleispätevä compression tester siihen, ja kattoo mitä se sanoo.
Guest astalo Posted March 13, 2007 Report Posted March 13, 2007 Vaihdoin öljynpaineen anturin. Kun auton käynnistää, kolisee moottori n. 3 sekuntia, ja öljynpaineen merkkivalo palaa. Moottori kuitenkin rauhoittuu sen jälkeen, ja valo sammuu. Kun moottori on päällä noin tupakan mittaisen ajan, valo syttyy uudelleen. Luin, että huonoja öljynpaineita voi aiheuttaa myös "oil pressure relief valve" Avasin sen, mutta se kuppi ei tullut jousen mukana pois, vaan on siellä reiässä. Tämä nyt taitaa kuitenkin tarkoittaa sitä, että kun olen tietämättäni ajellut huonoilla öljynpaineilla, multa on laakeri rikki, ja pahimmassa tapauksessa muutakin. Eli moottori taitaa mennä purkuun. Höh...
Recommended Posts