Jump to content

A vai A+ moottori? mistä tiedän?


Guest soppa

Recommended Posts

Eli ongelma olisi nyt se, että mistä tiedän mikä moottori on kyseessä A vai A+? Moottorin lohkossa on 12h. Pitäis laittaa noita moottorin sisuskaluja tilaukseen ja nyt vähän tökkii... Kuulin, että jakopään kiristäjästä huomaisi jotain, eli jos sellainen on niin moottori on A tai A+ kumpi se sit on? Onko muita tunto merkkejä? huono tilata tiivistesarja jos kone onkin toinen ::)

 

Toinen kysymys, mistä tiedän mikä öljypumppu mulla on? Hahlo,tappi vai tähti? Olisiko jollain kuvaa? tai hyvää selostusta? Nokka-akseliinhan se tulee joten auttaisiko se, että miten se sinne tulee?

 

Vielä yksi kysymys, mistä tiedän mikä kytkin minulla on? Onko noissa koneissa yleensä Verton vakio kytkin vai mikä? Lukee jossain jokin tuntomerkki? Onko niin, että voin jättää vakiopaineastelman paikalleen ja uusin vain laakerin ja kytkimen? Sopiiko tähän paineasetelmaan sama mikä kytkin? laakerihan pitää olla varmaan kytkimeen sopiva?

 

Paljon kysymyksiä epäselvästi mutta jos nyt johonkin saisi vastauksia :-[

Link to comment
Share on other sites

Eli ongelma olisi nyt se, että mistä tiedän mikä moottori on kyseessä A vai A+? Moottorin lohkossa on 12h. Pitäis laittaa noita moottorin sisuskaluja tilaukseen ja nyt vähän tökkii... Kuulin, että jakopään kiristäjästä huomaisi jotain, eli jos sellainen on niin moottori on A tai A+ kumpi se sit on? Onko muita tunto merkkejä? huono tilata tiivistesarja jos kone onkin toinen ::)

 

Toinen kysymys, mistä tiedän mikä öljypumppu mulla on? Hahlo,tappi vai tähti? Olisiko jollain kuvaa? tai hyvää selostusta? Nokka-akseliinhan se tulee joten auttaisiko se, että miten se sinne tulee?

 

Vielä yksi kysymys, mistä tiedän mikä kytkin minulla on? Onko noissa koneissa yleensä Verton vakio kytkin vai mikä? Lukee jossain jokin tuntomerkki? Onko niin, että voin jättää vakiopaineastelman paikalleen ja uusin vain laakerin ja kytkimen? Sopiiko tähän paineasetelmaan sama mikä kytkin? laakerihan pitää olla varmaan kytkimeen sopiva?

 

Paljon kysymyksiä epäselvästi mutta jos nyt johonkin saisi vastauksia :-[

Link to comment
Share on other sites

A koneessa ei ainakaan ole mitään jakopään kiristäjiä. A+ en tiedä kun en ole koskaan pidellyt. Jos se on A 1300:n 12H niin siinä on ns. tähti eli siellä on sellainen pyöreäkulmaisen kolmion mallinen irtopala, joka pyörittää öljypumppua.

Link to comment
Share on other sites

12H: 1275 GT ja Cooper S Mk III mallit.

 

12A: Cooper ja muut mallit. Kaikki 1275cm3 ja kaikissa sama poraus ja iskun pituus. Puristuksissa eroja. A+ on mielestäni moottori joka on ollut vuodesta 1996 eteenpäin ja siinä on laturinhihnalla kiristysrulla. Ja monipistesuihkutus.

Öljypumpun luulisin olevan viisisakarainen tähti pyöreillä kärjillä, ja se pyörii kuusilovisessa "montussa" hahlollisen tapin avustuksella. Tappi missä tämä hahlo on, on kiinteää osaa tämän tähden kanssa.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...