Jump to content

1100cm3


Guest kaunotar

Recommended Posts

1100 :ssa on sama lohko kuin 1000:ssa. Allegroja ei tainnut olla 1100:a ? Mailereita oli.

Tavallisen tonnisen ja 1100:n ero on pitempi-iskuinen kampiakseli ja männät. Syl.halk. on sama kuin 1000, samoin kiertokanget. 1100:t koneet ovat ymmärtääkseni harvinaisempia kuin 1300:t. Kampiakseleita ei tahdo löytää ja mäntiä ei pari vuotta sitten tahtonut löytyä millään, ei edes Englannista. 1300 on ihan oma koneensa.

Link to comment
Share on other sites

En tunne näitten Allegrojen historiaa, kunnei paljon kiinnosta. Yhden 1300 Allegron olen pilkkonut ja ottanut koneen Miniin. Voi ihan hyvin olla, että on ollut myös 1100:sia. Sitten siinä on ollut se sama kone kuin 1100 Mailereissakin, ei moottoreita kovin monen tyyppisiä ole ollut. 1300 ja 1500 Allegroja ainakin oli. 1500:n kone oli ihan omansa, eikä ihan suoraan sovi Miniin. Joku on kyllä sovitellut sellaisenkin.

Link to comment
Share on other sites

Oli noita 1100 Allegrojakin aika runsaasti. Sama kone periaatteessa kuin Maileri 1100:ssa. Yllä jo kerrottiin eroja tonniseen ja harppaus 1275:seen on jo melkoinen. Juurikaan mikään koneen osa ei ole suoraan äkkiseltään vaihtokelpoinen näillä isomilla myllyillä. Yhtäläisyyksiä on jonkinverran, mutta niistä tulisi aika lyhyt lista. Vetopyörästön rattaat kiinnostaa rataukkoja tonniluokassa. Allegro 1100 on 4,1:1 perävälityksellä.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...