Jump to content

1275cm3


Guest kaunotar

Recommended Posts

Kun noita juttuja näiltä palstoilta lueskelin, niin huomasin sellaisen jutskan, kuin toiset kertoo että tossa metron 1275 moottorissa on vakiona 75hv:tä, mutta kun mulla on toi autoliikkeen teksniset tiedot lappunen ja siinä sanotaan, että 1275 A+ moottorissa on 60hv:tä (44kW). Mistä toi 15Hv:tä tulee???. Tietääkseni A+ moottorissa on vain se ero muihin A sarjan koneisiin, et siinä on ne vahvike rimat siinä lohkon kyljessä ja kampiakselissa on kaulojen reunoissa pyöristykset. Voi olla et oon väärässäkin. Kertokaapa miten asia on. Itsellä on toi 1275 A+ moottori odottamassa nokalle laittoa. Ens kesänä ehkä.

Link to comment
Share on other sites

Metron vakio 1275:ssa on tuo 60 hv. Turbo Metrossakin on vakiona muistaakseni joku 90?

Ehkä ne 15 hv:tä tulee kertojan mielikuvituksesta.

Vanhan Cooper S:n 1275:ssa on vakiona 78 hv:aa ja se on jo ihan oma koneensa, kansi,nokka-akseli,tuplakaasarit,peltisarja.

Link to comment
Share on other sites

Itse olen enempi näitä entisöintimiehiä, enkä ole näitten A+ moottoreitten kanssa touhunnu. Mutta erot on varmaan juuri niitä mitä itse mainitsit. Olikohan kytkimessä jotain eroa? Joku muu varmasti tietää enemmän. Mutta tehoissa ei ole kyllä eroja.

Link to comment
Share on other sites

Moi ,varmaan sekoittavat 1275 cm3 esim Mailerissa, Maileri GT:ssä ja MG 1300 oli 1275 cm3 moottorit aikoinaan (kuten Marinassa ja Allegrossakin )kaikkia moottoreita on käytetty Mineissä A ja A+ varmaan sotkeutuvat "tavallisilla" ihmisillä.

Link to comment
Share on other sites

A ja A+ eroavat aika monessa kohdassa toisistaan. Mitään perusteellista eroa ei sinänsä ole. Lähdetään ylhäältä - ensin A ja sitten A+ kuvaus - venttiilinlukitus on yksiuraisen sijaan kolmiurainen. Mäntä on nelirenkaisen sijaan kolmirenkainen ja A+ urasyvyys on matalampi. Kiertokanki on A+: ssa hivenen kevyempi. Kampiakselin eron jo mainitsit yllä. Runkolaakeriliuskan lukituslovetus on eri kohdassa.Öljypumppu on tähtipääakselin sijasta lattapäinen. Virranjakajan käyttöaksila ja jakajan kiinnitys on erilainen. Kytkin ja vauhtipyörä on pääsääntöisesti aivan eri valmistetta. Ja kun mennään ihan alas - vaihteiston ja välipyörästön hammasratasprofiili on täysin erilainen ja vaihteiston laakerointia on muutettu A+:ssa hyvinkin paljon. Tässä jotain - pikkuasioita mainitsematta.

Link to comment
Share on other sites

Jokusia MG:n moottoreita on tuotu Suomeen esim. Brittiosan toimesta, saattaa olla että Minitronikin on niitä roudannut. Mutta niin kuin Timppakin totesi niin aika harvinaista herkkua on.

 

Sinänsä yksi hailee mistä kone on peräisin, valtaosa kuitenkin laittaa virinokan ja hieroo kantta. Semmoinen 80+ heppaa pitäisi irtoaman aika kevyellä satsauksella.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
×
×
  • Luo uusi...