Guest setok Posted October 25, 2006 Report Posted October 25, 2006 Manuaali sanoo, että kun nuppia työntää sisälle, lämpöä pitäisi tulla. No, nuppi on juuttunut sisäasentoon, mutta puolenkaan tunnin ajon jälkeen ei lämpöä tahtonut tulla. Moottorin lämpömittari ehti puoleen väliin C:n ja N:n välille. Missä se normaalisti pitäisi olla? Vähän epäkivaa ajaa eilisessä kaatosateessa lasit täysin huurussa... Onko jotain tosi selkeätä mitä voisi tutkia tai onko pääkaupunkiseudulla pajoja tai asiantuntijoita, joiden kanssa voisi tuota selvittää. Näin viileinä aikoina tuo olisi erinomaista saada kuntoon.
Guest levyjarrut Posted October 25, 2006 Report Posted October 25, 2006 Kannattaa katsoa konehuoneeseen ja tarkistaa lämppärin hanan asento. Kannen vasemmassa päässä, josta lähtee vesiletku sisälle lämmityslaitteelle. Hanan vivun pitäisi olla vedettynä aivan ulos, eli nokkaan päin. Kokeile käydessä lämmityslaitteen vesiletkuja, ovatko kuumat. Aika kylmänä käy Minisi, ainakin mttarin mukaan. Mittarin pitäisi liikkua N:n seutuvilla.Termostaatti kannattais tarkistaa ja jos ajat talvella, niin 80 asteinen on hyvä.
Guest setok Posted October 25, 2006 Report Posted October 25, 2006 Hanan vipu on kyllä ulkoasennossa. Hyvä tietää tuokin, kuten se, että pitäisi liikkua N:n alueella. Ihmetellyt tuota. Termostaattia yritin etsiä, mutta en oikein tiedä minkä näköinen se on ja missä se on? Aika uusi näissä hommissa...
Guest levyjarrut Posted October 26, 2006 Report Posted October 26, 2006 Termostaatti on kannen toisessa päässä alumiinisen kopan alla, josta lähtee letku jäähdyttäjälle. Voi olla koppa aika tiukassa, jos ei ole aikoihin avattu. Suosittelen korjauskirjan hankkimista tai asiantuntijan apua. Ihan tavallinen autokorjaamo selviää kyllä näistä asioista, Minissäkin.
Guest ajr-615 Posted February 23, 2009 Report Posted February 23, 2009 Minulla vastaavanlainen ongelma: koneremontin jälkeen ensiajelut näin mukavasti talviaikaan ja probleemana lämmittimen toimimattomuus: uusi vesiventtiili kyllä toimii ja on ulkoasentoon työnnettynä (=lämmin), auton sisällä lämmittimelle tuleva vesiputki on kuuma, mutta itse lämmitin työntää puolen tunnin ajon jälkeenkin vain kylmää ilmaa. Samaan aikaan moottorin termari toimii hyvin ja vesi sinänsä selvästi kiertää ja jäähdyttää sitä moottoorin lämpötilamittarin eläessä aina termarin toimiessa. Pitääkö tässä lähteä sitä puhallinta avaamaan ja onko teillä tästä kokemuksia? Lämppäri toimi kyllä ennen konehuoneremonttia... Voiko siellä olla joku ilmalukko tms päällä?
Guest mmoppe Posted February 26, 2009 Report Posted February 26, 2009 Voi olla ekä myös tukkeessa, voisi yrittää huuhdella vesiletkut koneesta irti ja letkulla vettä läpi.
Guest 1275 a+ Posted February 27, 2009 Report Posted February 27, 2009 Jos toimi ennen remonttia niin tuskin se tukossa on olisko jääny ilma lukko jonnekkin lämppärin kennoon.??????
Recommended Posts