Jump to content

Lämmitinongelma


Guest setok
 Share

Recommended Posts

Manuaali sanoo, että kun nuppia työntää sisälle, lämpöä pitäisi tulla. No, nuppi on juuttunut sisäasentoon, mutta puolenkaan tunnin ajon jälkeen ei lämpöä tahtonut tulla. Moottorin lämpömittari ehti puoleen väliin C:n ja N:n välille. Missä se normaalisti pitäisi olla?

 

Vähän epäkivaa ajaa eilisessä kaatosateessa lasit täysin huurussa...

 

Onko jotain tosi selkeätä mitä voisi tutkia tai onko pääkaupunkiseudulla pajoja tai asiantuntijoita, joiden kanssa voisi tuota selvittää. Näin viileinä aikoina tuo olisi erinomaista saada kuntoon.

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Kannattaa katsoa konehuoneeseen ja tarkistaa lämppärin hanan asento. Kannen vasemmassa päässä, josta lähtee vesiletku sisälle lämmityslaitteelle.

Hanan vivun pitäisi olla vedettynä aivan ulos, eli nokkaan päin. Kokeile käydessä lämmityslaitteen vesiletkuja, ovatko kuumat. Aika kylmänä käy Minisi, ainakin mttarin mukaan. Mittarin pitäisi liikkua N:n seutuvilla.Termostaatti kannattais tarkistaa ja jos ajat talvella, niin 80 asteinen on hyvä.

Link to comment
Share on other sites

Hanan vipu on kyllä ulkoasennossa. Hyvä tietää tuokin, kuten se, että pitäisi liikkua N:n alueella. Ihmetellyt tuota.

 

Termostaattia yritin etsiä, mutta en oikein tiedä minkä näköinen se on ja missä se on?

 

Aika uusi näissä hommissa...

Link to comment
Share on other sites

Guest levyjarrut

Termostaatti on kannen toisessa päässä alumiinisen kopan alla, josta lähtee letku jäähdyttäjälle. Voi olla koppa aika tiukassa, jos ei ole aikoihin avattu.

Suosittelen korjauskirjan hankkimista tai asiantuntijan apua. Ihan tavallinen autokorjaamo selviää kyllä näistä asioista, Minissäkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest ajr-615

Minulla vastaavanlainen ongelma: koneremontin jälkeen ensiajelut näin mukavasti talviaikaan ja probleemana lämmittimen toimimattomuus: uusi vesiventtiili kyllä toimii ja on ulkoasentoon työnnettynä (=lämmin), auton sisällä lämmittimelle tuleva vesiputki on kuuma, mutta itse lämmitin työntää puolen tunnin ajon jälkeenkin vain kylmää ilmaa. Samaan aikaan moottorin termari toimii hyvin ja vesi sinänsä selvästi kiertää ja jäähdyttää sitä moottoorin lämpötilamittarin eläessä aina termarin toimiessa.

 

Pitääkö tässä lähteä sitä puhallinta avaamaan ja onko teillä tästä kokemuksia? Lämppäri toimi kyllä ennen konehuoneremonttia... Voiko siellä olla joku ilmalukko tms päällä?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...