Jump to content

metron 8.4" jarrut ja vanteet


Guest kaunotar

Recommended Posts

Jaahas veljet nyt tarvis saada neuvoa seuraavaan asiaan. Eli, mulla on metron 8.4" jarrulevyt eli niihin ei mahdu 10" vanteet elikkä pitänee hommata 12". Sitte on sportpack levikkeet, eli kuinka lähelle reunaa renkaat menevät jos esim. ostan miniligt 5X12" vanteet ja miten on takapyörien laita kun muistan jonkun sanoneen et pitää hommata leveemmät jarrurummut, kun jää kuulemma tökerösti renkaat eri linjaan. Minkä laisia kokemuksia on omavalmisteisista levike paloista ja onko ne katsastus kelpoisia. Ja jos jollai on omakohtaisia kokemuksia ja on tollaset palat valmistanu ni olisko mahdollista saada mittoja kyseisistä palikoista.

Link to comment
Share on other sites

Vanteiden ET:hän kertoo aika hyvin kuinka paljon ne levittävät ulospäin.

 

Mitkään spacerit eivät ole laillisia ellei vanne valmistaja ole niitä hyväksyttänyt erikseen..käytännössähän monella on spacerit käytössä ja kyllähän ne taitaa silloin tällöin myös leimasta mennä läpi.

Itellä on 25mm paksut jaonmuutospalat ja kyllähän nekin leimasta läpi on menneet, tosin katsastusmies ei niitä tainnut huomata.

Link to comment
Share on other sites

Samaan kysymykseen liittyen:

 

Laitan kanssa levyt eteen ja sportpack levikkeet, joten mikä vanne olisi silloin ET:n suhteen sopiva noista Minitronin valikoimista: Minilight 7 x 13" vai Aluvanne Performance 6 x 13” vai Aluvanne Performance 7 x 13" Mikä näistä on noiden levikkeiden kanssa sopivin?

Link to comment
Share on other sites

Clubmanista kokemuksia: 8,4" jarruilla sekä kiinteällä levyllä että turbo-Metron jarruilla 5x12" vanne tuli joku 3 senttiä etuloksun yläreunasta ulospäin. Alkuperäinen pyöränaukko riitti hyvin 145/70x12 renkailla mutta 165/60x12 Yokohamalla oli siinä ja siinä ettei hilpannut lokasuojan etureunaan käännöksissä. Kun oli tarpeeksi lihaa kyydissä niin raapi kiinni. Mulla oli ekaksi kapeat Cosmic alulevikkeet ja nyt Wood&Picket kopiot. Niiden kanssa turbometron levyt ja 6x13 vanteet mahtuu nippa nappa levikkeiden sisään.

 

Sportpackit on aika massiiviset ja kaikki yllä olevat pitäisi mahtua sisään.

 

Levyjarry-Minien takarummuissa on kiinteä 3/4" spacer ja navassa luonnollisesti pidemmät pultit. Jos sulla on vähänkään sisäänpäin levittävä vanne niin tarvitset jotain spaceria ettei vanne ota koriin tai iskariin kiinni. Itse en ole kauhean innostunut irtospacereistä mutta kukin tyylillään. Mä vaihdan Clubmaniin uudet rummut taakse (ellen saa levyjarruja valmiiksi ennen ensi kesää) ja vanhat joutaa kierrätykseen. Ne saa muodolliseen hintaan jos moisia tarvii.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...