Jump to content

vetoakselin laippa


Guest witick

Recommended Posts

Jos kysymys on niistä n. 2-3mm. porauksista sisäpuolella, niin niiden tarkoitus on (lienee) öljynkierron varmistaminen niissä liukulaakereissa, jotka ovat aivan ulommaisina (ovat siinä laipassa). Ne päälaakerit (isot urakuulalaakerit) ovat esikreyteen säädettävät, jos tasauspyörästö avataan, niitä säätölevyjä, jotka ovat tasauspyörästön vasemmalla puolella ei saa hävittää (edes vahingossa laakereiden mukana), koska niitä tarvitaan kuulalaakereiden esikireyden säätöön. Urakuulalaakeri on osittainen painelaakeri. Laakereiden kireys pitää olla oikea ja sama, koska, jos laakerit jarruttavat eri tavalla kaasua päästettäessä ja kiihdyttäessä, ohjaus puoltaa. Kootessa perää, pitää laakerit säätää oikeaan kireyteen. Perän uudellen kokoaminen on sitten vähän konstikas juttu ja sihen kannattaa hankkia kunnon ohjeet.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...