Jump to content

Läpihengittävä kansi


Guest fordson

Recommended Posts

Uusi vai vanha ? Eipä noissa ole juurikaan eroa, ovat kalliita tai sikakalliita.

 

Minisparesin luettelossa taitaa olla vieläkin tehtaan tyyppinen uustuotantokansi, hinta lienee jossain 1500 punnan kieppeillä. Siihen sitten nokka, imu- ja pakosarjat yms heepelit niin ollaan jossain 2000-2500 punnan kieppeillä. Tehtaan kansissa on eri venttiilijärjestys joten tavalliset nokka-akselit ei käy.

 

Ausseista löytyy ELDER kansi, joka muistaakseni pelittää tavallisella nokka-akselilla. Sitten on ex-tanskalainen AKM jota kai nykyään kauppaa Minisport. Sekin pelittää tavallisella nokka-akselilla.

 

Tuskin 2000 eurosta jää paljon vaihtorahaa, voipi olle ettei edes riitä...

Link to comment
Share on other sites

Minisportin sivustoiltahan niitä löytyi kadulle,ralliin ja radalle..."edellisestä pannusta löytyi 105hv.etupyöristä harisen pajalla...sain varttimailille vain 16.1 vakiovälityksillä ...ykkösellä ja kakkosella julmasti sutien normaaleilla katurenkailla ..." 7-reikäisellä kisakannella saisi varmasti uusia ulottuvuuksia hestekin 4piste ruiskulla höystettynä...no talvi on ihmeiden aikaa !

Link to comment
Share on other sites

Mulla on molemmista kokemusta, tosin mun läpihengittävä oli 970S mosan päällä. Kantsii vähän miettiä miksi sitä kantta haluaa. Laskee miten laskee niin läpihönkivä tulee aivan sairaan kalliiksi. Hyvään 5-reikäiseen kanteen verrattuna vakio läpiengittävän etu on lähinnä paremmassa vääntökäyrässä, huipputehoissa ei ole mitenkään häikäisevää eroa.

 

Ite olen ajanut 10 vuotta ahdetulla Minillä ja jos ajopeliä haluaa niin ahdettu kone pesee kaikki muut. Oikean kokoisella ahtimella saa todella vääntävän koneen eikä kustannuksetkaan ole mitenkään mahdottomat.

 

Varttimailiin yksi kommentti: jos se nytkin sutii niin voimanlisäys ei ainakaan viivalta irtoamiseen auta...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...