Guest soppa Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2006 Eli nyt kun ulkoilma huitelee tuolla +30 asteessa, niin Minin lämmöt n.100 asteen pintaan. Vaihdoin eilen termarin 82 asteiseen, mutta eipäs ollut kauheaa vaikutusta! Syylärikin on putsattu ja vaihdettu uudet nesteet. Kysymys, eli kestääkö kone tuollaisia lämpöjä ja onko muilla sama ongelma? Ei ole sähköflekti vaan hihnavetoinen. Pitääkö vaan uutta syyläriä alkaa katteleen vai toivoa, että ilmat kylmenis?
Guest levyjarrut Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2006 Minä en koskaan laita kesä Miniin 74 asteista kuumempaa termostaattia! Kyllä Minin lämmöt näillä keleillä silti kaupunkiajossa kipuaa lähelle 100, vaikka olis kaikki uutta. Kunhan ei keitä, eikä heitä vesiä ulos, kyllä se kestää.
Guest villek Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2006 jos kuitenkin keittää niin sitten tehokkaampaa syyläriä,sähköflektiä jne..pelkkä sähköflektikin auttaa jo jonkin verran varsinkin ruuhkassa seistäessä..
Guest fordson Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2006 Öljyn lauhduttimella saa ihmeitä aikaan...minitronista saa sopivia +letkuja...
Guest levyjarrut Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2006 Jos kysymyksessä on ihan vakio 1000 tai 850, en kyllä ihan ensimmäisenä alkaisi tuhlaamaan rahoja öljynjäähdyttimeen. Kyllä lämpöjen pitäisi pysyä ihan kohtalaisesti kurissa omilla palikoilla. Virikoneet on sitten eri juttu. 74 termostaatti on aika halpa kokeilu.
Guest fordson Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2006 Öljynlauhdutin ei vakio koneessakaan ole rahan tuhlausta...toki väärässä asennus kohdassa voi tuntua siltä !
Guest soppa Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2006 Miten helppo on tuo sähköflekti on asentaa kampura vetoisen flektin paikalle?
Guest morris66 Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2006 laita sähköflekti koneen flektin kaveriksi konehuoneen ulkopuolelle lokarin sisään. On erittäin hyviä kokemuksia ja lämmöt pysyy kurissa.
Guest levyjarrut Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2006 Jos haluaa rakennella ja puuhastella Mininsä kanssa, voi sinne konehuoneeseen viritellä kaikenlaista, mutta jos asentelu ja rakenteluhommat ei ole mielipuuhaa eikä oikein hanskassa, ja haluaa ajella vakio Minillänsä, niin kannattaa muistaa että niillä on pärjätty ihan hyvin vakiopalikoilla vuosikymmenet kaikenlaisissa olosuhteissa arkikäytössä !!Oli niitä helteitä 60 ja 70 luvullakin !
Guest jamppa Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2006 Minillä pärjää hyvin kuumillakin keleilläseuraavasti: Tarkistaa jäähdyttimen kunnon, pesu sisältä ja päältä, ovat ripojen välit usein vanhan öljyn ja pölyn vuoksi tukossa.Kannnattaa ottaa irti. On myös ollut että kennon vesikanavat ovat olleet tukossa sisältä. Koko vesijärjestelmän pesu, vedellä ajellessa ruostetta moottorin sisällä alkaa kehittymään. Katsoo että vesipumpun päässä oleva siipi on ehjä. Hihna sopivan tiukalla että vesipumppu pyörii. Tarkistaa vesipumpun kunnon, vanhoissa pumpuissa on tullut monenlaisia vastaan. Nämä perusjuttuja. Levyjarrun mainitsema viileä termari on myös kohtuu hintainen apu. Sitten lempiaiheeseeni: Se on sitten öljynjäähdytin Lauhdutin muuttaa höyrystyneen olomuodon takaisin nesteeksi tiivistämällä luovuttaen samalla lämpöä.Katso jääkaapin taakse siellä on yleensä lauhdutin En ole koskaan nähnyt niin huonoa moottoria että lauhdutinta olisi tarvittu. Öljynjäähdytin kyllä Minissä myös auttaa varsinkin jos sitä on riivattu. 13 rivinen on ollut hyvä vaihtoehto hinta/laatu suhteeltaan. Letkuissakin on ollut eroavaisuuksia varsinkin liittimien kestossa. On olemassa sellaisiakin tasalämmöntuottajia moottoriin jossa öljy kiertää vesikanavan ympärillä ja ovat osoittautuneet erittäin tehokkaiksi mutta myös kalliiksi ja eikä näin löydä monenkaan siviiliautoon kun niitä ei näy monissa kilpa-autoissakaan.
Guest villek Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2006 http://www.autoracing.fi/tuotteet/Laminova.php tossa esimerkki jampan selittämästä öljynjäähdyttimestä..jos tollaisesta haluaa halvemman version niin niitä kyllä löytyy vakio sarjatuotanto autoistakin mm:escort rs turbo ja sierra cosworth.. itsellä on käytössä tuollainen ekkerin öljynjäähdytin joka tulee yksinkertaisesti öljynsuodattimen alle ja siihen vesikierto.se on myös erittäin pienikokoinen.. sähköflekti kannattaa asentaa jäähdyttimen lokasuojan puolelle ja ainakin itselläni on toiminut aikaisemmissakin vekottimissa hyvin. http://i56.photobucket.com/albums/g175/ ... flekti.jpg
Guest jamppa Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2006 Tuotapa en ole huomanutkaa. Tarviikin käydä tutustumassa tuotteeseen kun sattuu kohdalleen. Ei huono vaihtoehto.
Guest levyjarrut Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2006 Ehjä, oikean kireinen jäähdyttäjän korkki kuuluu myös perusasioihin. Ei sylje vettä ennen aikojaan hukkaputkesta ulos !
Guest kaha Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2006 Tietty kannattaa tarkistaa, että neste on todella noissa lämmöissä? Sähköisille mittareille jännitettä alentavan "mötikän" rikkoontuminen aiheuttaa virhenäyttöjä..Jos laitteessa on alkuperäinen sähköinen lämpömittari, niin tarkistaisin kyllä ekana tuon nesteen todellisen lämmön
Guest rampe_58 Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2006 Minin ylikuumenemisongelmat ovat perua 50- luvulta.Moottori "hyvä sen aikainen moottori" oli tarkoitettu pitkittäisasennukseen ja omalla vaihteistolla. Minin lämmöt saa alas vain seuraavilla konsteilla. Moottorin pitää olla kunnossa. Kanavien (lohkossa ja kannessa) pitää olla puhtaat. Syylärin pitää olla puhdas sisältä ja päältä. Vesipumppu pitää olla kunnossa. Normaalioloissa nämä riittävät. Kilpatavaraa kun laittaa, niin kyllä se katukäytössä kestää.
Guest rampe_58 Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2006 Öljyn lauhdutus jäähdyttää osaltaan ja siihen kannattaa hiukan kohdentaa mielenkiintoa
Guest jamppa Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2006 Hei Se on edelleen Öljynjäähdytin.Katso aikaisempi kirjoitukseni muilta osin puhuttiin samoja asioiTA:)
Guest villek Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2006 no eiköhän kaikki tosta tajua mitä rampe tarkoitti..varsinkin vanhempi virittäjä kaarti tuntuu suosivan tota öljynlauhdutin sanaa.kaikki kyllä tajuaa mitä sillä tarkoitetaan eikä sekoita sitä jääkaappiin..
Guest mtlmr Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2006 Moi. Vauhtiajoissa törmättiin seuraavaan: varaosakaupasta haettu korkki ei pitänyt painetta sisällä syystä: jousi ei ylettynyt paina maan kumitiivistettä syyläriä vasten vaan jäi noin3-4 mm vajaaks. Laitettiin extra kumilätkä alle ja heti ok. Kannattaa tarkistaa.
Guest mini1380 Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2006 Saatavana myös water wetter nimistä kilpa jäähd.nestettä.Kokemuksia löytyy niin kilpa kuin katukäytöstä laskee lämpöjä 10-15 astetta.Purkki riittää 10-15l ja maksaa alta 20e.Osa minitonneista käytää ja on ollu tyytyväisiä tuloksiin.
Recommended Posts